Ako poput većine ljudi sada imate viška slobodnog vremena, napravite ogromnu uslugu svojoj kuhinji i financijama te sredite smočnicu po savjetima stručnjaka
Organizirajte hranu, smočnicu i police tako da ništa ne bacate
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Ručak za četveročlanu obitelj: Svaki dan, za manje od 30 kn!
Prvi korak je definitivno prestati raditi nered, a ako ste jedni od onih koji unatoč naizgled posloženoj hrani na policama ili smočnici doživite osjećaj nemoći kad počnete kopati po udaljenim policama i zadnjim ladicama, znajte da niste sami. Tamo se obavezno pronalaze namirnice kojima je davno istekao rok trajanja, začini koji su davno dali svoje, otvorene kutije s tjesteninom u kojima od svake ima po 10 dekagrama i konzervama koje čuvate, a obavezno zaboravite.
Želite li stvoriti efikasniji sustav za pohranu hrane koji će omogućiti da je sve pregledno i da lako dođete do svega iznutra, poslušajte savjete profesionalaca koje prenosi New York Times.
Prvo - izvucite sve van
Ormarići s hranom ili smočnica ne bi trebala biti odlagalište stvari za koje ne znate što ćete s njima. Općenito, ona ne bi trebala izgledati kao odlagalište alata, kaže Amanda Hesser, osnivačica i izvršna direktorica Food52. Ona smatra da je s tim principom čišćenje i organizacija smočnice lakša, tako da u njoj imate samo stvari koje su vam potrebne.
Da biste taj dio doveli u red, započnite s pravljenjem nereda. Kad sve police budu čiste, što se vjerojatno nije dogodilo nakon što ste se uselili, očistite ih, kaže Sharon Lowenheim, vlasnica Organizacije Goddess iz New Yorka.
Dok to radite, pobacajte sve čemu je istekao rok trajanja ili nikad niste koristili te znate da ni nećete. Kad većina nas kupuje namirnice, najnovije predmete stavljamo u prednji dio smočnice, a sve starije ostaje iza, a to je velika greška.
Grupirajte slične proizvode
Jednom kada sve nestane, potražite proizvode koji bi trebali biti grupirani. Primjerice, odvojite dio za začine, dio za tjestenine, dio za grickalice. Cilj je zadržati predmete koji se obično koriste zajedno u blizini - tjesteninu i umak od rajčice, čips i salsu, brašno i šećer - tako da rijetko kad morate pretraživati smočnicu.
- Iskustvo s korištenjem ostave treba biti intuitivno, graciozno i lako. Želite otvoriti jedan ormar ili jednu ladicu i tamo je sve - kaže Laura Cattano, profesionalna organizatorica iz New Yorka.
Napravite više prostora
Ako je vaša smočnica prepuna, a znate da će biti teško sve smjestiti unutra, potražite stvari koje bi se mogle premjestiti drugdje, predlože Cattano.
Grickalice, kava i čaj dobri su kandidati za preseljenje u drugi ormarić. Ako koristite smočnicu za spremanje lonaca, također ih premjestite. Na zidovima obično uvijek ima prostora, a ako nabavite stalak za posuđe, možete osloboditi puno prostora u ormaru.
Prilagodite police
Većina kuhinjskih ormara ima podesive police, ali malo ljudi se trudi da ih preuredi. Police su često previše razmaknute što vodi gubitku okomitog prostora. Kad je konzervirana roba na istoj polici, treba joj samo desetak centimetara između nje i sljedeće police.
Ako ima dovoljno prostora, možda ćete moći ugurati dodatnu policu ili dvije, ili pak dodati žičanu policu koja se samo pričvrsti za postojeću.
U idealnom slučaju, trebali biste izbjegavati slaganje proizvoda jedan na drugi. Jednom kad s time počnete, situacija je već nepregledna.
Stavite svakodnevne proizvode u razinu očiju
Kad vraćate proizvode na policu, pokušajte stavke koje koristite za svakodnevno kuhanje držati najdostupnijima, tako što ćete ih postaviti na razinu očiju.
Dodajte posude ili organizatore
Nekoliko pomno odabranih dodataka mogu vam pomoći da više nikada ne izgubite ništa na stražnjem dijelu smočnice. Profesionalni organizatori često koriste prozirne plastične kante ili žičane košare koje odgovaraju dubini polica ostave.
Ponekad žitarice, tjestenina i riža dolaze u vrećicama u kojima ih ne možete uspraviti, stoga je zgodno za njih imati organizatore - plastične posude u koje ćete ih presipati.
Za kraj - označite
Jednom kada je sve na mjestu, označavanje je posljednji i najvažniji korak. Markerima možete pisati izravno na plastične posude, a možete koristiti i naljepnice slične onima za školske knjige i bilježnice. Što god odabrali, to će vam olakšati snalaženje.
No, ono što je čak i važnije, naljepnice će služiti kao podsjetnik na trud koji ste uložili pri organiziranju, što će vas motivirati da i dalje ostanete uredni.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Recept iz 1952. za kruh bez kvasca - sa sodom bikarbonom
POGLEDAJTE VIDEO: #ZAJEDNO24SATA - kuhar Ivan Pažanin:
Pokretanje videa...