Riječanka Dijana Ćuzela (25) s 500 kuna otvorila je obrt. Svoju šećernu pastu za depilaciju prvo je prodavala preko Facebooka, a sad izvozi u devet zemalja
Kako je uspjela: Preko "fejsa" do pravog poslovnog carstva
Nadahnuta drevnim Kleopatrinim receptima, Riječanka Dijana Ćuzela (25) umiješala je proizvod od kojeg danas živi ona i devet djelatnika koje zapošljava u svojoj tvrtki. Prvi poslovni ugovor potpisala je u 21. godini, a slijedeći poslovnu viziju, za četiri je godine izgradila malo šećerno poslovno carstvo te proizvode danas izvozi u devet europskih zemalja i na rusko tržište. Kao srednjoškolka eksperimentirala je sa staroegipatskim recepturama za šećernu pastu za depilaciju.
No ono što je bilo dobro za Kleopatru nije bilo dovoljno dobro za mladu Riječanku te je pastu poboljšala dodatkom nevena i aloe vere. Imala je proizvod koji obećava, a onda se tijekom studiranja na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa rodila poslovna ideja. Kada je za potrebe kolegija E-business zakupila domenu, umjesto da poput kolega studenata prodaje fiktivan proizvod, odlučila je tu priliku iskoristiti za lansiranje svoje šećerne paste za depilaciju.
- U poduzetničke vode sam ušla 2010. Tad se nije moglo otvoriti jednostavno trgovačko društvo (j.d.o.o.), a s obzirom na to da sam studirala te nisam imala imovinu, nisam mogla dobiti kredite. Otišla sam roditeljima i rekla da imam proizvod te sam od njih tražila 20.000 kuna temeljnoga kapitala za osnivanje tvrtke. Imala sam 21, bila sam daleko od diplome te je roditeljima sve to djelovalo neozbiljno i hirovito. Sad mi je drago što mi nisu dali novac, nego sam ga uspjela skupiti, što je neprocjenjiv osjećaj - priča Ćuzela.
S uloženih 500 kuna prvo je otvorila proizvodni obrt “Cleopatra International”. Šećerna pasta za depilaciju se ubrzo našla na policama ljekarni i to joj je dalo financijsku snagu.
- Radeći preko obrta, prikupila sam 20.000 kuna te osnovala tvrtku Luxury Cosmetics d.o.o. koja mi je omogućila izlaz na inozemna tržišta, što tad preko obrta nisam mogla ostvariti - objašnjava Dijana koja je još kao 21-godišnjakinja potpisala prve ugovore s dvije veledrogerije. I put na europska i rusko tržište prokrčila je sama. Na internetu je istraživala tržište i tražila menadžere koji se bave proizvodima za njegu tijela. Poslala je gomile mailova i primila na desetke odbijenica.
Upornost se isplatila jer su počele pristizati ponude te danas izvozi proizvode na europsko tržište. U širenju posla uvelike joj je, tvrdi, pomogao i Facebook preko kojeg je napravila prve poduzetničke korake.
- Zahvaljujući Facebooku i tome da šećerna pasta za depilaciju tada nije bila dostupna u maloprodaji, potražnja za pastom je iz dana u dan rasla. Tad sam došla na ideju da proizvod ponudim jednoj veledrogeriji. Potpisali smo ugovor i pasta je postala jako popularna - otkriva mlada poduzetnica te dodaje da su, otkako je otvorila web shop Diviana Cosmetics, ona i njezini djelatnici dvostruko više angažirani na društvenim mrežama te da administriraju više od deset Facebook fan stranica.
Prodaja raste iz dana u dan
Mlada poduzetnica danas radi sa svim većim drogerijskim lancima, ljekarnama i distributerima kozmetičke opreme. Na mjesec, a u sezoni i na tjedan, isporučuje po nekoliko tisuća proizvoda.
Uz pomoć EU fondova do veće proizvodnje
U početku se pasta radila ručno, no zbog velikih narudžbi prešli su dijelom na automatsku proizvodnju koja jamči visoki standard.
- Planiram se okrenuti EU fondovima te potpuno automatizirati proizvodnju i krenuti u izradu drugih inovativnih kozmetičkih proizvoda - kaže ambiciozna Riječanka.
Svake godine otvara do tri nova tržišta
Naši se proizvodi nalaze u svim većim europskim drogerijskim lancima, a radimo i s distributerima u Švicarskoj, Italiji, Crnoj Gori itd. Svake godine u prosjeku otvaramo do tri nova tržišta, a u planu nam je i daljnje širenje te povećanje izvoza, priča mlada poduzetnica Dijana Ćuzela.
4 koraka za zbližavanje s kupcima na Facebooku
- Brzo odgovarajte na upite fanova
- Pružite korisne, edukativne savjete o svojim proizvodima
- Naslovna i profilna fotografija moraju izgledati profesionalno jer to ulijeva povjerenje kupcima
- Stavljajte najviše dvije objave na dan kako ne biste djelovali preagresivno