![Otkrivamo zašto u avion baš uvijek ulazimo s lijeve strane](https://img.24sata.hr/uz_tkYBTXJKe_KNDpxUdnWBXgVY=/414x267/smart/media/images/2024-19/64565935-m-normal-none.jpg)
Komercijalni zrakoplovi su se u početku gradili s putničkim vratima na lijevoj strani zbog povijesne tradicije, prije nego što je to postalo pitanje učinkovitosti
Lifestyle
Komentari 9Komercijalni zrakoplovi su se u početku gradili s putničkim vratima na lijevoj strani zbog povijesne tradicije, prije nego što je to postalo pitanje učinkovitosti
Kada ulazite u zrakoplov, uvijek ćete ući s lijeve strane, bez obzira na prijevoznika, idete li stubama ili jet mostom, jeste li u ekonomskoj, poslovnoj ili prvoj klasi.
Postoji i zanimljiv razlog za to. Naime, komercijalni zrakoplovi su se u početku gradili s putničkim vratima na lijevoj strani zbog povijesne tradicije, prije nego što je to postalo pitanje učinkovitosti.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
- Veliki dio zrakoplovne terminologije potječe iz pomorske nauke (kormilo, kokpit, kabina, pregrada, čvorovi itd.), a slično tome, zrakoplovni načini obavljanja stvari duguju puno jedrenju. Baš kao što čamci i brodovi imaju lijevu stranu – stranu plovila koja je obično uz pristanište kada je u luci – zrakoplovi su isti. Zbog toga su ljudi odlučili nastaviti s ukrcajem na lijevoj strani - objasnio je Michael Oakley, glavni urednik časopisa The Aviation Historian.
Budući da je kormilarsko veslo bilo smješteno na desnoj strani broda, bilo je standardno da se ljudi ukrcaju, a teret utovari na suprotnoj strani. Iako se to uglavnom odnosilo na avione, rani zrakoplovi United Airlinesa iz 1930-ih i 1940-ih imali su vrata s desne strane. Međutim, kako je industrija rasla i zračne luke postajale sve prometnije, stvari su se pojednostavnile i vrata s lijeve strane postala su norma.
Standardizacija je također bila važna zbog pojave terminala u obliku zvijezde ili prsta pristaništa (gdje se putnici okupljaju u središnjem području i izlaze na krakove zvijezde) u zračnim lukama iz 1950-ih i Jetwaya (natkrivenih hodnika ili mostova koji vode prema zrakoplovima s glavnog terminala) iz 1960-ih.
- Budući da pilot sjedi s lijeve strane, zračne luke počele su se graditi s vratima na lijevoj strani kako bi pilot mogao bolje procijeniti udaljenosti dok vozi do vrata - rekao je Matthew Burchette, kustos u Muzeju leta u Washingtonu, piše Metro.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+