Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Sudari aviona i ptica sve češći, a posljedice mogu biti fatalne

Sudari aviona i ptica sve češći, a posljedice mogu biti fatalne
2

S avionima se najčešće sudaraju galebovi i guske, a najopasnije je ako ptica dospije u motor. Razlog sudara je povećani broj letova i gužva u zračnom prometu

Od 1990-ih radi zalijetanja velikih ptica u zrakoplove američko je Ministarstvo poljoprivrede i Federalna zrakoplovna administracija donijela mnogobrojne prijedloge o mogućem smanjenju ovakvih sudara. Unatoč tome, u razdoblju od 1990. do 2008. bilo je više od 100.000 zrakoplovnih incidenata povezanih s pticama, otkrivaju podaci američkog zrakoplovstva koje prenosi Live Science.

Kao posljedica sudara ptica i zrakoplova, dogodile su se 23 fatalne nesreće zbog pada aviona. Procijenjena šteta nastala na avionima zbog kolizije s pticama iznosi oko 650 milijuna američkih dolara. Znanstvenici vjeruju kako do porasta broja sudara aviona i ptica dolazi zbog sve većeg broja letova i ugrožavanja prirodnih staništa ptica.

Galebovi su najčešća vrsta ptica koja se sudara s avionima, pa su oni krivi za oko 19 posto takvih zračnih incidenata. Osim njih, u avione se često zalijeću i guske, uglavnom veće ptice rade i veću štetu na avionima, a obično se radi o ulasku ptica u motor zrakoplova. Metalni dijelovi motora mogu se saviti zbog siline udara, zbog čega može doći do otkazivanja motora.

Ptice lete milijunima godina ovom planetom, dok avioni to čine tek stotinu godina, tvrde ekolozi koji zahtijevaju veću zaštitu ptica. 

Mjere za sprečavanje sudara s pticama uključuju:

  • Preseljenje populacije ptica iz prostora gustog zračnog prometa
  • Modificiranje staništa ptica u blizini aerodroma
  • Zapošljavanje ljudi koji će uz pomoć radara uočavati približavanja ptica
  • Bolje dizajniranje aviona kako bi izdržali udar ptica
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0