Obavijesti

Lifestyle

Komentari 2

Stvarenje superbranda: Ime je tvrtke kratko i lako se izgovara

Stvarenje superbranda: Ime je tvrtke kratko i lako se izgovara
1

Brend podrazumijeva izbor imena, znaka, simbola, obećanja i ambalaže, a sve to treba napraviti razliku na tržištu. Pri odabiru imena pazite da se lako izgovara

Znate li da je vaš život pun Hrvatske - naslov je promotivnog filma kojim su iz agencije za promidžbu Dhar media i Touristar TV-a odgovorili na nedavne komentare građana na novi slogan za turističku promociju Hrvatske. 

- Glavna poruka promotivnog filma je ta da je mala zemlja u veliki svijet otisnula velikane i genijalne izume koje oni koji posjećuju našu zemlju Hrvatsku koriste u svakodnevnom životu (primjerice, struju, padobran, penkalu i kravatu), a vjerojatno ni ne znaju da izumitelji podrijetlo vuku iz Hrvatske, što nam također može biti svojevrsna preporuka. To je bio jedan od motiva da se napravi takav film - pojašnjava Lea Brezar, vlasnica Dhar medije. 

Film je i sjajan primjer kako se dobar brend može iskoristiti u brendiranju jedne države jer je u samo tjedan dana film pogledan gotovo 40.000 puta. Turistički slogan koji je dočekan pomalo negativno postao je motiv zbog kojega će potencijalni gosti sigurno razmisliti o tome da posjete Hrvatsku. 

Princip je isti i kad su u pitanju velike, ili male tvrtke, kaže Vesna Sekalec, direktorica projekta Superbrands Hrvatska te dodaje kako je u svakom slučaju važno osmisliti strategiju brendiranja već pri prvim koracima formiranja proizvoda ili usluge, odnosno već od ideje. 

- Ako imamo proizvod koji nema snagu brenda, on će se vrlo brzo utopiti u jakoj tržišnoj utakmici ili jednostavno ostati neprepoznat, a kao takav ne ostvaruje cilj, odnosno ne donosi profit. Za proizvođača brend je način da se istakne najbolje od proizvoda. Ta karakteristika proizvod čini različitim, a to je zapravo baza konkurentnosti na tržištu - pojašnjava Sekalec. Dodaje kako je brend oznaka kvalitete i pouzdanosti te jamči zadovoljstvo kupcima. Zadovoljan kupac emotivno se povezuje s brendom i uvijek mu se iznova vraća, što u konačnici rezultira financijskim povratom investicije. 

- Zato je važno od početka dobro osmisliti sve elemente koji će proizvod učiniti brendom. Dobro osmišljena promocija je jedan od koraka izgradnje brenda jer tako tržište dobiva informacije o proizvodu i put za izgradnju emotivne veze između branda i kupca. Brend se obraća točno određenim kupcima, određenih sociodemografskih karakteristika, platežne moći, statusa - kaže naša sugovornica. To će omogućiti da se kupac prepozna, odabere brend te se veže za ime i proizvod. 

- Brendiranje, prije svega, podrazumijeva izbor imena, znaka, simbola, obećanja i ambalaže, a jedinstvo svih tih elemenata treba napraviti razliku na tržištu - kaže direktorica projekta Superbrands. U vrijeme dinamčne tržišne komunikacije i pojave suvremenih medija, digitalnog oglašavanja, društvenih mreža važno je istaknuti svoju različitost i biti vidljiv, imati poruku koja dolazi do srca kupaca. 

- No da bi se ljubav između kupca i brenda održala, kvaliteta ima ključnu ulogu. Ono što je kupcu obećano treba se i ispuniti ako želimo zadovoljnog i odanoga kupca. Bez kvalitete ne možemo pričati o brendu - dodaje Sekalec. Pri formiranju brenda preporučila bih korištenje usluga stručnjaka iz područja marketinga, dizajna i odnosa s javnošću, kaže, što malim tvrtkama, koje tek izlaze na tržište i nemaju dovoljno novca, sigurno nije lako. Za one koji sami kreću u kreiranje brenda glavni su preduvjeti originalnost i maštovitost, pri čemu treba uzeti u obzir niz faktora. 

-  Od dobre ideje, istraživanja tržišta, potreba kupaca, formiranja svih faktora marketing miksa, što uključuje i komunikaciju brenda na tržištu. To će ovisiti o vrsti proizvoda ili usluga i krajnjem konzumentu, no u današnje vrijeme marketinških alata doista ne nedostaje - dodaje Sekalec. Digitalno oglašavanje danas brže i jeftinije komunicira brend, tako da uz originalnu ideju i dobro osmišljenu marketinšku strategiju i male tvrtke mogu postići odlične rezultate, kaže. Zato je korisno u sve segmente uključiti stručnjake čije će znanje, iskustvo i poznavanje tržišta pridonijeti stvaranju brenda.

- Domaće tvrtke sve više postaju svjesne važnosti brendiranja, no često su nedovoljno znanje i manjak novca točke na kojima cijela priča ostane samo na ideji ili ne doživi ekspanziju kakva bi bila moguća uz dobro osmišljenu poslovnu strategiju koja uključuje i brending - kaže Sekalec. 

Novine 24sata uvijek dobitnik

U izboru najboljih međunarodnih medijskih projekata pod nazivom Fast Lane Media Awards 2005. ugledni dizajner i kolumnist Financial Timesa Tyler Brule proglasio je 24sata najinovativnijim konceptom dnevnih novina. Već iduće godine dobili smo Europsku novinarsku nagradu za novinarski dizajn naslovnica. Prema izboru Svjetskog foruma urednika (World Editors Forum), www.24sata.hr u dva je navrata izabran za jedan od pet najbolje dizajniranih novinskih internetskih portala, a 2008. ponijeli smo i titulu hrvatskog Superbranda.

Četiri pretpostavke dobrog brendiranja

Osnova dobrog brendiranja su pozicioniranje, izbor značajnog imena, bezvremenski dizajn i izrada dobre web stranice, smatra Fabian Geyrhalter, osnivač konzultantske tvrtke Finien iz Los Angelesa, specijalizirane za brendiranje, određivanje imena tvrtki, identiteta i digitalnog dizajna.

Pozicioniranje

Krajnje pojednostavljeno, morate odrediti vašu nišu (kategoriju kupaca), utvrditi što proizvod kupcima znači, odnosno koju vrstu vjerovanja kod njih želite potaknuti, pojašnjava Geyrhalter.

Izbor imena

Vodite računa da bude kratko i da se lako izgovara (dobar su izbor imena s tri sloga ili manje), zatim da domena pod tim imenom bude dostupna te da tražilice ne izbacuju bezbroj stranica kada ukucate to ime jer će kupci tako lako biti zbunjeni. Ime treba nositi neku priču (kao simbol onoga što nudite), treba biti lako pamtljivo i možda imati mogućnost da se proširi, u smislu da se uz ime koriste i neke riječi koje će dodatno pojasniti o čemu se radi kada je to potrebno. 

Bezvremenski dizajn

Logo ili vizualni identitet tvrtke ili proizvoda trebao bi odražavati o čemu je riječ, mora obuhvatiti projekcije o tome kako će se proizvod razvijati u budućnost (na primjer, ako planirate više boja, pokušajte to unaprijed staviti u logo) i trebao bi vas promovirati kao novog “igrača” na tržištu, dakle, sadržavati efekat iznenađenja, ali ne tako da izaziva negativne reakcije.

Web stranica

Pri izradi stranice imajte na umu pravilo “tri dupla w”: “who” (tko), “what” (što) i “why” (zašto). Bitno je stranicom odgovoriti na pitanje tko je taj kome se obraćate te tko je taj tko nudi, pri čemu je podjednako važno odrediti i zašto - koje dobrobiti mogu imati kupci od proizvoda ili usluge, pojašnjava Geyrhalter. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2