Nije svaki savjet dobar savjet. Davanje savjeta se svodi na emocionalnu inteligenciju. A praktična lekcija je da je ključ davanja boljih savjeta postavljanje puno pitanja
Postoje dobri i loši savjeti: Znate li prepoznati onaj dobar?
Ako tražite savjet, možete čak i prosuditi kvalitetu savjeta kojeg dobivate prema broju pitanja koje pružatelj savjeta postavlja.
Davatelji savjeta obično žele biti korisni, ali također žele biti učinkoviti.
Oni imaju i svojih problema (koji bi usput mogli biti isti kao i vaši). Davatelj zapravo ne razmišlja o vašem poslu. Oni će često dati savjet koji dolazi s najviše spoznajne lakoće: najjednostavniji savjet, umjesto najtočniji savjet.
POGLEDAJTE VIDEO (savjeti za bezbrižan odmor na plaži):
Pokretanje videa...
Kako ne bi došlo do toga važna je emocionalna inteligencija.
Jedna od temeljnih karakteristika emocionalno inteligentne razmjene bilo koje dvije osobe to što osoba koja reagira na drugu osobu to čini reakcijom podrške, a ne reakcijom promjene. Evo što to znači:
Odgovor podrške pomiče fokus od vas i prebacuje ga na drugu osobu, a odgovor preusmjerava razgovor prema vama.
Primjer:
Tražitelj savjeta: 'Trebamo li se fokusirati na ispravljanje pogrešaka ili rast?'
Davatelj savjeta: 'Trebate se usredotočiti na rast. Rast je dobar.'
Ovo je odgovor promjene. Iako pružatelj savjeta pruža odgovor u smislu onoga što tražitelj savjeta treba učiniti, savjet je općenit i dan nakon vrlo kratkog promišljanja.
Umjesto toga,odgovor podrške gotovo bi sigurno imao oblik pitanja - možda čak i niz pitanja. Nešto slično ovome:
Tražitelj savjeta: 'Trebamo li se fokusirati na ispravljanje pogrešaka ili rast?'
Davatelj savjeta: 'Koliko su značajne pogreške? Kakva je vaša stopa rasta? Što vam kažu kupci?"
Možda bi najprimjereniji odgovor podrške bio: 'Što mislite da biste trebali učiniti?'
Vrijedi napomenuti da se to ne odnosi samo na poslovne savjete. Osnova je sljedeća: savjeti koji se nude s emocionalnom inteligencijom vjerojatno su bolji savjeti, piše Inc.