Slagalice ili popularno zvane puzzle i inače su popularan hobi, no tvrtke koje ih proizvode ovih dana ne mogu udovoljiti potražnji. Kad vidite kako ih rade, bit će vam jasno i zašto
Čudesne puzzle: Jesu li one postale alat za čuvanje razuma
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: NA OVAJ NAČIN DIJETE OTKRIVA DA JE POD STRESOM ZBOG IZOLACIJE
Patrick Stewart jednom je svijet slagalica nazvao "tajnim društvom." Uvijek su postojali slavni fanovi popularnih puzzli, poput Hugha Jackmana, no mnogi su samo tiho spominjali svoju strast.
Sada, s većim dijelom svijeta paraliziranim i ljudima koji pokušavaju 'ubiti vrijeme' dok se stvari ne unormale, slagalice su poprimile novu ulogu: alata za spas čovječanstva, piše New York Times.
Slavni, ali i 'obični' ljudi koji su zaglavili u svojim domovima pokazali su svoje slagalice. Ellen DeGeneres pohvalila se složenim puzzlama od 4000 komada na internetu.
Nije ni čudo da ih se vješa na zidove
Žurbe da se domognu puzzli, čak i redovitih entuzijasta sa zalihama, transformirala je ovaj mirni hobi i stavila pritisak na kompanije koje ih proizvode dok je potražnja prerasla čak onu božićnu.
Ravensburger, njemački proizvođač slagalica s globalnom prodajom od oko 600 milijuna dolara, pokušava udovoljiti iznenadnoj mećavi narudžbi, unatoč ograničenju broja slagalica koje su u stanju proizvesti u svojoj tvornici na jugu Njemačke zbog mjera društvenog distanciranja.
Tvrtka ne može samo tako povećati proizvodnju jer je za stvaranje nove slagalice potrebno nekoliko tjedana. Svaki komad slagalice mora biti jedinstvenog oblika, kako se ne bi slučajno uklopio na pogrešno mjesto.
To znači 1000 različitih oblika za 1000 komada slagalice, od kojih su svaki nacrtali ručno radnici. Prije nego što se slagalica prvi put izreže, svaki se komad skicira na list papira prekriven gotovom slikom.
Komadi metala se zatim oblikuju u obliku složene rezača izrađene upravo za tu slagalicu; za izradu jednog potrebno je oko četiri tjedna. Rezač se može koristiti samo ograničen broj puta prije nego što njegovi rubovi otupe. Još jednom se može izbrusiti, a potom ide u smeće. U zaposleno doba godine, tvrtka promijeni nekoliko rezača na dan.
Ali prije nego što bilo koji komad izrežu, tvrtka mora odabrati sliku.
- Rijetko kad iz prve se uspije odabrati lijepu sliku i samo je staviti na puzzle - kaže Filip Francke, izvršni direktor Ravensburgera u Sjevernoj Americi.
Omiljene slike
Ljudi više vole slike obložene detaljima, umjesto širokim slojevima boja - osim ako se ne žele mučiti jednobojnom slagalicom.
Slike koje izazivaju osjećaj ugode (ili "hygge") uvijek su popularne. Ali interesi će se razlikovati ovisno o dobi. Jedna britanska tvrtka, Gibsons, ima niz zagonetki usmjerenih na milenijalce koji prikazuju avokade.
Ravensburger vodi fokusne skupine i nadgleda platforme poput Reddita, Instagrama i Etsyja radi prepoznavanja trendova. Stvara profil ciljanog kupca i sastavlja ploču vizualnog raspoloženja koja predstavlja vrstu osobe koja je kupac i što bi ta osoba mogla željeti; a dizajner radi s umjetnikom kako bi stvorio sliku.
Joe Rushton, direktor Yorkshire Jigsawa, Mnogi su trgovci rekli da ih klijenti zovu i kažu da će uzeti sve što im bude dostupno.
- Kao da smo u ratu s dosadom - zaključuje Rushton.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: VODITE SVOJ DNEVNIK O KORONI, TO MNOGIMA SADA MOŽE BITI KORISNO
POGLEDAJTE VIDEO (Boris Banović) #ZAJEDNO24SATA:
Pokretanje videa...