Samoborka Mateja Kovač zaljubila se u ilustraciju na prvu nakon rođenja sinčića Filipa, a odnedavno su njezina nevjerojatna djela počela putovati diljem svijeta
Ruževi, torbe i božuri... Dobro došli u šareni svijet ilustracija
Nakon mnogo rada, upornosti i strpljenja ljubav prema ilustraciji iz noćnog je hobija prerasla u posao. Osim što je prvim djelima udahnula vintage atmosferu slastičarnici Amelie, njezine bajkovite interpretacije postale su zaštitni znak njezina brenda Etui.
Iako je po struci akademska slikarica i restauratorica, Mateja Kovač (30) zaljubila se u digitalnu ilustraciju nakon rođenja sina Filipa, prije pet godina. Dok je on spavao, Samoborka je na internetu istraživala trendove na inozemnoj handmade sceni.
- U ilustraciji sam spojila ljubav prema interijeru i slici te pronašla najbolji način kako da se izrazim. Nakon Škole primijenjene umjetnosti htjela sam studirati dizajn, ali danas mislim da sam dobro odlučila što sam odabrala slikarstvo. I kao djevojčica sam mnogo crtala i bila talentirana. Nakon rođenja sinčića shvatila sam da nemam vremena za slikanje i odlučila se okušati u digitalnom ilustriranju koje me privuklo na prvu - kaže Mateja. Najčešće radi bez posve definirane ideje o tome što točno želi napraviti te se radije oslanja na raspoloženje ili emociju koju ugrađuje u vrlo jednostavne, svakidašnje i nepretenciozne prizore. Iz tog razloga ilustracije najčešće nastaju navečer kada su joj emocije i doživljaji jači te kada ima najviše mira za stvaranje bez prekida. A inspirira je apsolutno sve - putovanja, crno-bijeli filmovi, viktorijanske priče, knjige, pa čak i slikovnice i crtići njezina sina.
Iz radionice Etui ‘ispadaju’ Chanelovi ruževi i torbice, parfemi, makroni, knjige, božuri i ruže, Eiffelov toranj... jedino pravilo koje poštuje jest da sve pršti od boja i emocija
- U mojim se ilustracijama sve događa intuitivno i gotovo uvijek nastaju ‘u dahu’. Izbjegavam početi ilustraciju ako znam da je neću moći završiti toga dana ili nastaviti odmah sutradan ujutro, odnosno raditi dok je ne završim - govori i priznaje da nikad nije mislila da bi zarađivala ilustriranjem. Kada je shvatila da ljudi vole zaviriti u njezin bajkovit i ženstven svijet, prepustila se mašti. Redovito nadopunjuje umjetnički izričaj ističući kako sve oko nje utječe na njezino stvaranje te ništa ne prepušta slučaju u ovoj naoko jednostavnoj kreativnoj igri.
- Moja djela zapravo nastaju u slikarskim tehnikama (ali digitalno) te dolaze samostalno kao likovno djelo u obliku artprinta zbog čega mogu reći da su to i grafike - objašnjava. U posljednje vrijeme ima veliku želju maknuti se od svih usputnih obveza i raditi tjednima bez prestanka da vidi kamo će je to odvesti. A ono po čemu su one toliko prepoznatljive upravo je romantičan i ženstven, pomalo fluidan izričaj, često melankoličan i vrlo smiren.
- Uvijek upotrebljavam nježne, najčešće pastelne boje koje pomno usklađujem i oplemenjujem teksturama zbog kojih često asociraju na vintage ilustraciju - govori Mateja, koja najviše voli raditi “iz glave”, bez ograničenja. Zbog toga joj je osobito važno povjerenje njezinih obožavatelja. Voli raditi za one koji prate njezin rad ili ga zavole “na prvu”, i to joj je najveća motivacija. Iza nje je 15-ak kolekcija, s različitim motivima, emocijama i ispričanim pričama.
S obzirom na izrazito romantičan stil, mateja se odlučila okušati u kreiranju pozivnica za vjenčanje, što smatra logičnim nastavkom umjetničkog rada
- Cvijeće je motiv kojem ću se uvijek vraćati. Ako se ikad prestanem baviti ilustracijom, mislim da ću otvoriti cvjećarnicu - govori kroz smijeh i dodaje:
- Najdraži i najteži projekt bila mi je realizacija brenda jer mi njegov uspjeh dopušta da radim slobodno i da se profesionalno razvijam. Znam mnogo ljudi koji su se prestali razvijati u trenutku kad su se profesionalno počeli baviti kreativnim radom - priča. Iako je web-shop za Hrvatsku stavila na čekanje, onaj za svjetsko tržište pokrenula je nedavno i ostvarila želju da ilustracije počnu putovati po svijetu - od Irske, Švedske i Kanade pa do Amerike, Australije i Novog Zelanda.
- Konkurencija stranih autora je vrlo velika i potrajat će dok se ne dokažem na tom tržištu, ali led sam uspješno probila - kaže Mateja i dodaje:
- Kreativan rad je intimno putovanje, razvoj i nema konačnoga savršenog rezultata, u suprotnom bi se našao pred zidom.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!