Rijetko se nađe takav modni imaginarij kakav je još na studiju imala Mary Katrantzou. Optičke igre su njezin zaštitni znak, a prepoznao ih je i Adidas
Mary Katrantzou stvara modu koja izaziva "vrtoglavicu"
Malo koga čudi da na svojim stranicama 31-godišnja londonska dizajnerica grčkog porijekla Mary Katrantzou hvali zagonetnog modnog fotografa Guyja Bourdina čija je dosad najveća izložba otvorena u Somerset Houseu u Londonu. Sličan se sličnom raduje, a Mary i Guy su jednako “pomaknutog” ukusa i nadahnuća. Na svojim stranicama Mary hvali i modnu fotografkinju Viviane Sassen, također jednu od onih koje zanima čudan, “izglobljen” svijet, nastao spojem umjetnosti i mode. Fotografije su joj takve da zaboravljate kako je na njima uopće riječ o modi, a jest. I Guy i Viviane modna su rodbina Mary Katrantzou koju dobro znaju modni znalci, biraju je za crveni tepih samo samouvjerene “celeberice”, žene iz intelektualnih redova i cure koje se ne opterećuju sadržajem njezina tekstilnog umijeća, smatrajući ga samo “cool” i “cute”, iako je riječ o mnogo opakijem grafičkom svijetu!
Pa ipak baš se taj čudan svijet njezinih nadrealističkih slikarija na tekstilu našao na gotovo banalnom mjestu - u sportskoj zoni Adidasa, u njegovoj modnoj ponudi za suradnju koja je upravo realizirana, pa i u nas imamo Adidasovu sportsku kolekciju s njezinim potpisom. Našoj legendarnoj visašici Blanki Vlašić sjajno stoje modeli iz te kolekcije. Jednako kao što je Blanka sva uronjena u svijet svojih sportskih imaginacija, i Mary Katrantzou je uronjena u ono što ju valjda od djetinjstva privlači a to je - opsjena! Fantastična je bila njezina kolekcija haljina čija je prednjica nudila ulazak u starinske sobe pune namještaja, dekora i ukrasa. Na tkaninu od koje je model bio sašiven otisnuti su bili prizori prostora koji su zbunjivali gledatelja. Magnetično su nas vukli u svoj prostor.
To nije bilo normalno. Činilo se da je jedna od suknji zapravo starinski stilski stol na koji možemo odložiti čašu. Bila je to optička varka, pričin. Oduševila je time Michelle Obamu, Saru Jessicu Parker, Keiru Knightley, Marion Cotillard, Karlie Kloss, Alek Wek i nebrojene druge fashionistice. Optičke igre postale su zaštitnim znakom mlade dizajnerice. Nije to bio op art nego optika koja je neočekivano posredovala ambijente koji su mijenjali perspektivu tijela koliko i modela. Mary dizajn nosi u genima - tata joj je inženjer tekstila, a mama dizajnerica interijera. Sve se to lijepo spojilo u njezinu tekstilu i modi. Ne samo u tekstilu: ona je točno znala kako tekstilnom slikom manipulirati u modnoj odjeći. Ili su to znali modni maheri kojima je trebala takva genijalka da uzdrma učmalu modnu scenu koja dugo nije imala u tekstilu takvog talenta.
Desetljećima se naravno radi na tekstilu, ali to su tehnoinovacije, novi tehnotekstili koji “šutnu” svaku kap vode koja padne na njih, koji pojačano griju, svijetle, mjere tlak, šalju mailove, ali ne izgledaju uzbudljivo kao kod Mary Katrantzou koja još i zna što će s njima u modnom smislu. I mi imamo takvo blago u Hrvatskoj, to je Ana Kujundžić iz Splita, ali nemamo blage veze što učiniti s njezinim bogomdanim talentom! Mary je iz rodne Atene otišla na studij u London i završila Central Saint Martins College of Art and Design. Otprve je imala njuh za pravi spoj povijesti umjetnosti i tehnologije tekstila. Za posebnu grafičku i konceptualnu energiju, kažu kritičari. Kad je poznata urednica Voguea Anna dello Russo odjenula model Katrantzou, stvar je bila riješena - Mary se popela na vrh istom brzinom kao Alexandar Wang, duo Rodarte, Heider Ackermann, redom mlade modne snage. Svijet modnog kapitala s njima je doista bio na dobitku!
Rijetko se nađe takav modni imaginarij kakav je još na studiju posjedovala Mary Katrantzou. Bila je oduševljena svim uzbudljivim likovnim smjerovima u umjetnosti, a postmoderno vrijeme blagoslovilo je njezinu inspiraciju koja je na tekstil preselila mješavinu psihodelije, nadrealizma, art decoa, arhitekture, svega i svačega iz svijeta primijenjene umjetnosti, od kućnog dekora do poštanskih maraka. Naravno da su modne nagrade padale u njezino naručje. A s njima i ponude tako respektabilnih tvrtki kakva je Adidas. Ne bi naravno padale da nije k tome i modnodizajnerskog talenta koji točno zna kako od uzbudljiva tekstila napraviti uzbudljivi model! Adidas nam je upravo ponudio komadić te modne atrakcije koja čak i ne koketira s kičem kao neki drugi Maryni modeli, koja ovdje ostaje zabavna na sasvim drukčiji, virtualni način!
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote ekskluzivno uz 24sata!