Povezali smo se s 5-6 malih proizvođača i odabrali one za čije proizvode smatramo da su kvalitetni, a i sami bi ih kupili. Nismo nikome ugrozili posao, kažu kreatori jedinstvenih mirisnih poklončića
Paketi s pričom: Mirisni pokloni koji ujedinjuju OPG-ove i obrte
Dobra marketinška kampanja, vješti pregovarači i kvalitetan proizvod recept su za uspjeh kojem teži svaki mali poduzetnik.
- Početak je u tome što nudite. Proizvod mora biti dobar i kvalitetan da biste s njim uopće izašli i konkurirali na tržištu. U protivnom proizvod možete prodati samo jednom, a svaka daljnja suradnja će izostati - pričaju Antun Stare i partnerica Ivana Rončević, vlasnici tvrtke Four Bubbles.
Kada su smišljali čime bi se mogli baviti, vodili su se motom “pa svi vole dobiti poklon”. Okupili su male OPG-ove i obrte i njihove proizvode uklopili u jedinstvene autohtone poklon pakete s domaćim proizvodima.
- Nismo nikome ugrozili posao, već naprotiv - proizvode smo plasirali zajedno na tržište, bez stvaranja međusobne konkurencije - kaže Antun. Branding rade prema želji naručitelja i proizvod je spreman. Poklon pakete nude velikim i malim hotelijerima i iznajmljivačima, a oni ih, pak, dalje koriste za svoju promociju odnosno tzv. “direktan marketing” ili ih prodaju u “gift” shopu.
- Poslovni pokloni kod nas postali sve popularniji. Mali privatni iznajmljivači trude se vlastoručno napraviti poklon za svojega gosta. Primjerice, daruju bočicu vlastitog maslinova ulja ili vina, dok veliki iznajmljivači moraju imati gotov paket, a naša je logika bila da se i jednima i drugima ponude gotovi paketi za goste. Manje firme i tako u reklamu ulažu pet-deset posto, dok se veće zaustavljaju na dva posto - kaže Antun, te dodaje:
- Danas je bitnije uložiti u odnose između ljudi nego samo u inventar ili smještajni sadržaj. Gostima se tako poručuje - “važan si nam” što kod njega rađa zadovoljstvom. Kad je gost zadovoljan, vraća se, a to je i bit uspješnog poslovanja - zaključuje Antun Stare.
Kako zaista "prodati" proizvod?
Nije važno imati samo "finu robu" već ju treba znati i - prodati. Pregovori s hotelijerima znaju biti dugotrajni i pri tome se mora paziti na svaki aspekt.
- Prvi korak je nazvati, i "naletjeti" na odgovornu osobu iz marketinga ili nabave, predstaviti sebe i firmu, a tek zatim i sam proizvod. Iz prvih nekoliko rečenica stječe se dojam o tome želi li sugovornik uopće razgovarati oko moguće poslovne suradnje. Slijedi kratka telefonska prezentacija i sama "priča i poanta priče" koja se krije iza proizvoda. Oni kojima se ideja učini interesantnom, odmah zatraže ponudu na mail, dok drugi traže i prezentaciju. Kako je svaki iznajmljivač drugačiji tako se kreira zasebno paket, a samim time i ponuda - kaže Antun i dodaje:
- Držim se toga da proizvod neću na silu nuditi nekome ako mu nije potreban, ali ću zato nuditi nekome ako vidim da je zainteresiran - kaže Antun.
Problem malih proizvođača
Mali se, zapravo, konstantno "bore" da prodaju svoj proizvod, a imaju dobar proizvod u rukama. Svi vole kvalitetno domaće i tada su spremni izdvojiti i veće svote novca, primjerice 45 kn za šnitu "hand made" prirodnog sapuna. No ipak je to još rezervirano za specijalne prilike, kaže Antun.
Poduzetnik u Hrvatskoj radi od 0-24
Jedna divna prednost, kad radiš za sebe, je ta da sam biraš s kime ćeš surađivati. Na sreću, za sada sam nailazio na ugodne sugovornike i sama ideja oko poklon paketa je jako dobro prihvaćena. Naravno, kao i svaki drugi početak, treba se raditi i raditi i onda još malo raditi dok se čovjek ne probije i ne bude prepoznat na tržištu. To nije posao od 8-16, već 0-24. Mislim da poduzetnici, pogotovo "mikro, mali i srednji" iznimno puno rade i daju 200 posto od sebe da bi uspjeli u Hrvatskoj, smatra Antun.
Usluga je potpuna uz "paketić"
Sve počinje od onih malih znakova pažnje koji nas "kupe". Znate ono, kada sjednete u kafić i naručite kavu s mlijekom, a dobijete kavu koja je fino skuhana i srce na pjeni od kave? Ili ona čokoladica ili keksić koji dobijete kada naručite čaj koji je tako pomno serviran? - E, to! To je ono što mene kupi. U suštini, to je samo kava i samo čaj, ali kada se netko potrudi, to daje na "okusu" i dojam kao da ste najbitniji gost. To je onda to. Cilj je i da naše pakete naručitelji prepoznaju (hotel, kruzer, privatni smještaj...) kao ta čokoladica ili keks. Ono nešto dodatno što gost dobije, a da to nije tražio ili očekivao. Da se gost osjeća ugodno i da na samome odlasku poželi doći opet, kaže Antun.
Poklon kao pozivnica
Poklonu može biti i pozivnica za ljetovanje iduće godine koja će završiti u rukama članova obitelji ili prijatelja i koji mogu taj hotel ili privatni smještaj posjetiti i izvan sezone, kaže Antun.
Sve je krenulo - iz planinarskog doma...
Ideja "kuha" u već duži niz godina. Naime, smatram da "dobroga gosta nikada dosta". Dok sam bio klinac, moji roditelji su bili dežurni planinari na planinarskom domu na Velebitu. Dolazili su nam pojedinci planinari, ali i grupe. Danas, nakon 30 i više godina i dalje se pričaju priče, među planinarima, kako su se dobro proveli i osjećali dok su moji vodili brigu o tom domu, priča Antun.
Zvijezda 'Igre prijestolja' skinula se u bikini i pokazala svu raskoš svog isklesanog tijela!