Iako je blog pokrenula iz ljubavi prema modi, Chiara Ferragni danas surađuje s najvećim dizajnerskim imenima, a na godinu navodno zaradi do 6 milijuna kuna
Poznate modne blogerice iz svjetske i domaće prespektive
Nedavno je lansirala vlastitu kolekciju cipela za proljeće/ljeto, a osmislila je i liniju obuće u suradnji s američkim dizajnerom Steveom Maddenom. To su samo neki od angažmana najpoznatije blogerice na svijetu Chiare Ferragni, koja je uspjela stvoriti itekako unosan biznis - šuška se da na godinu zaradi i do šest milijuna kuna.
Modni blogeri itekako su važni za modni biznis jer povezuju dizajnere i kupce, Chiara o važnosti blogova
Iako ne spada u krug prvih svjetskih blogera (ta titula pripada ekscentričnoj Diane Pernet), otkad je pokrenula “The Blonde Salad” 2009., na dan je posjeti više od 110.000 ljudi, na Instagramu je prati gotovo 1,8 milijuna, a na Facebooku oko 620.000 obožavatelja. Počela je skromno, a kad je ovu zaljubljenicu u modu od malih nogu 2011. New York Times proglasio “najvećom street style zvijezdom godine”, otvorila su joj se sva vrata.
Modne revije prati iz prvog reda (Burberry ju je pozvao samo zato što je na blog stavljala fotografije na kojima nosi njihovu kožnatu jaknu), Guess ju je odabrao za kampanju zbog njezina stila, napisala je knjigu “The Blonde Salad”, a tu su i suradnje sa Supergom, Mangom, Diorom, Chanelom, Louisom Vuittonom...
Dok je na stranoj blogerskoj sceni normalna stvar zarađivati od toga, u Hrvatskoj je to gotovo nemoguće, kaže Ljupka
Časopisi i dizajneri jednostavno je obožavaju jer im pomaže “poduplati” prodaju, a i sama si “uvršćuje” bankovni račun vlastitom linijom cipela. Od blogerice i studentice prava na ekskluzivnom Sveučilištu Bocconi, ova 26-godišnja Talijanka pokorila je modni svijet i od svog imena stvorila brend. I dok Chiara svakodnevno dobiva darove dizajnera kako bi ih promovirala na blogu, u regiji je situacija ipak malo drukčija.
- U Hrvatskoj teško da se može živjeti od bloganja. Neki brendovi ne žele poslati ni testere misleći da si nitko. Živimo u maloj sredini gdje ti ljudi, ako ne poželiš pisati lijepo o tenisicama o kojima oni požele da lijepo pišeš, mogu spletkama zagorčati život. Tako da sam vrlo oprezna što se suradnji tiče - govori Ljupka Tanevska, diplomirana stilistica, i dodaje kako preko svog bloga nikad nije dobila poslovnu ponudu. Sličnog mišljenja je i Petra Nižetić.
- Mnogima je bloganje tek hobi i hrvatsko bloganje svodi se uglavnom na to. Moja ModaKomoda još je entuzijastički projekt od koje nema neke velike zarade - kaže.
Chiara Ferragni, The Blonde Salad
Ono što vidite na društvenim mrežama, to je moj život. Osim bloganja i dizajniranja sretna sam što imam priliku putovati po svijetu.
Zorana Jovanović, Zoranah
Najpoznatija srpska blogerica smatra da je blog svakodnevni dnevnik, a Chiarin trenutačno izgleda kao editorijal, što joj smeta.
Ljupka Tanevska, sad pony guerilla girl
Blog vodim zbog osobnog zadovoljstva, a kod Chiare više ne mogu procijeniti što je njezin stil jer nosi sve.
Petra Nižetić, ModaKomoda
U Europi Chiara je jedna od rijetkih blogerica koja je uspjela kapitalizirati bloganje, no u SAD-u ima puno “Chiara”.