Iako je korištenje seta za krpanje gume mnogo jednostavnije od popravka gume, ovo rješenje je samo polovično jer pjena nije u stanju zakrpati bilo kakvu ozbiljniju rupu na gumi
Ne znate promijeniti gumu na autu? Nije tako teško, evo kako
Razna istraživanja provedena diljem svijeta posljednjih godina pokazala su da oko 60 vozača i vozačica ne zna promijeniti probušenu gumu. Kad su mlađe generacija u pitanju statistika je još poraznija – čak 75% "milenijalca" ne zna što bi napravili kada im se probuši guma.
Ova porazna statistika ima dva glavna razloga. Kao prvo, vozači se sve više pouzdaju u razne službe pomoći na cesti na koje su pretplaćeni te i kod najbanalnijeg problema, kao što je probušena guma zovu asistenciju. Drugi razlog mnogo je banalniji – većina novih automobila jednostavno nema rezervnu gumu.
Pokretanje videa...
Umjesto rezervne gume većina automobila u svojoj opremi ima set za krpanje gume koji se sastoji od električnog kompresora i pjene koja bi trebala efikasno zakrpati rupu u gumi. Proizvođači automobila se na taj potez odlučuju iz jednostavnog razloga – takav set je osjetno jeftiniji od rezervne gume pa su im troškovi mnogo manji.
Osim toga u automobilu zauzima mnogo manje mjesta pa je i prtljažnik automatski veći. Iako je korištenje seta za krpanje gume mnogo jednostavnije i manje fizički zahtjevno od popravka gume, ovo rješenje je samo polovično jer pjena nije u stanju zakrpati bilo kakvu ozbiljniju rupu na gumi, sve iznad rupe koja je veća od one kju napravi čavao u gumi jednostavno je nemoguće zakrpati. Osim toga, mnogi vozači ne znaju koristiti niti set za krpanje guma.
Postupak zamjene gume relativno je jednostavan no treba paziti na nekoliko detalja važnih detalja:
- 1. Prvi korak je osigurati auto, povući ručnu kočnicu i automobil staviti u prvu brzinu kako se ne bi pomicao.
- 2. Nakon toga otpuštaju se vijci na kotaču dok je automobil još na zemlji. Vijke treba otpustiti do te mjere da više ne pružaju otpor, ali i dalje drže kotač na automobilu.
- 3. Nakon toga automobil se podiže pomoću dizalice. Dobro je ispod njega podmetnuti i nešto čvrsto poput cigle ili drveta kao dodatni osigurač ako automobil slučajno sklizne s dizalice ili ona popusti.
- 4. Nakon što je auto podignut vijke treba otpustiti do kraja i skinuti kotač.
- 5. Sljedeći korak je stavljanje rezervnog kotača na auto, treba ga ispravno namjestiti i zavrnuti sve vijke dok ne počnu pružati jači otpor i dok kotač potpuno ne sjedne na svoje mjesto.
- 6. Nakon toga automobil spustiti s dizalice i kada je on na podu snažno zategnuti vijke do kraja. Paziti da se ne pretegne.
Zvuči jednostavno no mijenjanje kotača nije za svakog. Potrebno je upotrijebiti nešto više snage, a prljavština i znoj su zajamčeni.
Proces krpanja pomoću kompresora i pjene nije fizički zahtijevan i mnogo je jednostavniji, no može se razlikovati od uređaja do uređaja stoga je potrebno slijediti upute.
U osnovi on izgleda ovako:
- Potrebno je spojiti kompresor na utičnicu (upaljač za cigarete) u automobilu, napuniti gumu zrakom i pjenom do preporučenog tlaka ili koliko je to moguće.
- Nakon nekoliko kilometara vožnje kada se pjena rasporedi i maksimalno zatvori rupu potrebno je stati provjeriti gumu i po potrebi nadopuniti zrakom.
Iako je ovaj postupak brži i jednostavniji od promjene gume, pomaže samo u malom broju slučajeva. Kod svake ozbiljnije rupe vozač će morati pozvati pomoć jer je sprej nije u stanju zatvoriti.
Najvažnije je, bez obzira na to koju metodu koristili, uvijek osigurati automobil prije nego što "krenete na posao", i pomaknuti ga što dalje od prometnice kako ne biste ugrozili druge vozače ili oni možda vas. Najopasnija je promjena na autocesti gdje vozilo treba maknuti što više desno na zaustavnu traku, po mogućnosti i potrebi čak djelomično i na travnatu površinu pored nje.