Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Kako se oporaviti od toksičnog posla? Nikada ne zaboravite na svoje vrijednost, ali i talente

Kako se oporaviti od toksičnog posla? Nikada ne zaboravite na svoje vrijednost, ali i talente

Dali ste otkaz na toksičnom radnom mjestu, ali to ne znači da je sve gotovo i sigurno još trpite posljedice rada u takvoj atmosferi te vam je potrebno vrijeme za oporavak

Napustiti toksičan posao nije tako lako kao što se možda čini, a kad ga jedanput odete, zapravo nije gotovo. Mnogi su nas učili da možemo učiniti sve što želimo, samo ako se potrudimo. Ovo zvuči sjajno dok ne shvatite da ponekad to nema nikakve veze s vama. Tu dolazi do izražaja problem toksičnih poslova. I nažalost, riječ je o rastućem problemu.

POGLEDAJTE VIDEO: Oni su dali otkaz

Pokretanje videa...

00:22

U anketi 2022. godine čak 60 posto ljudi izjavilo da su emocionalno odvojeni na poslu, a 19 posto njih izjavilo je da su potpuno jadni na svom poslu.

Što je toksičan posao?

Ako je vaš posao toksičan, vjerojatno ćete iskusiti stvari poput neprikladnog vodstva i ružnog ponašanja kolega. Kad vam je posao toksičan, obično se čini kao da vidite crvene zastavice povrh crvenih zastavica. To nije dobro za vaše mentalno zdravlje. Bilo da je riječ o pasivno agresivnom šefu, neprikladnim komentarima kolega ili smanjenim (ponekad čak  nepostojećim) granicama, znajte da ne zaslužujete tretman kakav imate.

Toksična ponašanja koja se čine normalna, a u biti štete ljudima
Toksična ponašanja koja se čine normalna, a u biti štete ljudima

Znakovi toksičnog radnog mjesta

Toksična radna mjesta često imaju vrlo jasne znakove na koje treba pripaziti, uključujući loše šefove, rasvjetu, grupice zaposlenika, isključivanje i druga toksična ponašanja. Ako vaše radno mjesto ima neke od niže nabrojanih znakova, moglo bi biti toksično, ali se također možda može popraviti. Međutim, ako ima većinu znakova, bježite glavom bez obzira.

Fotolia

Toksično radno mjesto može imati lošu komunikaciju među zaposlenicima
Toksično radno mjesto njeguje klike i skupine zaposlenika, potiče isključivanje i ogovaranje
Toksično radno mjesto može imati loše vodstvo
Toksično radno mjesto vjerojatno ima nemotivirane suradnike
Toksično radno mjesto guši rast pojedinaca
Toksično radno mjesto vjerojatno ima brzu fluktuaciju zaposlenika
Toksično radno mjesto često nema ravnoteže između poslovnog i privatnog života
Toksično radno mjesto stvara osjećaj da se borite protiv burnouta
Toksično radno mjesto ne pruža prostor za napredovanje
Toksično radno mjesto izaziva osjećaj mučnine u želucu

5 razloga zašto ljudi ostaju u toksičnim i nezdravim odnosima
5 razloga zašto ljudi ostaju u toksičnim i nezdravim odnosima

Kako se oporaviti od toksičnog posla

1. Napustite toksičan posao

Prvo i najvažnije, ako toksično radno okruženje utječe na vaše mentalno zdravlje i dobrobit, vrijeme je da date otkaz na poslu. Privilegija je ako ste dovoljno financijski stabilni da napustite posao bez druge perspektive, no ako trpite na toksičnom poslu, manjak u proračunu vrijedan je malo stresa u usporedbi sa općim zdravljem koje riskirate ostankom.

Ako ste spremni pronaći novi posao prije nego što napustite stari, pripremite se za uspješnu i brzu potragu za poslom. Ako se pitate kako ćete izdržati dok ne dobijete drugi posao, usredotočite se isključivo na izvršavanje zadataka kako biste sačuvali zdrav razum, piše CareerContessa.

Fired businessman

Kad ste na odlasku, obavite izlazni intervju kako biste rasvijetlili svoje iskustvo i pomogli drugima koji se još uvijek suočavaju s toksičnošću radnog mjesta. Ovo je iznimno važan razgovor za vas, vašeg ispitivača i mnoge druge koji neće biti u prostoriji. Provođenje izlaznog intervjua dobra je izlazna strategija bez obzira na vaše iskustvo, ali može biti posebno utjecajno ako ste imali loše iskustvo s kulturom tvrtke.

Izlazni intervjui su važni jer vam omogućuju da date smislene povratne informacije, obično odjelu ljudskih resursa, koje se mogu koristiti za ozbiljna poboljšanja. Bez obzira na to koliko se iscrpljeno osjećate napuštajući posao, važno je komunicirati što je uspjelo, a što nije i što bi se moglo učiniti bolje. Osim toga, izlazni intervjui su vaša prilika da poboljšate uvjete rada za zaposlene u organizaciji i za one koji dolaze nakon vas. Iako nije zajamčeno da će vaše povratne informacije biti implementirane za stvaranje boljeg radnog okruženja, možete nastaviti znajući da ste pokušali pomoći drugima.

10 znakova da imate toksičnog šefa: 'Takvi ljudi zapravo vam pokazuju kako izgleda loš vođa'
10 znakova da imate toksičnog šefa: 'Takvi ljudi zapravo vam pokazuju kako izgleda loš vođa'

2. Potražite razlog toksičnosti

Odrasli ljudi prihvaćaju lošu situaciju i uče iz nje kako se ne bi doveli u sličnu situaciju u budućnosti. Rad u toksičnom radnom okruženju može biti štetan za vaše fizičko i mentalno zdravlje, stoga je važno razmisliti o tome što ga je učinilo toksičnim i kako možete rano uočiti znakove s ciljem da se klonite sličnih toksičnih okruženja kada tražite novog poslodavca.

Vođenje dnevnika može biti odličan način da procijenite svoje osjećaje i vidite probleme u radnom okruženju. Govoriti o tome je jedna stvar, ali vidjeti problem u pisanom obliku na papiru može rasvijetliti ključne probleme. Slično osobnom dnevniku, cilj radnog dnevnika je pružiti prostor za razmišljanja o karijeri.

Te misli mogu uključivati vaše ciljeve, ideje, povratne informacije, planove, izazove u međuljudskim odnosima ili frustracije. Postoji razlog zašto toliko ljudi smatra vođenje dnevnika terapeutskim. Stvarno djeluje! A prenošenje emocija u riječi, osobito ako vam je nešto teško, može pomoći da ih brže prebrodite. U ovom slučaju, razmatranje toksičnosti okoline na papiru može vam pomoći da učvrstite svoje osjećaje, pogotovo ako su vas pokušali natjerati da mislite kako vaši osjećaji "nisu pravi" ili su "glupi".

Toksična produktivnost uništava posao i život: Evo kako ju izbjeći
Toksična produktivnost uništava posao i život: Evo kako ju izbjeći

3. Ponovno naglasite svoju vrijednost i svoje talente

Bez obzira jesu li vas maltretirali na poslu, doživjeli ste uznemiravanje ili ste iskusili jedan od bezbroj drugih načina na koje bi radno mjesto moglo biti toksično, u vašem je interesu da proslavite svoje pobjede i ponovno naglasite svoju vrijednost. Sjajan način da se pripremite za uspjeh i podignete moral je da ažurirate životopis. Zabilježite postignuća koja ste postigli u karijeri, čak i u toksičnoj sredini, kako biste ojačali samopouzdanje.

Razmotrite što ste postigli i utjecaj koji su ti rezultati i postignuća napravili za vas. Jesu li rezultati utjecali na vaše klijente, vaš tim ili organizaciju u cjelini? Ako je tako, pokažite to u svom životopisu! Nema boljeg načina da podignete vlastitu vrijednost nego vidjeti kako ste utjecali na druge.

4. Naučite prepoznati znakove

Razmišljajte o intervjuu kao o prvom spoju. Vi i potencijalna nova tvrtka procjenjujete jedno drugo kako biste vidjeli postoji li privlačnost. Evo kako uočiti crvene zastavice prije nego što prihvatite ponudu za posao i puno prije nego što se smjestite za svoj novi stol.

Znakovi da živite u toksičnoj obitelji i kako se nositi s tim
Znakovi da živite u toksičnoj obitelji i kako se nositi s tim

Postoji:

Nejasna komunikacija
Ogovaranje
Na intervjuu vas ignoriraju
Nepostojeći HR
Postavljaju vam neprikladna ili nezakonita pitanja
Tijekom intervjua primijetili ste mikroagresiju

Koristite ovaj popis kao polazište. Ovo su uobičajene crvene zastavice među mnogima na koje treba obratiti pozornost dok se prijavljujete za posao i tijekom procesa intervjua. Ako ste primijetili neke od ovih znakova, pristojno se izuzmite iz razgovora za posao i produžite dalje.

5. Usredotočite se na svoje mentalno zdravlje

Bez obzira na to u kojoj se fazi karijere nalazite, vjerojatno ste doživjeli ekstremni stres i tjeskobu vezanu uz svoju profesiju. Uspjeh dolazi uz puno briga i napornog rada.

I djeca imaju toksične prijatelje: Evo kada djelovati, a kada ne
I djeca imaju toksične prijatelje: Evo kada djelovati, a kada ne


Ovo se eksponencijalno povećava kada radite u toksičnom okruženju. S vremenom, to vam može smetati, a psihička i fizička iscrpljenost može početi uzimati danak. Ako ste se pitali kada (ili hoćete li) uhvatiti pauzu, odgovor je jednostavan - to je razlog zašto postoje dani mentalnog zdravlja.

Kad se osjećate kao da ste na poslu na rubu pameti, vjerojatno je vrijeme da uzmete dan za mentalno zdravlje. I da, u redu je. Više je nego u redu. Važno je uvijek dati prioritet svom mentalnom zdravlju, ali posebno kada radite na toksičnom poslu. Brinuti se o sebi, provjeriti što trebate promijeniti kako biste poboljšali svoje mentalno zdravlje i provedba tih promjena uvijek bi trebala biti glavni prioritet. Imajte ovo na umu ako imate šefa koji vas potiče da posao umjesto mentalnog zdravlja stavite na prvo mjesto.

6. Oporavite se

Iako je karijera važna, nakon odlaska iz toksične sredine treba vam vremena za oporavak. To će vjerojatno poboljšati vaše mentalno zdravlje i omogućiti da date sve od sebe u svojoj sljedećoj ulozi ili prilikom traženja posla.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Evo kako rade dućani u nedjelju
DETALJAN POPIS

Evo kako rade dućani u nedjelju

Trgovine smiju raditi 16 nedjelja u godini, a trgovine i šoping centri sami biraju koje će to nedjelje biti. Radno vrijeme trgovina i trgovačkih centara nedjeljom pogledajte u našem detaljnom vodiču