Oni koji prakticiraju jeftinu kupovinu putem interneta, posebno od trgovaca iz dalekih zemalja, često se razočaraju nakon otvaranja paketa jer proizvod nije onakav kakav su naručili
Evo na što paziti kada kupujete na internetu - da ne požalite
Budite oprezni kad je neki proizvod puno jeftiniji od istih na tržištu. Obično ono što zvuči predobro da bi bilo istinito i nije istinito, nego se iza toga mogu skrivati prevaranti koji čekaju žrtve. Budite sumnjičavi i kada kupujete na internetskim oglasnicima ako onaj tko prodaje ne želi da vidite robu uživo i da je sami preuzmete.
Također, uvijek je sigurnije kupovati u poznatim internetskim trgovinama jer one neće narušavati ugled kako bi se okoristile na nekoliko kupaca. Uz to, uvijek im se možete požaliti.
Pokretanje videa...
Vidjeti nešto uživo, opipati, probati itd. sasvim je različito od dojma koji ostavlja fotografija nekog proizvoda na internetu. Oni koji prakticiraju jeftinu kupovinu putem interneta, posebno od trgovaca iz dalekih zemalja, često se razočaraju nakon otvaranja paketa.
Primjerice, žena iz Zagreba naručila je svečanu haljinu iz Kine. Haljina se činila solidne kvalitete, a stajala je oko sto kuna. Slijedila je upute o odabiru veličine.
Međutim, otvorivši pošiljku najprije se razočarala materijalom jer haljina nije izgledala kao na fotografijama već je više nalikovala na staru, zgužvanu krpu za pod sašivenu od jeftine sintetike. Osim toga, bila je tako krojena da bi rijetko kome savršeno pristajala. Sto kuna kao da je "bacila u vjetar", a najgore je bilo to što više nije imala vremena tražiti novu haljinu pa je morala posuditi nešto od kćeri tinejdžerke.
Evo što vam se može dogoditi kupujete li na internetu:
- Najčešći problemi su - loša kvaliteta, materijal drugačiji od predstavljenog, pogrešna veličina, boja...
- Slika rijetko odgovara stvarnom izgledu proizvoda. Npr. haljina na fotografiji izgleda savršeno, a ono što dođe poštom zbilja jadno.
- Kupovina vjenčanice na neviđeno gotovo je uvijek pogrešna odluka jer neće pristajati savršeno kao na modelu sa slike.
- Događa se da i boja nije kakvom je predstavljena na internetskoj stranici. Na primjer, žena je naručila bijelu vjenčanicu, a dobila zelenkastu.
- Budite oprezni i kupujete li kozmetiku, jer neke žene su dobile ozbiljne alergijske reakcije. Jednoj su usne toliko natekle da su izgledale kao da će puknuti.
- Izbjegavajte i kupovinu sunčanih naočala jer, ako nisu dobre kvalitete možete vrlo lako oštetiti vid.
Nekoliko primjera ljudi koji nisu dobili ono što su naručili:
Ovaj muškarac naručio je tepih jer je bio vrlo jeftin, ali nije očekivao da je baš ovako malen. Shvatio je koliko je važno obratiti pažnju na dimenzije, a ako ih nema, treba postati sumnjičav.
Prije nekoliko godina ovaj muškarac je kupio šator predviđen za dvoje djece vjerujući kako će i on moći spavati unutra dok obilazi razne festivale. Ali...
Naručila je čizme za sebe, a dobila veličinu za Barbiku.
Neke tvrtke samo uzmu novac, a ne pošalju ništa
Postoje i lažne tvrtke koje šalju mailove s abnormalnim sniženjima i navode žrtvu da u njihovoj internetskoj trgovini nešto kupi. Žrtva plati proizvod i nikad ga ne dobije.
Prevaranti znaju lažirati i internetsku stranicu Pay Pala (popularne tvrtke koja se bavi novčanim transakcijama) i mailom tražiti ljude koji koriste Pay Pal da im ponove brojeve svojih kreditnih kartica. Takvu prevaru možete razotkriti po izgledu linka. Pravi Pay Pal ima link http://www.paypal. com, a prevarantski, na primjer, http://www.greg.co.kr/www.paypal.com/...