Tek manje od trećine japanskih parova ljubav vode barem jednom na tjedan, a posljedice gubitka interesa za seks su pad nataliteta, ali i manje želje za brakom
Sindrom celibata: 'Bez seksa molim, mi smo ipak Japanci'
Dokumentarac No sex please, we're Japanese (Bez seksa molim, mi smo Japanci) novinarke Abigail Haworth istražuje zanimljiv fenomen celibata koji sve više zahvaća Japan, a prema nekim pokazateljima širi se i u ostatku razvijenog svijeta. Prikazuje mlade Japance koji su sve manje zainteresirani za seks, a tek trećina parova vodi ljubav najmanje jednom na tjedan, dok ostali to čine još rjeđe, piše The Guardian.
Prema studiji iz 2011. g sve manje Japanaca želi brak, a u dobi od 18. do 34. godine oko 61 posto muškaraca te 49 posto žena nikad nisu bili u ljubavnoj vezi. Iako u toj ekonomski i tehnološki naprednoj zemlji već dugo postoji pragmatično razdvajanje ljubavi i seksa te u društvu ne postoji strogi vjerski moral, čini se da naciju pogađa fenomen aseksualnosti.
Averzija prema seksu
Čak ni u adolescentskim godinama za koje je karakteristično veliko zanimanje za seks situacija nije ništa bolja. Tako 45 posto žena u dobi od 16. do 24. godina seks uopće ne privlači, a neke čak i preziru samu ideju seksa. Isto se osjeća i četvrtina muškaraca, pokazala je studija japanske Udruge za planiranje obitelji.
Stručnjaci tvrde kako su za aseksualnost zaslužne nove kulturne vrijednosti, napredak tehnologije i usmjerenje ljudi na karijeru.
Zabrinjavajući pad nataliteta
U glavnom gradu Tokiju živi 35 milijuna ljudi, no rodi se tek 250.000 djece godišnje, što je šokantno nisko u usporedbi s drugim dijelovima svijeta. Primjerice, u Londonu u kojem živi osam milijuna ljudi, na godinu se rodi 135.000 djece. Predviđa se da će se ukupan broj ljudi u Japanu smanjiti za trećinu do 2060. godine.
Brak im je neprivlačna institucija?
Muškarci nisu razvili svoju neovisnost, dok žene to sve češće čine, objašnjava Hawort. Budući da su Japanke danas usmjerene na karijeru, brak postaje neprivlačan, jer ne mogu kombinirati oboje. Svjetski ekonomski forum redovito svrstava Japan na prvo mjesto najgorih zemalja po spolnoj jednakosti na poslu, a oko 70 posto Japanki u potpunosti napušta posao ako rode dijete.
Čim se žena zaruči ili uda, sve njezine šanse za napredovanje propadaju. Šef pretpostavlja kako će uskoro zatrudnjeti te da neće moći raditi prekovremeno kao prije. To stvara pritisak na žene, pa one naposljetku daju otkaz odmah nakon rođenja djeteta, piše Hawort.
Brak je grob za žene, kaže stara japanska poslovica koja se danas odnosi na gubitak autonomije, radnih prava i samoostvarenja žene, u što vjeruje sve više Japanki.
Novi životni stil i drugačije vrijednosti
Muškarci i žene u Japanu se sve više udaljavaju, tvrde stručnjaci. Ljubavne su veze često zamršene i komplicirane, a za mnoge je lakše "naručiti" virtualnog partnera. Tako je među kompjuterskim geekovima koji se u Japanu nazivaju otaku popularno naručivanje "djevojka u kutiji" koje su dio Nintendo virtualne igre Ljubav +.
Osim toga, u Japanu kao da vrijede druga pravila nego u ostatku svijeta, a popularni crtići poput Hello Kitty i Manga promoviraju sladak, aseksualan i nevin ljudski lik. Koliko se virtualno isprepliće sa stvarnim dokazuje činjenica da mnogi vjeruju da mogu biti u stvarnoj vezi s animiranim likovima, do te mjere da ih stvarni ljudi u ljubavnom smislu ne zanimaju, objašnjava Haworth.
Četvrta seksualna orijentacija: 70 milijuna ljudi je aseksualno