Na webu treba biti nenametljiv, otkriva Ema Juretić koja svoje postere uspješno prodaje na svjetskoj online platformi za rukotvorine Etsy
Moja tajna web komunikacije: Dobre fotke, tagovi i iskrenost
Iza već naširoko poznatog brenda Dilemma posters stoji mlada Osječanka sa zagrebačkom adresom Ema Juretić. Iako je zaposlena kao community manager i radi uglavnom od kuće, svaki slobodan trenutak koristi za inspiraciju i “sipanje” novih ideja na uokvireni papir.
- Postere radim u ‘kompi’ s dečkom Ivanom Dilberovićem, koji je po zanimanju grafički dizajner. On mi je i poklonio jedan šaljivi poster koji je neprestano oduševljavao goste u mojem stanu i koji je bio zapravo početak hobija - otkriva Ema. Kad je shvatila da se takvi posteri ne mogu kupiti kod nas i da ljudi sve više pozornosti posvećuju uređenju vlastitog interijera, ozbiljnije se prihvatila hobija.
- Nakon tri godine rada u uredu od 8 do 16 sati nemam fiksno radno vrijeme, a Dilemmi se uglavnom posvećujem nakon što odradim svoj posao, u večernjoj šihti - govori Ema.
U prva dva mjeseca broj fanova, upita i narudžbi na stranici na Facebooku porastao je toliko da nije znala kako će sve uskladiti. U poslu im je mnogo pomoglo i Ivanovo znanje kaligrafije na papiru, koji se zatim kompjutorski obrađuje, a nakon toga ide u tisak. Završna faza je samo uokviravanje i slanje postera ljudima koji ih željno iščekuju.
Ema kaže kako inspiraciju za citate na posterima pronalaze posvuda - u raznim banalnim životnim situacijama, filmovima, glazbi, ljudima... A u samo godinu i pol, koliko Dilemma Posters postoji, sve je više narudžbi iz inozemstva. Ema priča kako je u jednom trenutku shvatila da se želi proširiti na međunarodno tržište, pa je na Etsyju, svjetskoj online platformi za prodaju rukotvorina, otvorila svoj web shop.
- Etsy sam dugo pratila i oduvijek mi je bio iznimno zanimljiv. No tek prije godinu dana odlučila sam pokrenuti svoj shop. Registracija je besplatna, a Etsy funkcionira tako da uzima određen postotak od prodaje i postavljanja proizvoda u shop. Ipak, svi koji misle da se oko ove platforme ne treba posebno truditi, itekako se varaju, jer postaviti ga ispravno i pozicionirati se među prve rezultate u pretrazi, kako bi vas potencijalni kupci lakše uočili, zahtijeva mnogo uloženog truda i vremena. Kad sam i sama postala toga svjesna, počela sam provoditi gotovo svo slobodno vrijeme na Etsyju i trud se isplatio - kaže mlada kreativka.
Prednost je i to, nastavlja, što se možete povezati s jako puno ljudi iz branše te što jako puno ljudi otkrije vaš brend pa imate velike šanse ostvariti suradnju s inozemnim distributerima, shopovima i blogovima.
Osim pokretanja, važno je i promoviranje Etsy shopa na svim društvenim mrežama jer ne treba zanemariti ni to da je konkurencija trenutačno jako velika (više od milijun prodavača).
- Na društvenim mrežama važno je biti iskren i jednostavan te znati suptilno prezentirati svoj proizvod da ne bude nametljivo, nego poželjno. Treba razumjeti i jezik komunikacije na društvenim mrežama. Kad vidim da neki post započinje s ‘Poštovani’ i ‘Vi’, odmah odlazim od tamo - otkriva Ema.
Tri najvažnija koraka kod postavljanja shopa
- ‘Profi’ shop Ispunite sve podatke i nemojte ništa ostaviti prazno. Potencijalni kupci žele dobiti što više važnih podataka.
- Dobre ‘fotke’ Imati kvalitetne fotke ne znači da one moraju biti fotkane fotoaparatom. Iznenadili biste se što se postiže i mobitelom, kaže Ema.
- Tagiranje Stavite intrigantan naslov, detaljan opis proizvoda i pazite na izbor taga. Kvalitetan SEO ili optimizacija stranice je - sve
Etsy radionice i u Hrvatskoj
Etsyonica je namijenjena onima koji se prvi put susreću s Etsyjem i tek planiraju postaviti shop, ali dobrodošli su, naravno, i oni koji imaju postavljeni shop, ali nailaze na poteškoće. Treba konstantno raditi na kreiranju kvalitetnog sadržaja - loše fotke i loš copy ne biste si smjeli dopustiti, kaže Ema