Sada je vrijeme za promjene, vele belgijski dizajner i grupa autora koji žele da se ukinu prerana sniženja, da ne kupujemo vuneni kaput usred ljeta te da se odjeća prodaje isključivo u sezoni za koju je namijenjena
Bez ranih sniženja: D. Van Noten želi promjeniti modni sistem
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Haljine Ane Marie Ricov sada su ukrašene tribal motivima
Grupa dizajnera i brendova na čelu s belgijskim dizajnerom Driesom Van Notenom objavila je otvoreno pismo modnoj industriji pozivajući na temeljno preispitivanje načina rada. Pismo su potpisali veliki igrači modne scene poput Nordstroma, Bergdorfa Goodmana i Selfridgesa te dizajneri Gabriela Hearst, Erdem Moralioglu, Joseph Altuzarra, Tory Burch, Craig Green i Proenza Schouler, odnosno Jack McCollough i Lazaro Hernandez.
Unatoč nesigurnosti u industriji, grupa modnih autoriteta ovo doba pandemije i izolacije doživljava kao: - Priliku za temeljne i potrebne promjene koje će pojednostaviti, učiniti ih ekološkim i društveno održivim te na kraju krajeva, uskladiti s potrebama kupca - .
Pismo se bavi se pitanjima vremena isporuke kolekcije i popustima. Dizajneri smatraju da ovaj poslovni model trenutno loše predstavlja sezone za kupce, marke i same trgovine.
Njihov je prijedlog logičan: jesensko-zimsku sezonu prebaciti na zimu, odnosno od kolovoza do siječnja, a proljetno-ljetnu sezonu od veljače do srpnja.
Na taj način popusti bi bili dostupni tek na kraju svake sezone, u siječnju i srpnju, omogućujući veću i dugotrajniju prodaju po punim cijenama.
No taj bi potez mogao značiti i kraj velikih prodaja poput Crnog petka, navodi Business of Fashion.
- Nije normalno kupiti zimsku odjeću u svibnju. Isto tako, nije normalno raditi s dizajnerskim timom na kolekciji koja će u dućanu biti tek mjesec i pol, prije nego joj cijenu snizimo za 50 posto - izjavio je Van Noten za Vogue.
I dok se pozivi na promjenu mogu činiti drastičnim, neki su već implementirani zbog zatvaranja usred pandemije, na primjer održavaju se virtualne revije, a kolekcije za jesen na police trgovina stići će - tik prije jeseni.
U konačnici, cilj je postaviti kvalitetne ekološke protokole, odnosno proizvoditi manje nepotrebnih proizvoda, manje otpada od tkanina i zaliha, manje putovati, okrenuti se virtualnim eventima te novom promišljanju samoga koncepta modne revije.
- Radeći zajedno, nadamo se da će ovi koraci omogućiti našoj industriji da postane odgovorna za kupce, naš planet i modnu zajednicu te ćemo time vratiti čaroliju i kreativnost, zbog kojih je moda i postala tako važan dio našeg svijeta - slažu se dizajneri.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Haljine Ane Marie Ricov sada su ukrašene tribal motivima
POGLEDAJTE VIDEO Robert Knjaz: #ZAJEDNO24SATA
Pokretanje videa...