Iako je sigurno radno mjesto većini privlačna opcija, sve je više onih koji se žele okušati kao privatni poduzetnici. Da se bez obzira na razne životne i poslovne okolnosti može uspjeti, svakako dokazuju Maja Sacher i Anita Trtinjak koje su hrabro krenule u samostalni posao
Otkrili smo: Zašto su ove dame odlučile biti poduzetnice?
Najčešći razlog za pokretanje vlastitog posla je samostalnost i upravljanje vremenom. Te prednosti je prepoznala i Maja Sacher. Inspirirao ju je poklon iz Italije u kojem su se našla tri delikatesna ulja: lješnjak orah i slatki badem. Ulje od lješnjaka ju se najviše dojmilo pa je poželjela vlastitu proizvodnju i nakon 13 godina rada ostavila posao u veletrgovini. Maja je krenula istraživati i otkrila kako na hrvatskom tržištu nema lješnjakovog ulja, osim za kozmetičke svrhe, a to ulje je iz uvoza. „Obilje kvalitetne sirovine u području u kojem se nalazim navelo me na finalni proizvod.
Kako sam dugogodišnji klijent RBA, financirala. sam investiciju u proizvodni pogon u suradnji sa svojom bankom“, prisjeća se Maja. „Kako bih savladala tehnologiju, savjetovala sam se s proizvođačima bučinog ulja, a i s maslinarima. Jako malo informacija o proizvodnji lješnjakovog ulja dostupno je na internetu, ali imala sam sreću da mi je proizvođač preše koju sam nabavila u Njemačkoj na početku pomagao savjetima praktički svakodnevno, sve dok nisam pronašla idealan 'mod'', opisuje Maja.
Maja je danas direktorica poduzeća Nowa d.o.o. putem koje u rinfuzi izvozi hranjivo lješnjakovo ulje. Priznala je kako je ponosna na sebe te dodaje: „Ključno je ipak pažljivo izabrati bankare koji će vas razumjeti i pratiti u budućnosti. Jer neće uvijek biti bajno“.
Sličnog naziva poduzeća, ali ipak potpuno drugačije namjene, tvrtka Noona d.o.o. u vlasništvu je poduzetnice Anite Trtinjak. Ekonomistica iz Zagreba promišljala je koliko je sve prilagodbi trebala napraviti od rođenja djeteta do njegove desete godine i došla na genijalnu ideju - napraviti krevetić koji će se prilagođavati djetetu i povećavati kako ono bude raslo. „Noona je nastala kao posljedica vlastite potrebe za proizvodom i prepoznatog potencijala na tržištu. Za bebu u dolasku, odlučili smo sami napraviti koliievku s mogućnošću proširenja. Tako je nastala naša prva Noona, a nakon istraživanja tržišta, kalkulacija i izrade poslovnog plana, i naš novi poduzetnički pothvat“, objasnila je Anita koja vodi cijeli projekt zajedno sa svojim suprugom.
U međuvremenu se ponuda proširila pa tako sada imaju i posteljinu za dječje krevetiće, deke te druge komplementarne dodatke, a cijeli koncept Noone se temelji na prirodnim i ekološkim materijalima. Anita ističe kako je zadovoljna: „Prednost vođenja vlastitog posla je svakako fleksibilno raspoređivanje radnog vremena i godišnjih odmora, ali zato nosi i veliku odgovornost, a vrlo često i odricanja pogotovo u početnoj fazi uhodavanja posla. RBA banka nas prati od početka i raznim proizvodima te je vrlo otvorena za žene poduzetnice“.