BBC-jev intervju princeze Diane s Martinom Bashirom 1995. godine bio je posljednji udarac za njen brak s Charlesom. Na današnji dan je, također, patentirana dječja igračka jo-jo
Intervju s princezom Dianom odrađen je u najvećoj tajnosti
Princeza Diana bila je jedna od najomiljenijih članica britanske kraljevske obitelji, a Britanci je, kao i njeni brojni obožavatelji diljem svijeta, nisu zaboravili ni 26 godine nakon njene smrti. Opće je poznato da brak Charlesa i Diane nije bio sretan. Tijekom lova na fazane dogodila se njihova prva javna svađa, a onda su se samo nastavile nizati. U tom nesretnom braku oboje su varali. Charles je 29. lipnja 1994. u televizijskom dokumentarcu priznao bračnu nevjeru ne navodeći pri tome ime žene s kojim je počinio preljub.
Ipak, BBC-jev intervju princeze Diane s Martinom Bashirom, emitiran 20. studenog 1995. u dokumentarnoj seriji "Panorama", bio je posljednji udarac za brak Charlesa i Diane. Snimljen je u Dianinoj dnevnoj sobi u Kensingtonskoj palači, a ušao je u povijest zbog iskrenog načina na koji je Diana otkrila intimne pojedinosti o životu kraljevske obitelj, svom braku te borbama s postporođajnom depresijom i bulimijom. Priznala je i da je ona sama bila nevjerna varajući Charlesa s vojnim časnikom Jamesom Hewittom. Tijekom intervjua princeza je priznala da je njezin brak s Charlesom gotov.
“Bilo nas je troje u ovom braku, pa je bilo malo gužvovito", rekla je Diana misleći na Charlesovu tajnu vezu s budućom vojvotkinjom Camillom. Intervju je vođen u najvećoj tajnosti, a opremu su prokrijumčarili u Kensingtonsku palaču. Diana je umrla u prometnoj nesreći samo dvije godine nakon intervjua.
Izumljen jo-jo
James L. Haven i Charles Hettrick su 20. studenog 1866. godine patentirali svoj izum dječje igračke koju danas zovemo jo-jo. Tad su ju zvali 'Whirligig', dok sama riječ jo-jo potječe s Filipina.
Patent za semafor
Ured za patente SAD-a 20. studenog 1923. godine odobrio je patent Garrettu Morganu za izum prometnog znaka s tri naredbe koji je bio preteča modernom semaforu. Njegov izum nije bio prvi semafor na svijetu, nego je predstavljao inovaciju postojećeg semafora koji je imao opcije “Stop” i “Go”. Naime, Morgan je dodao treću opciju “Warning” (žuto svjetlo) kako bi se regulacija prometa odvijala sigurnije.
Više vremeplova pročitajte OVDJE