Obavijesti

Kvaka24

Komentari 5

Uspjeh domaće tvrtke: 'Naša ambalaža čuva kvalitetu hrane u svim vremenskim uvjetima'

Uspjeh domaće tvrtke: 'Naša ambalaža čuva kvalitetu hrane u svim vremenskim uvjetima'
4

Posluju u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji te surađuju s mnogim poznatim trgovačkim lancima. Doznali smo sve o proizvodima i uslugama ove domaće tvrtke i razgovarali o važnosti održivog poslovanja

VIDEO

Održivost u poslovanju donosi mnoge prednosti, kako za okoliš tako i za tvrtke te za društvo u cjelini. A da održivost nije samo neki trend ili teorija, ali i da se provedbom održivih načela može uspjeti u poslovnom svijetu, dokazuje hrvatska tvrtka eLog. Riječ je o inovativnoj tvrtki koja se bavi proizvodnjom ambalaže kao što su gajbe, palete i polupalete za voće, povrće, meso i ostale proizvode. 

Tvrtka implementira tzv. Retail Ready Packaging (RRP) sustav, koji podrazumijeva pristup razvoju i dizajnu alata i rješenja koji su prilagođeni potrebama moderne proizvodnje, distribucije te posebice potrebama modernih trgovačkih lanaca. RRP dobavljačima trgovačkih lanaca i proizvođačima donosi niz koristi i ušteda u procesima proizvodnje, troška pakiranja, transporta, skladištenja, distribucije te izlaganja roba na prodajnome mjestu.  A kako to sve izgleda u praksi, otkrio nam je u razgovoru predsjednik uprave tvrtke eLog, Marko Maloča

Smanjuju troškove, a paze na ekologiju

Svojim proizvodima ova domaća tvrtka, koja, osim u Hrvatskoj, posluje u regiji, povećava efikasnost rada i smanjuje troškove u cijelom lancu opskrbe pritom pazeći na ekologiju i održivost. 

- Naši proizvodi uključuju različite vrste višekratne plastične ambalaže (RPC - Reusable plastic crates) za segment voća i povrća, mesa, jaja, plastične palete, samostojeće izložbene stalke (FSDU) itd. Od osnutka 2011. godine do danas s našim klijentima u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji radimo na principima cirkularne ekonomije – rekao je na početku sugovornik. 

eLog je, dodaje Maloča, europski operator pooling sustava, a riječ je o sustavu zajedničkog djelovanja u kojem sudjeluju trgovački lanac, njegovi dobavljači i pooler, odnosno tvrtka eLog. 

- Smisao ovakvog načina djelovanja je optimizacija procesa u svim segmentima opskrbnog lanca, od proizvodnje do prodaje roba u trgovini. Sustav poolinga objedinjuje potrebe svih dionika procesa unificirajući ambalažu i pritom smanjujući operativne troškove svim uključenim poslovnim subjektima, koristeći logistička rješenja koja su razvijena i prilagođena specifičnoj namjeni. Sva rješenja koja koristimo u poolingu su višekratna i imaju naglašen ekološki održivi profil. Pooler (eLog) upravlja sustavom, a trgovački lanci i njihovi dobavljači koriste se njime – pojašnjava Maloča i dodaje da eLog grupa ima nekoliko stotina kupaca (dobavljača retaila) koji se koriste njihovim proizvodima. 

- Poslovanje širimo na zemlje regije, a broj trgovačkih lanaca koji se koriste našom uslugom poolinga raste. Danas su to Konzum, Mercator, Tommy, Spar, Tuš, Eurospin, Adhold Delhaize, Univerexport – kaže. 

Pooling kao održiv način poslovanja

Poslovanje tvrtke eLog temelji se na tome da klijenti, korištenjem njihovih proizvoda (RPC-a), više ne troše svoja sredstva na materijale za jednokratnu uporabu. Samim tim niti troše sirovine niti imaju potrebe za zbrinjavanjem otpada, te tako prate suvremene standarde očuvanja okoliša.

- Jednokratna plastična ili kartonska ambalaža zamjenjuje se višekratnom, koja traje godinama, a nakon radnog vijeka se reciklira. RPC kao održivo logističko rješenje ima vijek trajanja od 7 do 10 godina, tijekom kojeg napravi više od 120 rotacija u pooling sustavu – dodaje naš sugovornik te opisuje prednosti korištenja njihove ambalaže.

- Zahvaljujući posebno dizajniranim konstrukcijama, naša ambalaža bolje čuva robu, sprečava oštećenja i pridonosi očuvanju kvalitete hrane. Naši proizvodi omogućuju manipulaciju robama u svim prostorima, pri svim vremenskim ili skladišnim uvjetima. Uporaba višekratne plastične ambalaže izravno smanjuje rad unutar distributivnog lanca i unutar trgovina. Ergonomski dizajn uključuje ugrađene ručke, a lakoća proizvoda olakšava nošenje RPC-ova – kaže sugovornik. 

Osim navedenog, plastične palete sprečavaju ozljede i gubitak produktivnosti, a njihovi su proizvodi, dodaje Maloča, sklopivi i složivi te tako omogućavaju bolju iskoristivost transportnih jedinica i smanjuju trošak prijevoza.

- eLog prilagođava dimenziju ambalaže specifičnim potrebama klijenta i vrsti proizvoda. Tako se u različitim dimenzijama od polja do izložbenog mjesta transportiraju voće i povrće pakirano ili u rinfuzi, s podlošcima ili bez njih, svježe meso i mesne prerađevine te jaja. Kad je riječ o samostojećim stalcima (FSDU - free standing display unit), oni se koriste u trgovinama u retailu za dodatno izlaganje različitih vrsta roba, a vrlo su popularni i u modnoj industriji, kako za izlaganje tako i za olakšanu manipulaciju robom unutar prodavaonica – objašnjava Maloča. 

Istraživanje o održivosti u poslovanju

Tvrtka eLog provela je istraživanje o održivosti u poslovanju. Željeli su, kaže sugovornik, doznati koje su prednosti korištenja višekratne plastične ambalaže u usporedbi s valovitim kartonom na temelju od milijun obrtaja RPC-a unutar pooling sustava. 

- Kao što se može vidjeti iz rezultata, uštede su mnogobrojne. Jedan RPC zamjenjuje korištenje stotine kartonskih kutija. Uz RPC-e nema potrebe za novom sirovinom (drvnom masom), što značajno utječe na okoliš u smislu krčenja šuma i potrošnje vode. RPC-i su dizajnirani tako da se mogu sklopiti i slagati, čime se optimizira prostor za skladištenje i transport te smanjuju logistički troškovi. Zbog čvrstoće i otpornosti RPC-i pružaju bolju zaštitu za proizvode, a dobiveni certifikati ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 potvrđuju brigu za sigurnost hrane, upravljanje kvalitetom i okolišem – pojašnjava nam sugovornik i zaključuje kako je danas potrebno da tvrtke više paze na održivo poslovanje kroz čuvanje prirodnih resursa i konstantno smanjenje zagađenja okoliša u cjelini.

Tvrtka eLog članica je HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika. Tekst je dio plaćenog sadržaja nastalog u okviru partnerske suradnje HUP- Udruge malih i srednjih poduzetnika i 24sata na poduzetničkoj platformi Kvaka24.

Više ovakvog sadržaja pročitajte u specijalu Kvaka24.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5

VIDEO

'Želimo postati prepoznatljiv brend, ne samo po imenu nego i po kvaliteti te udobnosti'
KUPAĆI KOSTIMI IZ HRVATSKE

'Želimo postati prepoznatljiv brend, ne samo po imenu nego i po kvaliteti te udobnosti'

Lea i Marko htjeli su spojiti ljubav prema moru, plaži i suncu, a rođenje kćeri ubrzalo je cijeli taj proces. Danas su oni jedni od rijetkih naših proizvođača koji na tržište plasiraju kupaće kostime Mocro

'U škole je nužno uvesti izborni predmet financijska pismenost jer djecu o tome nitko ne uči'
ŠTEDOPIS

'U škole je nužno uvesti izborni predmet financijska pismenost jer djecu o tome nitko ne uči'

Ispravno upravljanje novcem životno je važna vještina. Štedopis se zalaže za uvođenje financijske pismenosti kao izbornog predmeta u školama za što su ključni financijski kompetentni nastavnici
Najpoznatiji slučajevi kršenja intelektualnog vlasništva: Što iz ovih primjera možemo naučiti?
'VELIKA SVJETSKA IMENA'

Najpoznatiji slučajevi kršenja intelektualnog vlasništva: Što iz ovih primjera možemo naučiti?

Povreda prava intelektualnog vlasništva događa se kad pojedinac ili tvrtka nezakonito koristi prava dodijeljena nositelju autorskog prava, bez njegovog dopuštenja. A evo kako to izgleda u praksi između poznatih svjetskih tvrtki