Na društvenim mrežama, ali i u životnim situacijama, uvjerljivije djeluju oni s puno samopouzdanja i koji ne odustaju od svojih stavova, zato što ljudi ne vole nesigurne
Rasprave 'dobivaju' najglasniji, pa čak i ako objektivno griješe
Samopouzdanje je ključan adut za dominiranje u raspravama, u kojima obično pobjeđuju oni koji najglasnije inzistiraju na svojim stavovima, zaključili su stručnjaci sa Sveučilišta Washington koji su analizirali više od milijardu tvitova na društvenoj mreži Twitter na temu američkih sportskih događaja, ali i ponašanju dobrovoljaca u pokusnim debatnim skupinama.
Pritom su znanstvenici otkrili da će drugima biti uvjerljivi ljudi koji se dosljedno drže svojih stavova i uporno ih ističu, pa će se u tom smislu čak i netočni argumenti činiti točnima, piše Daily Mail.
U uvjerljivim govorima, uobičajene su "teške riječi" i sigurne tvrdnje poput "uništiti", "laž", "provokacija", "Sa sigurnošću znam" i slične. Upravo se s tim riječima može mjeriti nečije "deranje" na društvenim mrežama, objasnili su znanstvenici.
- U savršeno pravednom svijetu, najuvjerljiviji bi bili oni samopouzdani i točni, no ako trebate birati između točnosti i samopouzdanja, sigurnost u sebe znatno je važnija u dobivanju rasprave - rekao je autor studije, Ben Smith.
Dodaje kako ljudi općenito ne vole nesigurnost te ju vide kao slabom točkom karaktera, pa koliko god netko bio u pravu, nije dobro da kaže kako nije siguran u to što govori.