Dok se u svijetu sve manje troši na cvijeće kao dar za Valentinovo, u Hrvatskoj je ono i dalje najpopularniji znak pažnje. Troši se dosta i na hotele, restorane te nakit
Hrvati za Valentinovo najviše troše na cvijeće, hotele, nakit...
Podaci "Mastercard Love Indexa" otkrili su da Hrvati troše sve više za Valentinovo, a darove najčešće kupuju u zadnji tren, u 33 posto slučajeva. Da smo i dalje vrlo tradicionalan narod pokazuje to što se na cvijeće i dalje troši najviše novca, sve više i više iz godine u godinu - čak 78 posto više nego prije tri godine. Na hotele se odnosi 41 posto potrošnje u Hrvatskoj, na restorane 36 posto, a na nakit 19 posto.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
- Naši podaci pokazuju da se i dalje kupuju tradicionalni darovi - kaže Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.
Potrošnja tijekom Valentinova nije porasla samo u Hrvatskoj već u cijelom svijetu, pokazalo je to istraživanje "Mastercard Love Index" kreirano temeljem analize transakcija kreditnim, debitnim i prepaid karticama u periodu od 2015. do 2017. godine.
Usporede li se podaci iz cijelog svijeta, odlazak u restorane na romantičnu večeru čini 75 posto svih transakcija vezanih za Valentinovo. Sve popularnija su i putovanja avionom i vlakom - u usporedbi s 2015. godinom na to se troši 23 posto više, a to pak pokazuje kako ljudi sve više cijene stvaranje uspomena nego primanje ili darivanje stvari.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Cvijeće je u svijetu sve manje popularno kao dar za Valentinovo - potrošnja novca na to je, prema ovom istraživanju, u laganom padu. Od 2015. godine manja je za 3 posto. U padu je i trošenje novca na nakit za 9 posto.
Navike Hrvata se razlikuju od ostatka svijeta i kada je vrijeme kupovanja darova u pitanju, pa tako, dok mi kupujemo u zadnji tren, u svijetu su organiziraniji - najviše darova kupilo se 11. veljače dok je samo četvrtina svih transakcija obavljena na samo Valentinovo.
Ne zaostajemo za Europom
Ako se gledaju podaci za Europu, možemo reći da mi u Hrvatskoj ne zaostajemo za ostalim europskim zemljama, jer se i u njima darovi najčešće kupuju u zadnji tren. Potrošnja na cvijeće je u Europi porasla za 29 posto, a nakita pala za 5 posto. Ipak, Europljani najviše troše na hotele.
U SAD-u imaju drugačije prioritete pa je tako njima hrana najvažnija - u restoranima za Valentinovo potroše 46 posto od ukupnog broja transakcija. I Kanađani vole fino pojesti pa je i kod njih to najpopularnije (u 39 posto slučajeva).
Na Bliskom istoku su najpopularniji odlasci u hotele, što čini 41 posto ukupne potrošnje. U Aziji i na Pacifiku su sa čak 69 posto udjela u ukupnoj potrošnji najpopularniji restorani.