Djeca koja su povučena i introvertirana nalaze u psima sigurnost i poticaj za komunikaciju. Istovremeno, psi su bliski prijatelji hiperaktivnoj djeci i djeci s drugim poteškoćama
Ovo je Luna, terapijski pas koji svakodnevno unosi radost u bjelovarsku osnovnu školu
Luna je labradorka koja radi kao terapijski pas u III. osnovnoj školi u Bjelovaru. Projekt "Igra, učenje i čitanje uz terapijskog psa" pokrenut je prije četiri godine, a od tada je Luna postala nezaobilazni član ove obrazovne zajednice. Njezina prisutnost u školi ne samo da veseli učenike već i potiče pozitivno ozračje koje obogaćuje učenje i razvoj djece.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Luna je labradorica stara sedam godina i ona je svakodnevno prisutna u nastavi. Luna se smjestila ispod ploče na prostirku i nije pokazivala nikakve znakove stresa da je našim dolaskom uznemirena. Brekalo nam je kazala da se vidi da uživa, a svoju vibru prenosi i na 22 učenika koji već drugu školsku godinu s njom dijele učionicu.
- Luna je kod nas pet školskih sati. Ona tu i spava, tu joj je dnevni boravak, no nije cijelo vrijeme u nastavi. Ona sudjeluje u čitanju, odnosno učenici joj čitaju i ona ih ne ispravlja što smanjuje stres javnoga izlaganja. Kada smo tužni dođemo je pomaziti - objašnjava učiteljica i Lunina stručna voditeljica Nataša Brekalo.
Nakon socijalizacije, polaganja ispita poslušnosti, dobivanja certifikata i svih potrebnih dozvola Luna je krenula na posao u učionicu, a učiteljica je postala njezin vodič. III. osnovna škola iz Bjelovara je upravo iz tog projekta prepoznata i van granica Hrvatske jer terapijski pas je cijelo vrijeme nastave prisutan u učionici. Brekalo nam je rekla da to ne znači da će Luna raditi svih pet sati u školi, već se povremeno implementira na nekoliko minuta kad djeca osjete najveću potrebu.
Pomaže djeci
Terapijski psi kao Luna igraju ključnu ulogu u motiviranju i poticanju djece. Djeca koja su povučena i introvertirana nalaze u psima sigurnost i poticaj za komunikaciju. Istovremeno, psi su bliski prijatelji hiperaktivnoj djeci i djeci s drugim poteškoćama.
Luna najveći dio svoga rada u razredu provede na svome mjestu, no kada učenik samostalno dođe i podraga ju te se vrati na svoje mjesto nasmijan i zadovoljan, to je znak da je škola mjesto ugode i sigurnosti.
- Pas je jako pozitivan u smislu da se djeca otvaraju i pokazuju svoje emocije što je u 21. stoljeću jedan od najvećih problema s kojim se mi u školskom sustavu susrećemo. To je osnovni cilj terapijskog psa - govori Brekalo.
- Lani smo imali dva projekta. Jedan je bio o mitskim bićima naše Bilogore jer je jako važno da se zna tko od kud dolazi – kazala je Brekalo na što su učenici u glas kazali – mi smo Bilogorci.
Kad učiteljica u jutro dolazi na nastavu s Lunom sva se djeca okupe. Svi su nasmijani i žele psa podragati, a to je jako dobar ulazak u školske obveze jer su, kako kaže učiteljica, djeca opuštenija i onda lakše usvajaju nastavne sadržaje.
Luna je dio školske obitelji
Ono što ovaj projekt izdvaja jest da Luna nije prisutna samo tijekom jednog školskog sata. Ona je dio školske obitelji i provodi cijeli dan u školi. Njezino prisustvo potiče zajedništvo i razvija osjećaj odgovornosti među učenicima. Redovito odlazi na veterinarske preglede i dobiva svu potrebnu zdravstvenu njegu.
Tijekom našeg kratkog boravka u učionici svjedočili smo jednoj sasvim drugačijoj atmosferi u razredu, gdje je terapijski pas Luna most preko kojeg djeca uspostavljaju neposredniji i bolji kontakt sa učiteljicom.
- Ona uživa u razredu, ovo je njen dnevni boravak i ona ovdje nije pod stresom. Bilo tko od nas, tko se bavi sa psima, ako primijeti da pokazuje bilo koju vrstu stresa, moramo je izdvojiti iz rada - objašnjava Brekalo.
Da je ideja Nataše Brekalo dobro pogođena potvrđuje i podatak da ona s Lunom često odlazi u druge bjelovarske škole. Ne samo u Bjelovaru već i u škole u Garešnici, Zagrebu... A sve je krenulo slučajno, prije nekoliko godina škola je imala Dane otvorenih vrata kada su pozvali razne udruge u Republici Hrvatskoj. Jedna od udruga koja je prezentirala svoj rad je i Udruga za pse vodiče i mobilitet Zagreb. U svome radu sa psima zapazili smo kako je najveći broj učenika bio zainteresiran upravo za navedenu udrugu i sudjelovanje u aktivnostima uz psa. Tada su s Udrugom napravili projekt i krajem 2018. dobili dvogodišnju labradoricu Lunu koja je već pet godina nezaobilazan čimbenik u nastavi kod Nataše Brekalo.