Prirodna kozmetika: Ako čovjek voli ono što radi, kvalitetan proizvod i uspjeh sigurno neće izostati, tvrde domaći mali poduzetnici koji rade originalne proizvode
Hrvatska su ulja mirte, smilja i lavande prodajni hit u Europi
Kreme, maslaci, sapuni i eliksiri napravljeni s prirodnim certificiranim hladno tiještenim uljima biljaka hrvatskog podneblja i prema najvišim standardima EU zaludili su kupce Europe.
- Velik izazov mi je bio uspostaviti koncept wellnesa bez kozmetičkih brendova. Vizija mi je bila predstaviti Lošinj i prirodu. Odlučila sam uzeti biljke koje tu rastu, poput smilja, mirte i lavande, te prema tradicionalnim bakinim recepturama napravila ponudu krema, maski i pilinga - govori Anamarija Pažin Morović, čiji je wellness Laurus SlowSpa u hotelu Aurora u Lošinju, prema priznatom američkom časopisu Premier Traveler, jedan od deset najboljih na svijetu.
- Gosti su jako iznenađeni kad vide da pred njima radimo maske za lice, pilinge, a i sami mogu izabrati neko eterično ulje za kremu koju ćemo koristiti. Toliko ih je oduševio naš miris za prostor od slatke naranče i lavande da smo morali napraviti proizvod koji su mogli ponijeti kući - kaže Pažin Morović.
Naši proizvođači prirodne kozmetike naoružali su se znanjem i bez kukanja krenuli u borbu za tržište.
- Dosad, nažalost, nismo dobili ni koristili državne poticaje. S obzirom na to da pripremamo nove vrlo kvalitetne programe, uključili smo se u natječaj za dobivanje novca iz Poduzetničkog impulsa te u natječaje iz fondova EU za male poduzetnike - kazao je Gordan Gudelj iz Ulole, u kojoj su 2002. pokrenuli proizvodnju. Najviše ulažu u nove tehnologije, pa su nakon suradnje s dijabetolozima i članovima hrvatskih dijabetičkih udruga, te formulatorima predstavili liniju Ulola Diabetica.
- Svako probijanje na tržište je težak posao, no ako volite ono što radite i imate kvalitetan proizvod, uz puno rada uspjeh ne bi trebao izostati - govori Mirjana Brlečić iz Nikela.
Još je od studentskih dana neuspješno pokušavala pronaći pravu kremu za svoju osjetljivu kožu, pa je počela eksperimentirati s prirodnim pripravcima dok nije pronašla savršenu kremu za sebe, ali i za prijateljice.
- Bile smo oduševljene. One svojim kremicama, a ja povratnim informacijama – govori Brlečić. Nikelovi proizvodi od 2004., osim prijateljica su oduševili Hrvate, a i dobili više od 20 priznanja i zlatne medalje za inovativni i prirodni proizvod, od Velike Britanije, Rusije, SAD-a i Hrvatske. Mukotrpan rad, visokokvalitetne proizvode, ali i savjete, prepoznali su i u Sloveniji, Nizozemskoj, Srbiji i Njemačkoj.
- Oslanjam se najprije na sebe, ali i na državne poticaje. Najviše ulažemo u proizvodnju jer mislimo da je to ključ svega – uvjerena je Brlečić.
Vrlo je važno što koristimo na koži
uskoro ćemo proizvoditi vlastite kreme i proizvode koje će kupce podsjećati na lošinjski arhipelag, govori Anamarija Pažin Morović iz Laurus Slowspa.
Kupci ih preporučuju prijateljima
Naša najveća reklama je usmena predaja. vrlo nam je važno mišljenje kupaca. odnos s njima koncipiran je kao istraživački rad. Popunjavaju se anketni listići, proučavaju i bilježe sve povratne informacije, govori Mirjana Brlečić iz Nikela.
Komunikacija s kupcima je imperativ
Na svako pitanje odgovaramo u roku od osam sati. kupac vrlo lako može doći do ljudi koji stoje iza samih proizvoda te prijedlozima pomoći u njihovu kreiranju, kažu u Uloli.