Baš kao kod kuće, i hoteli imaju brojna pravila ponašanja, to je suživot te je bitno pokazati poštovanje prema osoblju, nisu oni ničije sluge. Stručnjak u hotelijerstvu podsjeća na pristojnost
Nepristojne hotelske navike s kojima trebate odmah prestati
Čak i ako je tu ogrtač, nije pristojno nositi ga naokolo, već samo u wellness ili bazen. Ovo i slična pravila ističe Pedro Richardson koji je 12 godina radio po hotelima.
1. Nošenje kućnog ogrtača vani
Postoji vrijeme i mjesto za nošenje kućnog ogrtača, a to nije u hotelskom restoranu.
- Razumijem da se osjećaju ugodnije i kao kod kuće, ali kada odsjedate u vrhunskom luksuznom hotelu, to jednostavno nije pristojno - kaže Pedro Richardson, koji je 12 godina radio u hotelijerstvu.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Znalo se desiti da vidi neke direktore kako u ogrtaču idu na doručak, no to nije primjereno.
2. Traženje sobe ranije od uobičajenog
Jedini način da stvarno zajamčite ranu prijavu je rezervirati sobu noć prije dolaska, veli Richardson. Inače, nemojte zahtijevati pristup svojoj sobi prije uobičajenog vremena prijave.
- U pravilu, ako je soba spremna, dat ćemo im da uđu - kaže Richardson.
- Ali to nije uvijek moguće zbog velike popunjenosti prethodne noći. Nema načina da sobu pripremimo u tren oka, nemojte se radi toga ljutit na osoblje - veli Odo Ovrevik, suvlasnik Rosewood Country Inn-a.
3. Pucketanje prstima prema osoblju
Nemojte puckati prstima po hotelskom osoblju kako biste privukli njihovu pozornost, veli stručnjak. To je nepristojno i neugodno ponašanje te je također jedna od 20 nepristojnih navika u restoranu.
4. Pretvaranje hodnika u osobni prostor
Hotelski gosti moraju poštivati kontrolu buke, posebno u hodnicima. Ovo zajedničko područje nije igralište za djecu ili mjesto za glasno pričanje, kaže Angela Rice, suosnivačica Boutique Travel Advisorsa.
- Djeca će osloboditi svoju energiju trčeći i povremeno vrišteći hodnicima hotela, pogotovo ako mama i tata ne gledaju. Roditelji su često previše zaokupljeni da bi prepoznali kako ova rutina utječe na druge goste - tumači Rice.
Emilie Dulles, koja ima više od 29 godina iskustva u tradicionalnom bontonu, dodaje da hotelski gosti ponekad zaborave na najbolje ponašanje. Trebali bi biti uzor, umjesto da iskorištavaju to što su daleko od kuće.
5. Korištenje stvari koje vam ne trebaju
Lako je zaboraviti ili biti opušten u pogledu štednje energije tijekom putovanja, ali svejedno možete učiniti svoj dio bez puno truda. Iako hotelski gosti ne dobivaju poseban račun za režije, treba ugasiti svjetla i TV pri izlasku iz sobe.
- Kako bi postali ekološki prihvatljiviji, neki hoteli nagrađuju goste nudeći nagrade za vjernost za odbijanje dnevnih ručnika, posteljine, pa čak i usluga čišćenja - kaže Rice.
Dakle, ako nešto ne treba, nema smisla trošiti uzalud.
Rice također kaže da gosti mogu nositi potrošene toaletne bočice na pola jer one idu u smeće.
6. Gužva na recepciji
Neki hotelski gosti komuniciraju s drugima na recepciji kako bi bili prijateljski nastrojeni. No, ovo možda nije najprikladnije vrijeme za pokušaj sklapanja prijateljstva.
- Kao kad su na bankomatu, mnogi ljudi preferiraju privatnost kada se prijavljuju i odjavljuju iz hotela. Zato zapamtite da poštujete privatnost drugih - veli Rice.
7. Pretjerano rezerviranje
Rezerviranje više nego što vam je potrebno slično je trošenju usluga ili energije koji nisu potrebni. Sve su te stvari pomalo nepristojne i bezobzirne. Drugi primjer su gosti koji rezerviraju više mjesta za sjedenje pored bazena nego što je doista bitno za njihovu zabavu, posebno kada putuju tijekom vrhunca sezone kada je prostor ograničen, veli Rice.
- Ako ćete biti u vodi i izvan nje, možda shvatite da ne trebate ležaljku za svaku osobu i da ležaljke i stolice članovi vaše grupe mogu koristiti naizmjence - kaže Rice.
8. Urlanje i psovanje
Predvorje, salon, restoran i bazen su prostori koje dijelite, a ne vaš dom.
- Svi bismo trebali biti svjesni drugih ljudi unutar hotela i ne dopustiti da glasnoća ili sadržaj naših razgovora najave našu prisutnost dok se krećemo kroz hodnike - kaže Dulles.
Umjesto toga, neka razgovori budu diskretni i pristojni, a preporuka je i da se ljudi klone neugodnih razgovora.
9. Uništavanje sobe i nered
Jedna od prednosti boravka u hotelu je to što ne morate spremati krevet. Usluga čišćenja, međutim, nije isprika da svoju sobu ostavite u potpunom neredu, ističe Dulles.
- Osoblje je tu da pospremi stvari i uredi vašu sobu, a ne da dolazi po vas ili provodi sate slažući razbacanu odjeću samo da bi mogli usisati ili obrisati prašinu - kaže Dulles.
Kao pravilo, odjeću držite u ormaru ili na stolici, higijenske potrepštine stavite u kozmetičku torbicu i ostavite dovoljno prostora za hodanje po sobi bez opasnosti da se spotaknete o torbe ili rublje.
10. Pretjerivanje s alkoholom
Previše pića ponekad dovodi do nedostatka samosvijesti i pribranosti, što može biti nepristojno.
- Treba znati da je pijanstvo zapravo nepristojno ponašanje prema drugim gostima, a također i prema hotelskom osoblju jer se zbog toga mogu osjećati neugodno, pa čak i nesigurno - veli Dulles.
Treba piti vodu uz alkohol te odustati kad je previše pića, dodaje Dulles.
Znati kada prestati jedna je od navika pristojnih ljudi.
11. Ignoriranje pravila
Ovrevik kaže da ljudi ne obraćaju dovoljno pozornosti na sitna slova.
- Može biti na našoj web stranici, može biti u našoj e-pošti, može biti posvuda. No, neki i dalje ne poštuju pravila - kaže Ovrevik.
Ovo nepoštivanje pravila je navika koja je nepristojna prema hotelskom osoblju, kao i drugim posjetiteljima budući da pravila poput zabrane kućnih ljubimaca ili pravila parkiranja postoje s razlogom, piše msn.