Već neko vrijeme najavljene su i ove sankcije, a odluka stupa na snagu tijekom ove godine te se odvija u tri etape. Referiraju se ne samo na prodaju, već i obradu
Europa ulazi u protokol zabrane prodaje ruskih dijamanata
Europa uvodi zabranu prodaje i korištenja dijamanata uvezenih iz Rusije, a razlog je, naravno, rat s Ukrajinom. Od ovog tjedna najveći svjetski proizvođač dijamanata Alrosa uvršten je na popis sankcija EU-a. Rezultat je to plana skupine zemalja G7 te odluku podržavaju zemlje poput Francuske, Njemačke, Italije, UK-a, Kanade, Japana i Sjedinjenih Država. S odlukom se jedino ne slaže Belgija, koja je ujedno centralno trgovačko središte za dijamante.
Odluka se odnosi na tri ograničenja koja stupaju na snagu tijekom ove godine.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Prvo, implementirano početkom siječnja, blokira se uvoz neindustrijski proizvedenih ruskih dijamanata u Europi i zemljama G7.
Drugo, u ožujku stupa na snagu zabrana ulaska ruskih dijamanata obrađenih u zemlje trećeg svijeta, dok će u rujnu stupiti na snagu zakon prema kojem će sve države koje prodaju dijamante morati dokumentirati svoje proizvode. U Europi će čak i satovi ukrašeni dijamantima morati imati potvrde o podrijetlu.
Svaki kamen podrijetlom iz Rusije bit će zabranjen za prodaju u svim zemljama sudionicama, čak i ako je dijamant obrađen na drugom kontinentu.
Obzirom da obrada dijamanta uključuje brojne korake, kako za brušenje tako i za pročišćavanje, sljedivost postaje složenije pitanje od bilo koje druge dragocjene robe. Ubuduće porijeklo i svaki korak obrade bit će transparentan za svaki dijamant.
Plan svih tih zabrana trenutno je u finalnoj fazi.
Svjetski dijamantni centar u Antwerpenu, Indijsko vijeće za izvoz dragulja i nakita te Američki gemološki institut dio su plana, a učinkovito rješenje očekuje se do ožujka.
No, neki su već poduzeli ove korake, znajući da će do toga doći.
Tiffany, u vlasništvu LVMH-a, i Richemont izjavili su da su da su već prestali kupovati kamenje iz Rusije, dok je kompanija Dimexon implementirala uslugu praćenja za kupce, povezujući svaki dijamant s njegovim mjestom porijekla.
Taj bi problem, ističu stručnjaci, mogao ne samo potkopati prodaju dijamanata nego i potaknuti industriju, koja će uskoro ostati bez trećine svjetskih zaliha dragog kamenja, da traži upitna rješenja u slučaju iscrpljenih zaliha, piše nss.