Kreativni ljudi varaju češće od ostalih, osobito ako od toga i profitiraju. Oni za svoje nepošteno ponašanje pronalaze opravdanja i tako održavaju pozitivan stav o sebi
Kreativci su skloniji varanju od drugih i to dobro opravdavaju
Kreativni ljudi razmišljaju puno više "van okvira" od drugih čak i po pitanju morala, otkriva studija Američke psihološke udruge provedena na dvije grupe od 100 ljudi. Oni stvaraju originalne ideje i imaju inovativna rješenja, a na isti način pronalaze i opravdanje za svoje nepošteno ponašanje. Kreativci varaju češće od drugih ako im se pruži prilika. Priliku za varanje će iskoristiti, naročito ako od toga profitiraju, osobito u novčanom smislu. Ljudi koji su kreativni ili rade u kreativnom okruženju dvoume se više od ostalih, potvrđuje istraživanje.
- Etičke dileme najčešće znače vaganje dviju različitih stvari, želje da zadovolje svoje potrebe i želja da održe pozitivan stav o sebi - tvrdi profesorica Francesca Gino sa Sveučilišta Harvard.
Pojedinci danas žele pomiriti te dvije želje tako da se ponašaju loše, ali samo toliko da od toga profitiraju, a istovremeno održe pozitivnu sliku o sebi, ističe Dan Ariely sa Sveučilišta Duke.