Stručnjaci predviđaju da će nestati muško-ženske razlike u odijevanju i sezonski trend u modnoj industriji te da ćemo odjeću ubuduće uglavnom dizajnirati sami i printati kod kuće
Od majice koja dijagnosticira rak do tkanine od paukove niti - moda se ubrzano mijenja!
Razlika u stilovima odijevanja za muškarce i žene mogla bi se izgubiti kroz 20-ak godina, tvrde šefovi brenda Pitod, koji proizvodi odjeću koja nije podijeljena prema spolovima. Ta tvrtka sa sjedištem u Londonu predviđa da do 2040. godine ljudi jednostavno neće imati izbora nego kupovati nebinarne odjevne predmete, piše The Sun.
POGLEDAJTE VIDEO: Sinovima pokazao kako sašiti tradicionalnu egipatsku odjeću
Pokretanje videa...
Osnivač brenda, Pedro Trajano kaže: "Mislim da tada nećete kupovati mušku ili žensku odjeću. Postojat će samo 'odjeća za sve'".
Ostaje, naravno, vidjeti kakav će biti rezultat takve ponude kod kupaca, no nema sumnje da modna industrija prolazi kroz seizmičke promjene. Sam način na koji kupujemo odjeću, ono što kupujemo, kao i način na koji se odjevni predmeti proizvode, razvijaju se brže nego ikad. Na primjer, softverska tvrtka Adobe predstavila je „digitalnu haljinu“, koja korisnicima omogućuje promjenu uzoraka na tkanini običnim – pritiskom na gumb. A tekstilni inženjeri sad rade čak i na odjeći izrađenoj od svile istkane od paukove mreže.
Danas već imamo 'pametne PoloTech majice', s potpisom Ralpha Laurena, koje bilježe fitness aktivnosti i pomažu u preporuci novih vježbi.
Andrew Grill, poznatiji kao The Actionable Futurist, predviđa da će u budućnosti tekstilna industrija imati još veću korist od modernih tehnologija:
- Za 10 do 15 godina pametna tehnologija bit će toliko napredna da će odjeća koju svakodnevno nosimo moći mjeriti biometrijske vrijednosti u stvarnom vremenu. Vaša odjeća moći će predvidjeti hoćete li dobiti rak. Ova tehnologija neće samo revolucionirati modu, već i medicinsku industriju, uvjeren je Grill.
No, postoji i mogućnost da se razvije i prilično zastrašujuća, loša strana te medalje.
- Vaše zdravstveno osiguranje moglo bi pristupiti tim informacijama, što bi s vremenom moglo dovesti do toga da se cijena vaše police zdravstvenog osiguranja također definira ovisno o tim 'očitanjima', kaže.
Jedna od prednosti je to da više nećemo imati potrebu isprobavati odjeću, da vidimo odgovara li nam kroj ili broj. Traperice koje vam se sviđaju nadovezat će se na virtualni prikaz vašeg tijela i moći ćete vidjeti pristaju li vam ili ne.
- U budućnosti će tehnologija ovo iskustvo učiniti realističnim, pa bi odlazak u kupovinu i isprobavanje odjeće mogli postati daleka uspomena – dodaje Andrew Grill.
Danas imamo situaciju da se trendovi preslikavaju s modnih pista i artikli se masovno proizvode po niskoj cijeni i donose u trgovine dok je potražnja ogromna, što bi također moglo postati prošlost. Znanost će uvesti revoluciju u način na koji kupujemo, što kupujemo i kako se izrađuje naša odjeća.
- Na primjer, što ako biste mogli isprintati majicu kod kuće? Tehnologija nije daleko od toga, trebamo biti svjesni da je to skora budućnost, kaže. Štoviše, dodaje, mogućnost da računalo danas aktiviramo glasom dovest će do toga da od svog računala jednostavno zatražite da vam dizajnira majicu prema vašoj zamisli, što će vam omogućiti da ispišete majicu s vlastitim dizajnom kod kuće.
- Izbacivanjem trgovaca na malo, brza moda postat će instant brza, dodaje Grill. Također, predviđa da će dizajnom koji stvaramo u vlastitom u virtualnom svijetu, nestati koncept sezonskih stilova, odnosno promjena u bojama i dizajnu koje su sezonske.
- Modna industrija bit će jednostavno oslobođena tradicionalnog ciklusa trendova. Umjesto da inspiraciju tražimo u kolekcijama s modnih pista, metaverzum će utjecati na način na koji se odijevamo, kako kupujemo, kako je odjeća dizajnirana te na to koju odjeću nosimo.
Znači li to da bi odjeća od paukove mreže mogla postati hit? Andrew Grill smatra da ne, ali da znanstveni procesi mijenjaju tekstil, a modni brendovi prednjače u uvođenju ovih revolucionarnih inovacija.
- Dok modna industrija nastoji postati ugljično neutralna, istraživanje obnovljivih materijala otvorilo je novu eru tehnologije. U budućnosti će tvornice nestati, jer će se tekstil 'uzgajati' u laboratorijima. Mogućnosti su vrlo uzbudljive, možda čak i izvan ovog svijeta. Tako tvrtka za materijale Bolt Threads već uzgaja paukovu svilu, izvukavši DNK iz pauka, transformirajući ga u mikroorganizam koji djeluje poput kvasca. Slično procesu kuhanja piva, stvara se protein svile, pojašnjava.
S modernizacijom svih procesa, i promocije novih trendova i tekstila postat će još personaliziranije zahvaljujući čudima umjetne inteligencije. Oglasna industrija mogla bi se uvelike promijeniti, tako da neće svima iskakati jednaki, općeniti oglasi na vrhu stranice.
- U budućnosti će nam poslužiti generiranje slika u stvarnom vremenu koje udovoljavaju našim točnim zahtjevima. Modni brendovi s kojima surađujete koristit će generativnu umjetnu inteligenciju za pronalaženje artikala koje tražite. Dakle, umjesto da vam šalju neželjene poruke, sa slikama nasumičnih cipela, dobit ćete stilove prilagođene vašoj veličini i proračunu – priča Andrew Grill, koji vjeruje i da ćemo u budućnosti svi moći angažirati stilista - besplatno. Ako ne u stvarnom svijetu, onda barem digitalnog.
- Umjetna inteligencija naoružana podacima koji uključuju osobne informacije o vama, o tome što vam se sviđa, a što ne, povijesti vaše kupovine, veličini odjeće, društvenim događanjima ili poslovnim putovanjima na koja idete, funkcionirat će kao vaš digitalni stilist, koji će vam olakšati planiranje i kombiniranje garderobe.
- Oni će također moći 'pregovarati' o odjevnim predmetima koje želite, tako da štede vaše vrijeme i novac – zaključuje.