Za uspješnu PR kampanju trebat će mnogo truda i istraživanja, no ako se provede ispravno, ona može promijeniti smjer vašeg poslovanja. U nastavku donosimo savjete o tome kako se što bolje pozicionirati na tržištu
5 savjeta za razvoj poslovanja: PR stručnjaci otkrili kako vašu tvrtku učiniti prepoznatljivom
Powered by Forbes
Mali i srednji poduzetnici suočeni su s mnogobrojnim izazovima kad je riječ o postavljanju noviteta na tržište. Online poslovanje omogućava poduzetnicima da se obrate ciljanoj publici na mnogim platformama, ali za uspješno poslovanje potrebno je znati kako što bolje iskoristiti kampanju. Lako dostupna publika nikad nije bila kritičnija, pa je još teže novi proizvod ili uslugu pozicionirati kao prvi izbor.
Uloga odnosa s javnošću (tzv. PR) jest prodrijeti do korisnika pomoću komunikacijskih kanala. Pomoću PR-a proizvod ili usluga dobivaju mjesto na tržištu, a tvrtka profitira jer se njeno ime svakim trenutkom sve dalje čuje. Stručnjaka za PR ima gotovo svaka velika tvrtka, a pandemija je pokazala da su i za male i srednje poduzetnike izrazito važni baš oni. Odnosi s javnošću pomažu u privlačenju pozornosti na proizvode i usluge, stvaranju interesa, komunikaciji s medijima, organizaciji različitih događaja, u kreiranju veze s klijentima i kupcima, stvaranju imidža, ali i u mnogo drugih aktivnosti.
Američki časopis Forbes, jedan od najuspješnijih poslovnih magazina u svijetu, koji od osnutka okuplja i prati najutjecajnije lidere i poduzetnike koji potiču promjene, transformiraju poslovanje i imaju značajan utjecan na svijet, nastoji osvijestiti važnost odnosa s javnošću u svakom poslovanju. Izdvojili smo 5 najvažnijih Forbesovih savjeta koji mogu pomoći i hrvatskim poduzetnicima.
1. Odredite ciljeve
Prije nego što učinite bilo koji korak, važno je da utvrdite što planirate postići komunikacijskom kampanjom koju ćete provesti. Pokušajte što objektivnije zamisliti kakav cilj očekujete i prema njemu osmislite PR kampanju. Kreirajte što specifičnije i detaljnije ciljeve kako biste svoju kampanju mogli usmjeriti na prave platforme.
2. Odredite kome se obraćate
Kako bi vaše poslovanje moglo rasti i širiti se, važno je odabrati pravilnu ciljanu skupinu. Saznajte koja bi skupina ljudi trebala koristiti vaš proizvod ili uslugu. Kampanju usmjerite prema određenoj publici a ne općoj populaciji. Time ćete poruku koju šaljete pomnije kreirati, a kao rezultat više će je prihvaćati oni korisnici i kupci koji su nužni za vaše poslovanje.
3. Odaberite pravu platformu
Ne koristi svaka publika istu platformu. Informirajte se o tome gdje vaši potencijalni kupci i korisnici provode najviše vremena. Dobra PR kampanja prilagođava svoju poruku platformi prema kojoj se okreće. Komunikacije u medijima, interno komuniciranje, ali i komunikacija na LinkedInu i Facebooku, itekako su različite, pa i poruke koje se šalju moraju odgovarati mjestu na kojem će biti objavljene.
4. Odaberite tko vas zastupa u javnosti
U današnje vrijeme dinamične komunikacije i konstantnog priljeva informacija izuzetno je važno imati kvalitetnu osobu u tvrtki koja će točno, precizno i jasno prenijeti vaša stajališta, viziju i misiju. Vrsni govornici i stručnjaci za odnose s javnošću ključ su dobre komunikacije s medijima i ciljanom publikom jer oni znaju koncizno, jasno i stručno prenijeti informacije.
5. Pratite napredak
Rijetko je koja kampanja na završetku identična kao što je bila na početku. Ako ste svoje ciljeve ispravno postavili, onda oni mogu biti i mjerljivi. Konstantno pratite napredak kampanje i svakako osluškujte svoju publiku. Kampanju usmjeravajte prema dobivenim spoznajama jer ćete time ostvariti najbolje rezultate.
Upamtite da su kampanje za odnose s javnošću ulaganja u ugled vaše tvrtke, zato odvojite vrijeme za pažljivo planiranje svih aspekata poslovanja. Svaki je posao drugačiji, ali ovih se pet savjeta može primijeniti na svaku PR kampanju koja želi dovesti do rasta i razvoja tvrtke.