Obavijesti

News

Komentari 47

Kovačević: Ako cijene goriva budu rasle, nitko se neće voziti

Kovačević: Ako cijene goriva budu rasle, nitko se neće voziti
3

O MOL-ovoj prodaji Ine: Iako je riječ o tri milijarde eura koje bi država trebala dati, Kovačević to ne smatra ucjenom jer je to način na koji funkcionira poslovni svijet

HNS-ov ekonomski stručnjak Dragan Kovačević je tijekom gostovanja u emisiji Dnevni red na 24sata TV-u komentirao pravo prvootkupa Ine, rekavši kako u ugovoru između Hrvatske i MOL-a postoji jedna takva klauzula i sada treba vidjeti hoće li se to pravo iskoristiti ili ne. Iako se radi o iznosu od 3 milijarde eura koje bi država trebala dati, Kovačević to ne smatra ucjenom jer se, tvrdi, radi o načinu na koji funkcionira poslovni svijet

- Druga stvar je što je sve oko Ine prešlo faze ekonomskih odnosa i prešlo u politiku. Tako imamo nepravomoćno osuđenog bivšeg premijera, imamo MOL koji je s 49 posto vlasništva ima gotovo 100 posto upravljačkog prava, a to pravo mu je netko dao -  objasnio je Kovačević koji smatra da smo trenutno u okruženju u kojem pada potrošnja derivata, a potpredsjednik MOL-a jasno govori da se okreće azijskom tržištu. 

Oprez u pregovorima: Mora se naći zajedničko rješenje

- Ja bih bio jako oprezan u pregovorima. Država je već bila vlasnik Ine pa nije baš cvalo cvijeće, nije to baš tako, morat će se osloniti na određene strateške partnere, ali vidim šansu za državu da napokon počne razmišljati o strateškim portfeljima -  rekao je i dodao kako od strane Vlade postoje različite interpretacije, da se može i da se ne može, ali da se mora naći zajedničko rješenje. 

- Ja nisam član Vlade, ali rekao bih da ni jednu opciju ne treba odbaciti. Treba biti realan, mi smo u vrlo teškoj gospodarskoj situaciji koja nas tjera u prodaju i koncesije. Ja se nadam da će Vlada u ovom slučaju ozbiljno pristupiti rješavanju slučaja Ine, jer to je prva hrvatska kompanija po značenju. S druge strane ona je burzovna roba i mislim da tu Vlada ne smije imati nekoliko stavova, nego mora imati jedinstveni stav -  objasnio je Kovačević i dodao kako MOL bez problema može samostalno odabrati novog partnera i prodati dionice.

 Ipak, objasnio je kako je u Ini situacija takva da imate vlasnike koji su posvađani ili ne komuniciraju, pa sigurno netko neće olako ulaziti kao partner u takvu situaciju. 

Najbolje rješenje bio bi razvoj Ine

Smatra da nije isključena prodaja dionica Ine ruskim kompanijama koje su uz britanske i američke najjače u toj djelatnosti. Idealnog rješenja u životu, tvrdi nema, ali postoji dobro rješenje, a to bi po njemu bio razvoj Ine. 

- Mene vlasnička struktura ne zanima, Ina mora zapošljavati ljude, davati stabilnost zaposlenicima i davati profit vlasniku - rekao je. 

Za Kovačevića u zemlji vlada antipoduzetnička atmosfera i poduzetnici su postali manjina.

- Svi su ih počeli cipelariti, a kada cipelarite poduzetnike treba se stati na stranu te manjine. U ovom trenutku nema sinergije radništva i poduzetništva nego smo se zakopali u rovove i dobro je da se ne gledamo preko nišana. Moramo shvatiti da je vlasnik kapitala tu da zaradi, ali i da zakonski zaštiti radnika. Uloga Vlade je da to objedini - rekao je. 

O Liniću:  Kada ima sukno i škare u rukama može raditi što želi

Njegovo mišljenje o ministru Liniću je tvrdi prenapuhano, ali on je jedan od onih koji se uopće boje pričati o povećanju poreza dok je kriza. Također, ne slaže se s mijenjanjem pravila igre usred utakmice. 

Komentirao je i moguće povećanje poreza iduće godine riječima da kada netko ima sukno i škare u rukama može raditi što želi. Još jednom je naglasio da se Hrvatska mora okrenuti poduzetništvu i proizvodnim djelatnostima. 

'Cijene goriva moraju padati'

Osvrnuo se i na najavu da Vlada napušta pravilnik o utvrđivanju cijena nafte i mogućnost da cijena nafte zbog toga probije sve psihološke granice.

- Ja mislim da niti jedna zemlja na svijetu nije potpuno prepustila tržište. To deklarativno možete napraviti. To je jednostavno samo regulativa koja se primjenjuje iz EU, međutim regulacija tog dijela samo ide na druge institucije - rekao je i dodao kako misli da će cijene derivata uskoro padati.

Objasnio je kako je potrošnja derivata osjetno pala, a ako se dižu cijene  nitko se neće voziti automobilima. 

'Nitko ne daje nešto svoje ako ne mora'

Kada je riječ o monetizaciji autocesta, tvrdi da nitko ne bi dao nešto svoje da ne mora.

- U ovom trenutku monetizacija je jedna od spasonosnih mjera za Vladu, ali je pitanje što će ona učiniti s tim novcem. Ja sam pobornik toga da se počne pravilno upravljati autocestom, i kad bi me se slušalo ja ne bih išao u monetizaciju, prije bih napravio određeno zaduživanje, ali onda i restrukturiranje i platio nekom menadžmentu da upravlja ako treba - rekao je.

O skupim autima: To nije razumijevanje situacije

Kovačević je odbio bonus u Janafu-u, a tvrdi da je to napravio zbog hajke koja je napravljena. Smatra da ima visoku plaću u odnosu na nekoga tko ima 3000 kuna, ali jadnu u odnosu na branšu kojom se bavi. Ipak, razmišlja o uzimanju bonusa, ali nikako ne za sebe, nego bi ga podijelio u humanitarne svrhe radi osjećaja da je nešto zaradio i da je nekome pomogao. 

Komentirajući slučaj sisačke županice i kupnje skupog automobila, rekao je kako misli da to nije razumijevanje situacije. Realno gledajući, tvrdi, to ima svoje objašnjenje, ali ne treba izazivati javnost i kaže da je glupo u ovom trenutku ići na ovaj način kupovati nešto. Ipak, smatra da se cijela situacija može dovesti do apsurda pa se tako može postaviti pitanje zašto bi uopće direktor imao plaću. 

- Ja sam za društvo gdje će ljudi imati dobru plaću, pa se neće gledati zašto menadžment ima veću plaću -  rekao je. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 47
Ovdje žive Dalić, Kramarić, ali i Petir: Ugovorima je zabranjeno rentanje stanova turistima
LUKSUZNI KOMPLEKS PARK KNEŽEVA

Ovdje žive Dalić, Kramarić, ali i Petir: Ugovorima je zabranjeno rentanje stanova turistima

Zabrana kratkoročnog najma u ovom kompleksu dio je kupoprodajnih ugovora. U slučaju kršenja ugovora investitor od vlasnika može tražiti da otkupi stan natrag, po cijeni po kojoj je kupljen.