Prelazak s papirnatog na digitalno upravljanje dokumentima može biti spas za svaku osobu, ali i tvrtku, neovisno o njenoj veličini. Iako se čini kao mukotrpan posao, digitaliziranje poslovanja uopće ne mora biti teško
Vrijeme je za promjene: Znate li da zbog papira u minuti gubimo 27 nogometnih igrališta?
Svijet bez komunikacije pisanom riječi danas je nezamisliv. Pišemo poruke, mailove i postove. No ljudi su pisali i mnogo prije nego što je elektronička komunikacija preuzela primat. Poruke su, tako, izmjenjivali putem slika i simbola koje bi urezivali u koru drveta ili na glinene pločice. Sve se promijenilo prije otprilike 2000 godina kad je kineski car Cai Lun komunikaciju podignuo na novu razinu. Njega, naime, smatraju izumiteljem procesa proizvodnje papira, koji se u početku izrađivao od smjese oguljenih samljevenih kukuljica dudova svilca, vlakana bambusove trske, starih krpa i ribarskih mreža.
No kako je s godinama potražnja za papirom rasla, papir su počeli proizvoditi od vlakana drveća jer je drvo bilo jeftinije i dostupnije od tkanine, pa se papir s primjesama tekstila danas koristi vrlo rijetko, a najpoznatiji slučaj njegove uporabe su novčanice u vašem novčaniku.
Prilika za uštedu
Bez obzira na to koliko je papir promijenio povijest, ova priča ima i mračnu stranu. Prema podacima Svjetske organizacije za zaštitu prirode, zbog proizvodnje papira godišnje gubimo 18,7 milijuna hektara šuma. U prijevodu to znači da otprilike svake minute izgubimo nevjerojatnih 27 nogometnih travnjaka budući da je za proizvodnju jedne tone papira potrebno srušiti čak 17 odraslih stabala.
A među najveće potrošače papira ubrajaju se tvrtke. Prosječni uredski radnik svake godine iskoristi oko 10.000 listova fotokopirnog papira, odnosno četrdesetak kutija papira, pri čemu svaka od tih kutija poduzeće košta između 40 i 70 kuna. Osim što većina tih papira na kraju dana završi u smeću, pomnožite li taj broj sa svakim zaposlenikom svoje tvrtke, brzo ćete shvatiti da se u ovoj stavci skriva golem potencijal za uštedu troškova!
A ako ne marite za ekološki aspekt korištenja papira, možda imate problem s produktivnošću zaposlenika ili brzinom protoka informacija. U tom ćete slučaju povećanjem broja digitalnih dokumenata svoj život, neovisno o tome jeste li poduzetnik ili fizička osoba, značajno pojednostaviti.
Poslovanje bez papira
Digitalizacijom se korištenje papira svodi na minimum, nema pogrešaka pri obradi, nepotrebnog unošenja podataka i ponovljenog fakturiranja. Nema troškova poštarine, tiskanja ni arhiviranja. Iako prelazak poslovanja s papirnatog na digitalni način može zvučati kao zastrašujući zadatak, Fina se pobrinula za to da tu tranziciju pojednostavi.
Pretpostavimo da ste poduzetnik koji još nije digitalizirao svoje poslovanje. Shvatili ste da više nemate prostora za odgodu tog važnoga koraka, no ne znate odakle biste krenuli. Fina u tom slučaju ima savršeno rješenje za vas. Danas je cjeloviti digitalni pristup poslovanju postao neophodan. U skladu s tim, u Fini svojim klijentima maksimalno izlaze u susret. Želite li se riješiti registratora i gomile dokumenata, bilo da ste građanin ili poduzetnik, ugovorite uslugu digitalizacije dokumenata, a vozilo Fine doći će na vašu adresu te preuzeti i digitalizirati dokumentaciju prema vašim potrebama.
Ovisno o tome do kojeg ste stadija digitalizacije stigli sami, možda vam to ipak neće biti potrebno jer ste dosad već samostalno uključili neke od usluga neophodnih za poslovanje u 21. stoljeću. No dobro je znati da postoji pouzdan partner koji će vam tu tranziciju pojednostaviti do krajnjih granica.
Koje usluge digitalizacija podrazumijeva?
Kako biste se prilagodili potrebama tržišta u digitalnom dobu te tako ostvarili svoj puni potencijal, bit će vam potrebno više alata. Za početak će vam trebati provjeren sustav za praćenje svih vaših transakcija u realnom vremenu. Jedna od najboljih dostupnih usluga ovog tipa trenutačno je usluga e-Račun, Finin internetski servis namijenjen poslovnim subjektima za elektroničku razmjenu računa između dobavljača i kupaca kao i upravljanje cjelokupnim poslovnim procesom izdavanja, primanja i arhiviranja e-računa. A ovu uslugu još zanimljivijom čini to što e-Račun možete otvoriti bez ugovorne obveze, nakon čega svom računu možete jednostavno pristupiti putem aplikacije m-Račun.
Nakon što počnete s digitalizacijom, gomilat će se i digitalni dokumenti, koje je potrebno negdje pohraniti. e-Arhiv je odlično rješenje, pomoću kojeg možete arhivirati sve oblike poslovnih dokumenata nastalih u materijalnom ili digitalnom obliku.
Uključenjem ovih dviju usluga vaše je poslovanje već postalo mnogo prilagođenije uvjetima na tržištu. Jedino što vam sad preostaje je digitalno se potpisati. Možete to učiniti od kuće ili s nekog drugog mjesta uz pomoć e-Potpisa. Sve što vam treba je mobitel, tablet ili računalo jer uz uslugu e-Potpis u oblaku to možete učiniti dok šetate, sjedite na ručku ili ležite na plaži. Ova je usluga namijenjena potpisivanju dokumentacije pravno valjanim elektroničkim potpisom koja se zatim može slati elektroničkom poštom od kuće ili s nekog drugog mjesta. Za potpisivanje dokumenata potrebno je imati samo mobitel, tablet ili računalo! Osim što je neizmjerno praktična za rad u digitalnom okruženju, uključivanjem ove usluge dokazat ćete kako vam je stalo do zaštite okoliša budući da ćete zahvaljujući elektroničkim potpisima značajno skratiti potrebu za printanjem.
Znamo da je povjerenje ključ svake uspješne poslovne suradnje, no opreza nikada dosta. Prije nego što uđete u poslovni odnos s nekim novim partnerom, trebali biste provjeriti njegov legitimitet. Zahvaljujući Fininu servisu info.BIZ, čak ćete i u osnovnom paketu dobiti uvid u ključne elemente poslovanja svojih potencijalnih partnera. Riječ je, naime, o platformi koja korisnicima pruža uvid u informacije o uspješnosti poslovanja, financijskom položaju svih poslovnih subjekata te o poslovnoj okolini u kojoj oni djeluju.
Preuzmite odgovornost za svoje poslovanje
Neovisno o tome želite li u potpunosti digitalizirati svoje poslovanje ili koristiti samo neku od usluga koje smo vam predstavili, Fina je sigurno prava adresa za vas. A ako još dvojite o nužnosti digitalizacije za svoje poslovanje i koristi koju bi vam ova tranzicija donijela, upućujemo vas da se o dostupnim uslugama Fine dodatno informirate ovdje. Sigurni smo da ćete uskoro uvidjeti prednosti objedinjenog pristupa koji Fina nudi svojim korisnicima!