Modni brend koji je postavio temelje modne scene kakvu poznajemo danas, sada je na listi gubitnika, a matična kompanija Arcadia Group sada se želi riješiti nekada inovativne kompanije
Topshop - uspon i pad brenda koji je postavio eru 'brze mode'
Iako je prošla godina bila turbulentna na sve high-street brendove, britanski Topshop koji je postavio temelje masovne mode, očito se nije uspio izvući. Očekuje se cijena od oko 450 milijuna kuna.
Osnovan 1964. godine, brend je imao zlatno doba u devedesetima pa sve donedavno, a prije toga proizvodnja odjeće za masovno tržište mjesecima je zaostajala za komadima luksuznih dizajnera.
POGLEDAJTE VIDEO: Nakit inspiriran zagrebačkim Hendrix mostom potpisuje umjetnik Adriano Nokaj
Pokretanje videa...
No, promjene je među prvima uveo upravo Topshop, krenuli su s brzim kolekcijama te se pritom inspirirali vodećim trendovima s modnih pista velikih dizajnera.
Na situaciju su također utjecali blogovi i internet, moda je postala dostupnija u smislu brzine novih trendova, a Topshop je reagirao doslovno preko noći.
I dok su dizajneri mjesecima čekali da predstavljenu kolekciju na pistu uvedu u dućane, high street scena imala je instant odgovor.
Brend se postavio uz bok velikim dizajnerima i donosio vlastite revije, sa slavnim osobama i poznatim manekenkama, koje su do prije dvadesetak godina zapošljavale samo luksuzne modne kuće.
Topshop je prvi high street brend koji je radio kolekcije s poznatima poput Kate Moss te limitirane edicije s dizajnerom Christopherom Kaneom i markom Preen.
Taj poslovni model postao je ubrzo standard za druge high street brendove.
Na vrhuncu slave brenda, svakih 10 sekundi prodavali su hit model traperica Joni, a ispred dućana bili su redovi kupaca zainteresiranih za razne dizajnerske suradnje, piše Guardian.
U međuvremenu na tržištu su se pojavili brendovi koji su Topshopu konkurencija, a i nove generacije i trendovi donose naklonost 'slow fashion' pokretu i vintage komadima.
Sve to, kao i činjenica da su izgubili korak s promjenama na tržištu te da im je prvotna klijentela odrasla i poželjela nešto kvalitetnije, utjecalo je na smanjenje utjecaja Topshopa kao super brenda, a na koncu dovelo do njegove prodaje.