Autor tvrdi da ključ dobrog razgovora leži u korištenju kratkih, jasnih rečenica bez metafora i dvosmislenih krilatica.Treba unijeti emociju u svaki razgovor i slušati sugovornika
Pravila savršene komunikacije: Unesite emociju u razgovor
Frank Luntz, autor knjiga "Words That Work", je politički konzultant i autor brojnih priručnika za lidere u kojima pojašnjava kako riječi koje koristimo utječu na svakodnevni život.
Smatra da je govor vrlo moćno oružje koje može odrediti postupke i emocije ljudi. Za koga ćemo glasati, u što vjerujemo, što ćemo kupiti - sve to mogu odrediti riječi.
Luntz kaže da postoji deset pravila dobre komunikacije, a to je prije svega korištenje jednostavnih i kratkih rečenica.
- Prečesto koristimo fraze koje dobro zvuče, a zapravo ih ni mi sami ne razumijemo, a to na kraju ostavlja dojam nesigurnosti. Znanstveni izrazi su nepotrebni, pričajte tako da vas svi razumiju. Nikad ne koristite dugu riječ ako postoji njezina kraća zamjena. Smatram i da bismo korištenje metafora trebali u potpunosti izbaciti. Budimo kratki i jasni - pojašnjava Luntz.
Druga stvar koju savjetuje svima je unijeti emociju u apsolutno svaki razgovor.
- Budite inspirativni ljudima koji vas okružuju. Ne zaboravite, lako je zaboraviti izgovorene riječi, ali nitko neće zaboraviti kako se osjećao slušajući vas - tvrdi Luntz i dodaje kako je mašta još jedan vrlo koristan alat.
- Vizualizirajte sve što možete, riječ ‘zamislite’ može biti vrlo moćna i korisna - kaže Luntz, koji je poznat kao konzultant koji je u govor uveo korištenje riječi “porez na smrt” umjesto “poreza na nasljedstvo” i “promjena klime” umjesto “globalnog zatopljenja”.
Pričaj, ali i slušaj
Četvrto pravilo Franka Luntza je da uvijek treba saslušati sugovornika.
- Poanta razgovora nije u tome da priča samo jedan čovjek, nego svi prisutni. Ako držite predavanje ili motivacijski govor, prekinite ga kratkim pitanjima kako bi svi sudionici bili uključeni u razgovor. Slušajte što vam ljudi imaju za reći - kaže Frank Luntz.
Savjetuje da treba paziti na ton i teksturu glasa.
- Povisite ga kad želite istaknuti nešto bitno ili privući pozornost sugovornika. Ne budite cijelo vrijeme preglasni, ljude to odbija - tvrdi konzultant.
Ljudi se često “hvataju” za nove teme i nešto što im je nepoznato.
- Ponudite sugovornicima nove, svježe informacije i tako im pružite da saznaju nešto novo. Ljudi su po prirodi znatiželjna bića - kaže Luntz.
Tijekom pričanja treba biti dosljedan i ne skakati s teme na temu.
- Neka razgovor ima dobar tijek, a priča bi trebala imati logičan početak i kraj - tvrdi i dodaje kako je kontekst uvijek korisna stvar.
Kontekst je ključan
- On je za razgovor često zlata vrijedna stvar jer pobliže pojašnjava ono što pokušavamo predočiti. Podatak nije smješten u prostor ili vrijeme i on je izvan konteksta te sam po sebi ima malo ili nikakvo značenje. Kad podatak stavimo u određeni kontekst, određujemo mu značenje - zaključuje na kraju Frank Luntz.
VELIKI LJUBAVNI HOROSKOP: Evo gdje svaki horoskopski znak čeka nova avantura!