Pri kupnji na internetu mnoge odbije to što za manje narudžbe plaćaju i 30 kuna poštarine, a toliko može stajati i vožnja do shopping centra...
Kupnja iz SAD-a sigurnija uz posrednike koji dostave robu
Kupnja na internetu je prednost za manja mjesta i gradove u kojima nisu dostupni veliki shopping centri, a u našoj ponudi kupci mogu naći sve, od knjiga do bijele tehnike. Jedna od glavnih prednosti je i dostava na kućni prag, kažu u internetskoj trgovini Mondo.
Nedostatak takve trgovine je to što se proizvod ne može opipati ili
isprobati, što kupci vole, posebno kad kupuju odjeću i obuću. Ima i
nepovjerljivih.
- Neki ne žele davati svoje podatke online, na primjer broj kartice, ili ne žele plaćati unaprijed. Takvi kupci mogu platiti
pouzećem, pa čak i naručiti artikl telefonski, kažu u Mondu.
Dodaju da se kupci znaju dvoumiti oko kupovine kad vide da za manje narudžbe moraju
platiti dostavu 30 kuna. Ali, mnogi
shvate da im se više isplati platiti dostavu nego po proizvod otići u
trgovinu automobilom ili javnim prijevozom, a i ostaje im više slobodnog
vremena.
Kupnja iz fotelje posebna je zato zato jer
ju možemo obaviti u miru, bez žurbe,
stajanja u redovima, pogledavanja na sat koliko je ostalo do kraja radnog
vremena trgovine i sličnih “stresova”.
I usporedba cijena je jednostavnija i brža nego hodanje prodavaonicama ili listanje kataloga. Internet trgovina je otvorena 24 sata
na dan. Kad ne žurimo, veće su šanse da ćemo kupiti proizvod koji
zaista trebamo.
Pokazalo se u praksi da kupci, a to se posebno odnosi na žene, često
kupuju odjeću i obuću vođeni prvim dojmom i
sljedećeg dana shvate da im se to što su kupili baš i ne sviđa. Da su isti
komad možda pogledali na internetu, imali bi vremena razmisliti treba li
im to doista.
Kako izgleda postupak
Kupac se treba registrirati na http://mojshopping.com. Potom u obrazac upisuje što želi iz koje trgovine, pa plaća narudžbu kreditnom karticom, PayPalom, internet bankarstvom ili općom uplatnicom. Ako neka web trgovina prima uplate iz Hrvatske ali nema dostavu, oni će i to organizirati. Povrat proizvoda i novca, također, ide preko njih. Za narudžbe do 400 dolara uzimaju 12 posto ili minimalno 15 dolara. Za veće narudžbe naknade su manje.
Internet kupovina raste iz godine u godinu
433
milijarde dolara bio je promet internetskih prodavaonica u Kini, Indiji,
Japanu i Južnoj Koreji 2012. godine. To je 2598 milijardi kuna ili gotovo
24 hrvatska proračuna te godine.
Na internetu se ne vidi rok trajanja hrane koju kupujete
Od 13. posinca bit će obavezno u internetskim prodavaonicama navoditi sve
karakteristike hrane koja se prodaje, kao što piše na deklaracijama. Tako
će kupac biti upoznat s proizvodom prije nego što ga odluči kupiti.
Iznimka će biti rok trajanja, koji ćete i nakon tog datuma vidjeti tek kad
proizvod dobijete u ruke. Podatke o hrani na internetu će morati objaviti
i tvrtke koje preprodaju i proizvođači koji imaju obiteljsko
poljoprivredno gospodarstvo ili obrt.