Nedavno je predstavljena aplikacija koja može kontrolirati radnike koji rade na daljinu, no stručnjaci ističu kako veći učinak mogu polučiti dobri odnosi i povjerenje između radnika i poslodavca
Evo kako izgraditi i održavati povjerenje na radnom mjestu?
U nedavnom članku objavljenom u medijima predstavljena je aplikacija za nadzor koja je postala sve popularnija kod poslodavaca s radnicima koji rade na daljinu. Dok ste listali članak, iskakala su upozorenja ako se činilo da čitate presporo, ili ste besposleni, prateći brzinu kojom tipkate i brzinu čitanja. Članak se fokusirao na opasnosti korištenja takvog softvera za praćenje produktivnosti, jer takav softver zapravo otvoreno ukazuje na manjak povjerenja u zaposlenike, ističe Robert Kovach, psiholog specijaliziran za radne odnose u članku za Psychology Today.
POGLEDAJTE VIDEO: Ministrica je izgubila povjerenje premijera zbog luksuza
Pokretanje videa...
Pokazalo se da su se prvi ispitanici osjećali vrlo neugodno, pa i uvrijeđeno, kad bi poslodavcu morali objašnjavati zašto su imali desetominutnu pauzu u tipkanju koju je softver detektirao, jer bi trebalo biti jasno da ponekad moraju uzeti pauzu da obave nuždu.
Odnos između poslodavca i zaposlenika uvijek se temeljio na određenom povjerenju. Zaposlenici moraju vjerovati da će biti plaćeni kad posao završi te da će im poslodavac osigurati sigurne radne uvjete, zaposliti kompetentne i (idealno) ugodne kolege te voditi poslovanje zakonito i u skladu s etikom.
Slično tome, radne organizacije vjeruju zaposlenicima: da će obaviti posao u skladu s očekivanjima, u dogovorenim rokovima i slično. To povjerenje na radnom mjestu doprinosi dobrim odnosima u tvrtki, ali i tome da radnici doživljavaju manji osjećaj stresa (74 posto) i imaju više energije za rad (106 posto). Štoviše, pokazalo se da se u skladu s tim mogu pratiti kemijski procesi u mozgu: Studija o razinama oksitocina kod ljudi pokazala je da su razine porasle nakon što su odlučili vjerovati ljudima. Također, ljudi koji su primili sintetski oksitocin pokazali su više povjerenja prema drugima.
Kako gradite i održavate odnose pune povjerenja na poslu?
Održavajte obećanja: Učinite ono što ste rekli da ćete učiniti. Bilo da se radi o dolasku na vrijeme, dovršavanju projekata prema potrebi, rješavanju problema s kupcima ili dobavljačima, ljudi jednostavno žele znati da mogu vjerovati da ćete učiniti ono što ste rekli.
Budite otvoreni: Komunikacija je jedan od najkritičnijih elemenata produktivnog radnog mjesta. Pronađite načine da na odgovarajući način jasno izrazite koji su vaši ciljevi i očekivanja od drugih. Ako se ne slažete s kolegom, objasnite svoje stajalište sa suosjećanjem i poštovanjem. Jer, ako ljudi mogu predvidjeti vaše stajalište, više vam vjeruju.
Viši u hijerarhiji trebaju se više truditi: Možda je to teško prihvatiti, ali što ste viši u hijerarhiji, to će vam manje ljudi prirodno vjerovati. Ljudi oko vas bit će oprezniji u pogledu vaših namjera, zato ako ste vođa tima, morate se više potruditi oko toga da zaslužite povjerenje.
Pronađite zajednički jezik: Ljudi češće vjeruju onima s kojima dijele vrijednosti ili ciljeve. Kad dijelite istog poslodavca, u idealnom slučaju to znači da jednako vjerujete u misiju, proizvode ili usluge i kulturu tvrtke. Ako možete, otiđite korak dalje i provjerite dijelite li stilove rada i komunikacijske preferencije. Izgradnja povjerenja oko malih stvari - čak i oko toga gdje ćete naručiti ručak - može izgraditi vezu.
Suosjećanje je važno: Kad je riječ o izgradnji povjerenja na radnom mjestu, ljudi se osjećaju bliže ljudima koji pokazuju empatiju i pokušavaju razumjeti njihove potrebe. Učite o prioritetima i ciljevima drugih i budite suosjećajni kad god je to moguće. Ljudi su vam spremniji vjerovati ako vi vjerujete u njih.
Naši životi su se u zadnje vrijeme toliko promijenili da svi tražimo više sigurnosti. Skloni smo žudjeti za većom kontrolom nad svojim okruženjem, a mogućnost vjerovanja našim kolegama i menadžerima ključan je element.
Takvo povjerenje vodi do veće produktivnosti, pa umjesto da tražite softver koji će vam omogućiti kontrolu nad radnicima u svakom trenutku, obratite pažnju na to koliko vlastite energije ulažete u dobre odnose na radnom mjestu.