Ako se djeci kroz odgoj usadi misao je da su porazi sastavni dio učenja, bit će samopouzdaniji i imati bolje rezultate od onih pripremljenih i u strahu od neuspjeha
Djeca su bolja u testovima ako znaju da je neuspjeh normalan
Ambiciozni roditelji koji forsiraju svoju djecu da uvijek budu najbolja bez obzira na okolnosti, zapravo škode njihovom uspjehu, pokazalo je istraživanje francuskog Sveučilišta Poitiers. Djecu su podijelili u dvije grupe. Jednoj su rekli da moraju uspjeti i dobro riješiti test, a drugima da nije bitno ukoliko pogriješe jer će ponovno vježbati i rješavati test. Djeca koju nisu uplašili prije testiranja imala su mnogo bolje rezultate na testovima kognitivnih sposobnosti i rješavanja anagrama.
To pokazuje da način na koji učenici razmišljaju o neuspjehu je važniji faktor u njihovom uspjehu od sposobnosti koje imaju i koliko su učili, piše Daily Mail.
Stručnjaci ističu da ukoliko se djecu uči da neuspjeh nije opcija, pred njih stavljaju prevelike zahtjeve, nameću im strah, a samim time previsoka očekivanja i blokadu pred zadacima. Djeca radi tih riječi ne žele razočarati roditelje, ali ni sebe. Puno je učinkovitije smanjiti strah od neuspjeha i ojačati samopouzdanje, neko dijete tjerati da pet sati sjedi za knjigom, objasnili su psiholozi.