Usred krize, recesije i velikih društvenih šokova, promjene se dešavaju i na području stila i mode te u fokus ulaze klasika, elegancija i sređivanje po pravilima minimalizma i provjerenih formula, iznad trendova
Muška moda nakon korone: In je klasika, jednostavnost, a prednost imaju 'domaća odijela'
- Muškarci će se nakon razdoblja korone, usred nove recesije, poželjeti više sređivati no istovremeno vraćaju se nekim više tradicionalnih vrijednostima klasike i elegancije, ignorirajući trendove - izjavio je američki modni dizajner Antonio Ciongoli. Nosit će uredne hlače na crtu, sakoe, fine majice, možda čak i kravate, na dnevnoj bazi, predviđanja su dizajnera koji smatra da je karantena promijenila način na koji muškarci gledaju na svakodnevno odijevanje.
POGLEDAJTE VIDEO: Muška kolekcija inspirirana Zoom pozivima
Pokretanje videa...
Naime, pandemija, a onda i ekonomska depresija, vratit će u svijet mode neke od klasičnih vrijednosti odijevanja koja su vrijedila u sličnim situacijama iz povijesti.
Primjer je recesija od prije desetak godina, a tu su i druge epohe koje su, nakon dramatičnih promjena u društvu i pada kućnog prihoda, u sam vrh stila vratile neka klasičnija pravila odijevanja i brigu o sređenom izgledu. Iako, današnja je moda opterećena brzim promjenama i trendovima, no u ovakvim razdobljima, brze izmjene padaju u drugi plan, a fokus je na - kvaliteti i dugotrajnosti, ne samo stilski, već i doslovno.
- Ako usred recesije ulazite na tržište rada, kao što su to činili milenijalsi, to trajno mijenja vašu percepciju o svijetu - ističe Michael Williams, predavač o muškom odijevanju i osnivač web stranice "A Continuous Lean" za GQ.
Noviji komentari koji su se pojavili na Redditovom forumu za muške modne savjete, otkrivaju kako su shvatili, nakon mjeseci izolacije, da imaju i više nego dovoljno odjeće te da planiraju štedjeti. Time je automatski popularnija ona odjeća koja je cijenjena, koja je otporna na trendove i promjene te je jednostavna i klasična.
Upravo u slično vrijeme, u recesiji oko 2010., brendovi su reagirali na ovu skromnost u vezi stila i odijevanja te započeli kampanje koje se oslanjaju na tradiciju i povijest.
Kupci sada novac na odjeću troše opreznije te žele kupovati dugoročne stvari. A upravo to vide u brendovima koji naglašavaju dugogodišnju tradiciju i povjerenje.
Učinak koronavirusa očitovat će se na različite načine, a među njima je i promjena dizajna - posljednjih godina vratila se logomanija i isticanje prestiža, no to sada djeluje neprikladno.
Ova skromnija filozofija već je prisutna i u drugim industrijama koje su povezane s muškom odjećom.
- Minimalizam će ući u naš svijet, što znači da su gotovi dani raskoši i kompliciranog dizajna – smatra John Reardon, osnivač Collectability, platforme specijalizirane za Patek Philippe satove.
Sada, kada opet možemo ići na večeru, želimo li nositi ukras na koji smo potrošili ogromnu svotu novaca ili želimo ipak nešto normalnije, u ovim kritičnim uvjetima u kojima se svijet trenutno nalazi, pita se Reardon. Naime, tumači da čak ni bogataši ne žele u ovom momentu isticati preskupe stvari, jer ispadaju bahati i neprilagođeni.
- To vam je kao da je prošao veliki požar, uništio sve i sada ćemo vidjeti novi rast – zaključuje Williams.
Nova faza muškoga odijevanja možda neće dovesti do novog vizualnog identiteta već do posve novog načina razmišljanja o našoj odjeći. Novi prosvijetljeni, pažljiviji kupac neće samo odabrati marke koje podržavaju, već će htjeti znati i tko su ti majstori koji izrađuju kreaciju. Tu u priču ulaze lokalne tvrtke koje na fer način izrađuju odjeću koja će trajati i više od jedne sezone.
Jake Mueser, američki dizajner, tvrdi da s relativno nedavnim vraćanjem odijela, u kolekcije vodećih brendova poput Diora i Louis Vuittona, paralelno stižu i sve ležernija pravila odijevanja u korporativnom svijetu. To znači da je dobar stil – vaš odabir, iako on nije obavezan.
- Ljudi više ne žele razmišljati o kućnom Zoom pozivu, već žele odijevati lijepe stvari i otići na neki događaj ili ponovo biti u lijepom restoranu. Na taj način, kupovina odijela, hlača na crtu i sakoa s dvostrukim gumbima neće biti samo način da se pomogne lokalnim tvrtkama, već je to ujedno simbol nade – uvjeren je Williams.
Moda kao veliki zagađivač prirode i recesija mijenjaju naše navike te se u kolektivnoj svijesti uspostavljaju neka nova pravila ne samo kupovanja, već i stiliziranja na svakodnevnoj bazi.