Sudionici istraživanja su morali promotriti parove fotografija i reći koje im se lice na njima više sviđa, a kasnije nisu primijetili zamjenjene slike
Ljudi tvrdoglavo brane svoj izbor i ako nije njihov
Likovni kritičari koji nalaze duboki smisao u slikama koje je naslikala krava ili stručnjaci za vino koji zatvorenih očiju ne razlikuju crno od bijelog uvijek razvesele ljude. No svi će ljudi s jednakim žarom braniti svaki svoj izbor, čak i ako zapravo nije njihov, pokazalo je švedsko istraživanje. Dobrovoljci su morali promotriti parove fotografija i reći koje im se lice na njima više sviđa. Potom su trebali obrazložiti odluku. No “zločesti” znanstvenici u međuvremenu su zamijenili fotografije. Većina ispitanika nije ništa primijetila nego je veličala ljepote lica koje im se je isprva manje svidjelo.U drugom pokusu ljudi su morali izabrati ukusniji pekmez. Više od polovice nije primijetilo da su pekmez od jabuke i cimeta zamijenili onim od grejpa.
“Ja sam to izabrao, javno sam to rekao, stoga mi se to sigurno sviđa”, razmišljanje je koje stoji iza ovog fenomena koji stručnjaci nazivaju sljepilo izbora.
Priče koje ljudi pričaju sami sebi pozadina su mnogih njihovih svakodnevnih izbora, smatraju psiholozi.