Nova međimurska craft pivovara MLD premijerno će na Zagreb Chill&Grillu pokazati svoje sjajne napitke od ječma. Tko su i što lijepoga rade pitali smo Danijela Radeka
Međimurski Lepi Dečki: Novo pivo na Bundeku! Ne propustite
Craft pivarstvo je našlo plodno tlo u cijeloj Hrvatskoj, a na krajnjem dijelu Lijepe naše imamo novu ekipu s fantastičnim proizvodima, koju smo upitali par detalja povodom debija na nadolazećem Zagreb Chill&Grillu!
Danijele, kada ste nastali i otkud ideja za ime pivovare?
Uskoro slavimo prvi rođendan u vlastitom pogonu, možemo čak i reći da Zagreb Chill&Grill bude odličan uvod u naš rođendanski mjesec. Sve je počelo u ljeto 2016., kao nastavak na odlične festivale u Međimurju, naš lokalni Beerfest. Dugo smo razmišljali o imenu, što ćemo, kako ćemo i nekako kroz razgovor došli smo do naše pjesme "Međimurski lepi dečki vu širokaj gačaj..." i ostalo je.
Prvo smo krenuli kao gipsy pivovara, a prvo pivo je logično bilo "Međimursko" , naš lager na koji smo jako ponosni. Nakon uspješne početne faze, puno ispitivanja tržišta, razmišljanja o budućnosti, odlučili smo se za kredit i s puno, puno hrabrosti napravili vlastiti pogon.
Što sve kuhate ove godine, koliko je danas ukupno vrsta piva u vašoj proizvodnji, a koliko ćemo njih moći piti na ovogodišnjem festivalu Zagreb Chill&Grill?
Trenutno se kuhaju American Pale Ale (Kaj-EL), Brown Ale (Mina), India Pale Ale (Kaj-PA) i Euro Lager (Međimursko), u planu je još poneki specijal za ovo ljeto, a su trenutno su umirovljeni (bio) Pilsner (Steiner) i Hefeweizen (Nikola Zrinski). Na festival nosimo... Međimursko, naš lager, a vrtjet ćemo vjerojatno Kaj-El i Kaj-Pu. Još razmišljamo, tko zna, možda vas sve iznenadimo.
Opišite nam svako pivo, neka naši posjetitelji znaju što ih čeka. Idemo redom,
Međimursko je Euro Lager, neprimjetne gorčine, malo slađi, blago jantarne boje, 4.8% alkohola i jako pitak. Preporučujemo ga za koncerte, druženja, lagane večeri, svirke, a naravno i za uz roštilj. Ono, za svaki dan. Jesmo rekli da je pitak?
"Kaj-El" je svijetlo ale pivo, prvo pivo koje smo skuhali u novom pogonu. Naš prvi međimurski superjunak "Kaj-El" daje posvetu Supermanu, Clarku Kentu ili kako bi rekli na kriptonu "Kal-Elu", posvetu našem kaju, ali i igru riječima, prvi kajkavski svijetli "ejl". 5.1% alkohola, umjerene gorčine, jantarne boje, napravljen da vas nježno ali sigurno uvede u svijet craft piva.
Jer kaj, nebumo si spili nekaj? Brown Ale, ili "MINA" tamno je, crno-smeđe, gusto pivo, tvrde pjene, no ne tamno pivo na koje ste navikli, jer Mina ima i samo 4.6% alkohola i uvijek vuče na još. Mina je posveta našim marljivim rudarima iz Međimurja, posveta crnom zlatu, jer jeste li znali da je Međimurje (pa i Hrvatska) imalo prvo naftno polje u svijetu? E pa sad znate...
Najnovije pivo koje imamo je "Kaj-Pa", India pale ale, bezvremenski, gorki, gusti raženi India pale ale. Zašto bezvremenski? Pa "Kalpa" na sanskrtu označuje eon, dugo, dugo vrijeme, jedno je i selo na sjeveru Indije, a ujedno spaja i ime, opis pive i stil koji smo napravili.
Da ne duljimo, Kaj-Pa je pivo koje je jako, ima čak 6.66% alkohola, punijeg okusa, tamno crvene boje i jakog, intenzivnog citrusnog mirisa, pune hmeljne arome i duuugog suhog i gorkog finiša.
Što očekujete od 2. Zagreb Chill&Grilla?
Lepi Dečki se dolaze opustiti, zabaviti, popit pivo i družiti se. Znate di smo, vidimo se, dođite provjeriti tko su to Lepi dečki! (smijeh)
Kakvi su trendovi u svijetu što se tiče craft pivarstva i piva?
Mi u trendove baš i ne vjerujemo previše. Barem ne pretjerano, jer u doba trendova i ale piva naše prvo je bilo lager, u doba trendova belgijskih stilova mi radimo rye-IPA. Naš trend je raditi odlično pivo, biti svoj a pritom se i zabaviti i napraviti dobru priču. Jer uz pivo najviše volimo pričati, je l' tako?
Kakva je situacija kod nas?
Poluoblačno s kišnim razdobljima. Još uvijek imamo borbe di ekipa kaže, neću craft daj nam onaj lager, još uvijek ljudi misle da stavljamo u pivo arome i cvijeće (smijeh)... Ali, Hrvati vole pivo, pivo se pije i Hrvati sve više prepoznaju vrhunsku kvalitetu, sve ostalo će doći s vremenom.
Što se mijenja na bolje?
Svijest da postoji nešto drugo i bolje se jako promijenila kod potrošača u zadnje dvije godine. U Hrvatskoj postoji već popriličan broj malih nezavisnih pivovara, odnedavno imamo i strukovnu udrugu, radimo puno zajedno. Poboljšanja postoje u smislu jasnijih regulativa, zajedničkog plasmana i ostalog, no na kraju krajeva na tržištu smo, poboljšati treba samo proizvod jer kupac će prepoznat vrhunsko pivo.
Koliko je teško biti craft pivar, jeste li sigurni da radite pravu stvar?
Isto koliko je težak i svaki drugi posao na svijetu, tržište za sad pokazuje da radimo pravu stvar, a kamo će nas odvesti naša odluka, stay tuned (smijeh).
Kako vidite sebe, a kako hrvatsko tržište piva za 5 godina?
Tržište crafta je naraslo, širi se, ima još dovoljno prostora za nove pivovare, ali će neminovno i progutati neku svoju djecu. Pivovare s pričom, lokalnom podrškom, beskompromisnom kvalitetom i koje pred sebe neće staviti megalomanske projekte će zasigurno opstati u svojoj niši. Mi smo stavili nogu u vrata i na nama je da ostanemo tu i pokažemo koliko vrijedimo, kao lider međimurskog pivarstva.
Što nam novoga spremate, na koje festivale idete i koje biste pubove preporučili za uživanje u vašim pivima?
Nakon Chill&Grill idemo na Beerfest Zagreb, a potom je na redu i naš domaći Beerfest Sjever u Čakovcu. Doma je doma, pa smo zato ove godine doma dvaput, na jesen imamo i Beer&BurgerFest također u Čakovcu, a moći ćete nas sresti i na brojnim festivalima po obali, Sloveniji, a možda i još negdje.
Prisutni smo u dosta lokala po Hrvatskoj, trudimo se da uvijek svi imaju samo najsvježije pivo. A definitivno najsvježije možete uvijek popiti kod nas, u BrewPubu Stari Hrast, a odmah pored je i terasa s najsočnijim rebarcima u Čakovcu.
Pozovite ljude na 2. Zagreb Chill&Grill! Ekipa, kaj da kažemo, mi smo Lepi Dečki. Znate da su Međimurci gostoljubivi pa navratite na jednu mrzlu, ili dve, jer znate kak' kažu... "Spijemo si još jene pa idemo, il dve pa ostanemo..."
Festival Zagreb Chill&Grill traje od 27.4. do 1.5. na Bundeku Organizator festivala je Gastro.hr, Glavni medijski partner: 24sata. Generalni pokrovitelj je Podravka, ostali partneri su: Pevec, Jamnica - službena voda festivala, Labud, Kisko i Permetal, Dukat President, Zvijezda, Jack Daniel’s Tennessee Whiskey,Mesna industrija Ravlić i NESCAFÉ.