Obavijesti

Kvaka24

Komentari 15
AUTORITET BEZ NAMETANJA

Zlatko Horvat: 'Tvrtku treba graditi oko ljudi, a ne ljude oko tvrtke'

Vođenje tvrtke odavno se ne temelji na 'davanju naredbi', ključna je briga o zaposleniku. Iako su donedavno za privlačenje stručnjaka u IT sektoru ključne bile kvalifikacije i beneficije, danas se u ovoj industriji ipak više cijeni nešto drugo

Sadržaj donosi: Leapwise

Uz neupitni napredak tehnologije, IT sektor je u posljednje vrijeme doživio nevjerojatne promjene u upravljanju ljudskim potencijalima. Prethodna desetljeća obilježili su strogost i hijerarhijski pristup u vođenju ljudi, a suvremeni IT sektor zauzima poziciju koja potiče autonomiju, suradnju i individualni doprinos. Vođenje tvrtki ne temelji se više samo na "davanju naredbi" nego na mentorstvu i podršci u razvoju karijere zaposlenika. U tom kontekstu, rad na zadovoljstvu zaposlenika i pozicioniranje kao poželjan poslodavac postaju neizostavni elementi u privlačenju i zadržavanju vrhunskih talenata u IT sektoru. Iako su se nekad kvalifikacije i beneficije smatrali ključnim čimbenicima u privlačenju radnika, današnji IT profesionalci sve više cijene vrijednosti, svrhu i kulturu organizacije.

Jedna od domaćih IT tvrtki koje se izdvajaju kao poslodavci koji prakticiraju moderno vođenje ljudi je i Leapwise, s čijim smo osnivačima, Zlatkom i Mirnom Horvat razgovarali o organizacijskoj kulturi koju promiču, vrijednostima i normama koje njeguju, ali i faktorima koju su mladima važni prilikom zapošljavanja.

'Ponekad je izazovno pronaći savršen fit'

Leapwise je softverska razvojna tvrtka koja je svoje prve komercijalne angažmane ostvarila 2019. godine. Pružaju enterprise rješenja u područjima telekomunikacijske industrije, interneta stvari (IoT) i cyber security engineeringa. Osim uslugama razvoja prilagođenih aplikacija svojim klijentima, posvećeni su stvaranju vlastitih proizvoda. Neki od njihovih klijenata i partnera uključuju vodećeg pružatelja kibernetičke sigurnosti Cyan AG i jednog od najvećih svjetskih service providera na području virtualnih operatera, I-New.

Dugogodišnje iskustvo u vođenju ljudi, predavački angažman, iskustvo u razvoju softvera i softverskoj arhitekturi, marketinško iskustvo i upravljanje projektima, pomogli su njihovim osnivačima, Mirni i Zlatku, da stvore tvrtku prema vlastitim sustavima vrijednosti.

- Na domaćem je tržištu velika potražnja za radnom snagom, pa je samim time ponekad izazovno pronaći savršen 'fit', kako za poslodavce, tako i za kandidate. Važno nam je da gradimo firmu oko ljudi, a ne ljude oko firme. Kvalitetnim pojedincima dajemo autonomiju, potičemo ih da se istaknu i preuzmu odgovornost. Svakako nas veseli što cijelo vrijeme organski rastemo, uglavnom kroz preporuke trenutnih i bivših zaposlenika. Leapwise čine iznimno kvalitetni ljudi, na što smo izrazito ponosni. To nas jako veseli i pokazuje da neki od najperspektivnijih ljudi na tržištu žele biti dijelom ove priče - kaže Mirna.

Kultura fokusirana na zaposlenike

U modernom poslovanju ravnoteža između poslovnog i privatnog života postaje sve važnija, slažu se naši sugovornici i dodaju da je upravo to nešto o čemu svakodnevno vode brigu.  

- Način na koji je posao organiziran unutar tima, angažman na jednom projektu po timu, kao i način na koji pristupamo radu u timu, uz njegovanje otvorene komunikacije, zaposlenicima omogućuje ugodno okruženje u kojem se mogu posvetiti onome što rade. Naravno, tijekom edukacija zaposlenici nisu angažirani na radnom zadatku nego su posvećeni treninzima i konferencijama. Pritom im nastojimo maksimalno olakšati i svakodnevne "taskove" kroz hibridan način rada, ručak u uredu, plaćeni vrtić i slično - ističe Mirna.

Sama poslovna filozofija Leapwisea sadržana je u sloganu “building people and software”. Drugim riječima, kaže Zlatko, dobar softver posljedica je kvalitetnih, dobro vođenih i educiranih zaposlenika.

- Upravo radi toga imamo i razvijen sustav individualnog razvojnog plana zaposlenika. Na godišnjoj razini sa svakim u timu definiramo individualne ciljeve koji su temeljni pokazatelj napretka u karijeri. S njima prolazimo što bi sve trebali naučiti, u kojim vještinama napredovati, koje bi certifikate trebali položiti i koje konferencije pohoditi. Sve te edukacije, certifikate i konferencije u potpunosti omogućuje tvrtka. Na zaposleniku je samo da bude dosljedan i zaista zainteresiran za vlastiti razvoj - objašnjava Zlatko i dodaje da svoje zaposlenike “grade” tako što ulažu u njihovo znanje.

- Dodatno, imamo i mentoring program. Svjesni smo da kvalitetno mentorstvo podrazumijeva posvećenost mentora samo jednom kandidatu kroz dobro osmišljen, kontinuiran i strukturiran program mentorstva. Naši zaposlenici uz to imaju hands-on edukacije s najboljim backend i frontend developerima u svijetu te flagship edukacije za marketinške i HR pozicije, polažu profesionalne i strukovne certifikate, a posjećuju i lokalne i međunarodne konferencije - nadovezuje se na Zlatka Mirna.

Nastavak rasta uz novi brand

Osim konstantnog ulaganja u svoje zaposlenike, Leapwise je posljednjih nekoliko mjeseci radio i na novom vizualnom identitetu i web stranici kojima žele podijeliti svoju vrijednost i kulturu tvrtke.

- Trebalo nam je osvježenje i vizualno ujednačavanje svih kanala. Logotip je definiran u znaku kontinuiranog napretka, slova L + W te zagrade prilikom pisanja koda u prenesenom značenju uz zelenu koja simbolizira rast, iskorak u novu fazu razvoja i zdravu kulturu. Nova će nam web stranica pomoći da na još bolji način prezentiramo sve ovo što sam prethodno spomenuo. Cilj je bio pokazati što znamo, na kojim projektima radimo, koliko su ti projekti kompleksni i izazovni, a s druge nam je strane bilo važno pokazati i potencijalnim zaposlenicima neke od stvari koje nudimo, kao i način na koji funkcioniramo - kaže Zlatko. 

Za kraj, Zlatko ističe kako, bez obzira na to o kojoj je tvrtki riječ, sve polazi od kulture rada i načina ophođenja prema zaposlenicima.

- Zaposlenici trebaju osjećati da tvrtka ima viziju njihova razvoja i da prepoznaje njihove potencijale te im omogućuje unapređenje istih. Odnos između tvrtke i zaposlenih nije obična transakcija, već treba biti obilježen međusobnim uvažavanjem i podrškom. Barem je tako kod nas - zaključuje Zlatko.

Sadržaj donosi: Leapwise

Komentari 15

VIDEO

Kako razlikovati izvanrednog 'human resource' stručnjaka od ostalih 'stručnjaka za ljude'?
ORGANIZACIJSKA KULTURA

Kako razlikovati izvanrednog 'human resource' stručnjaka od ostalih 'stručnjaka za ljude'?

Današnja brza digitalizacija dovela je do guranja 'empatije' u drugi plan, a u većim sustavima, koji imaju svoje odsjeke za ljudske potencijale, pronaći načine povezivanja sa stvarnim ljudima predstavlja velik zalogaj

Employer Branding: Kako privući, angažirati i zadržati kvalitetne zaposlenike?
KOLUMNA STARTOVER

Employer Branding: Kako privući, angažirati i zadržati kvalitetne zaposlenike?

Employer branding se odnosi na reputaciju tvrtke kao poslodavca. No, zašto je employer branding važan i kako ga tvrtke mogu unaprijediti?
Ne čuvaju za sebe: Leapwise o važnosti dijeljenja korisnih praksi u razvoju softvera
RAZVIJAJU SOFTVER I LJUDE

Ne čuvaju za sebe: Leapwise o važnosti dijeljenja korisnih praksi u razvoju softvera

Sa svojim timom od 20+ ljudi, kojeg većinski čine Mid i Senior developeri, Leapwise iza sebe ima više od 50 uspješnih projekata. Kroz njih su se usko fokusirali na agilno i modularno razvijanje softvera i ljudi, te certificirane i dedicirane timove