Bivši pjevač posvetio se dizajnu interijera te postao svjetski nagrađivani dizajner bez diplome. Spojivši tradiciju i moderno, pokazao je što znači kreativnost za uspjeh
Matteo Cetinski: Moji ćilimi i komode osvajaju EU i Ameriku
Nekad je Matteo Cetinski (40) pjevušio “Arrivederci signorina”, a danas stoji iza vrlo uspješnog dizajnerskog brenda Mirko Di Matteo Designs za koji se zna svuda po svijetu. Dokaz da iza tih riječi stoje velik trud, upornost i istina nagrada je koju je nedavno Matteo osvojio. Riječ je o svjetskom priznanju A’ Design Award koji je dobio za svoj tepih Indigo. Inovativan je po tome što se na antiknom restauriranom tepihu starom devedeset godina prvi put koristila tehnika sitotiska. U pjevačkoj karijeri, na Dori je 1994. godine osvojio drugo mjesto. Ljubav prema sceni, ističe, još je prisutna.
- Ne pjevam više na pozornici, ali na roštilju s društvom, uz gitaru, često. I na mnogim bratovim svadbama - kaže kroz smijeh Matteo. Nakon glazbene karijere, otišao je u svijet medija i produkcije. Studirao je masovne komunikacije u Bologni jer je to za njega tada bila prirodna odluka. Potom je magistrirao u New Yorku te se zaposlio u televizijskoj produkciji. U stankama među projektima predavao je studentima na poslijediplomskim studijima na privatnim zagrebačkim fakultetima Vern i ZSEM. Bio im je poput mentora. Dizajnom se, ističe, bavi oduvijek jer je veliki estet. U početku je uređivao za vlastite potrebe, a poslije kuće prijateljima.
- Ovo što sada radim nije slučajni odabir. Planirao sam nakon četrdesete baviti se dizajnom namještaja i interijera. To je moj životni plan i ja ga provodim - objašnjava. Iako nije završio nikakvu dizajnersku školu ne zamara se time. Ističe da poštuje svaku struku, ali ne misli da je dizajn nužno jedna od onih struka za koju je isključivo potreban papir. Nije to, dodaje, neurokirurgija. Iako je, priznaje, velik estet, nikad ne radi ništa na silu, zato da bi lijepo izgledalo.
- Ideja za namještaj mi se izrodi iz neke potrebe da nešto napravim, da riješim nekakav nedostatak. Uvjeren sam da dizajn mora uvijek ostati u funkciji predmeta ili prostora, odnosno u funkciji krajnjeg korisnika. Dizajner uvijek mora biti i ostati prije svega korisnik - naglašava dizajner kojem je najdraži industrijski stil, ali, ističe, prostor uvijek mora biti funkcionalan. Iako se trenutačno ne bavi produkcijom, nije odustao od nje. To je također jako kreativan i vizualan posao, ali da bi se njime bavio potrebna je inspiracija. Nije imao strahove što iz jedne branše prelazi u posve drukčiju. No prepustio se svemu jer je, kaže, počelo spontano.
- Ni sam nisam znao koliko će sve to uzeti maha. Idem dan po dan pa si i ne postavljam zastrašujuće ciljeve. Što se tiče prihvaćanja struke, time se ne opterećujem jer za svakoga ima mjesta. Veselim se kada vidim da su se neki dizajneri dobro izgradili te počinju funkcionirati i na tržištima diljem svijeta. To je za mene uspješna priča - smatra Matteo koji kao poslovni čovjek nema vremena zamarati se tuđim idejama, a još manje shvaćati ih kao prijetnju. Njegova je filozofija da je to što radi produkt svega što je prije napravio: Sve ima jedan svoj ukupni smisao. Promjene su samo stvaranje ukupnog zbira koji se zove život. Smatra se sretnikom jer je obišao pola svijeta. Za njega su putovanja najbolje i najduhovnije iskustvo koje čovjek može imati. Inspiraciju za svoje proizvode crpi iz putovanja. Tako je nastao i nagrađivani tepih.
- Ćilime (tepihe) ne vidim nužno kao dio neke specifične kulture. Vidio sam ih stotine u afričkim zemljama, Bosni, Turskoj... Mogu ih uskladiti s nekim drugim kulturama. Zato sam se i dosjetio na njih tiskati kosturske glave te tako stvoriti nešto sasvim estetski novo i neopterećeno određenim kontekstom. Svijet gledam kao jedan velik i predivan prostor te kad se nečega zaželim, znam gdje ću to naći. Privilegiran sam jer se osjećam kao građanin svijeta – zaključuje Cetinski.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!