Polovica škola u Hrvatskoj, nažalost, sigurno nema ni infrastrukturu ni nastavnike koji bi se uopće mogli prijaviti na natječaj. Zašto? Jer se u obrazovanje godinama ne ulaže
Reforma obrazovanja pokazat će da su škole neravnopravne
Ministarstvo znanosti pozvalo je škole da se uključe u eksperimentalni program kurikularne reforme koji bi trebao krenuti ove jeseni. Povjerenstvo za reformu izabrat će tako 80 škola, 50 osnovnih i 30 srednjih, koje će se uključiti u probnu provedbu programa. U prvim i petim razredima nastava po novom programu izvodit će se u svim predmetima, a u sedmim razredima iz fizike, kemije i biologije.
Prvi razredi gimnazije imat će sve “nove“ predmete, a strukovne škole općeobrazovne predmete. Od nove školske godine tako bi čak 6000 učenika moglo pohađati nastavu po novom programu, bez štrebanja napamet, pripremajući se za stvarni život, ističu u ministarstvu. Uvjet za prijavu jest da škola bude informatički opremljena, a vjerojatno i da su nastavnici svih predmeta u kojima će krenuti promjene dovoljno informatički pismeni da djeci predaju novim metodama te im prezentiraju gradivo pomoću novih tehnologija. Ministarstvo traži i da škole iz svih dijelova Hrvatske budu jednako zastupljene u projektu. Osim što će ovaj probni uzorak škola konačno pokazati goleme razlike u sadašnjoj nastavi i onoj koja očekuje sretnike koji se uspiju naći u šačici izabranih škola, pokazat će se i velika neravnomjernost u opremljenosti škola i znanja njihovih kadrova.
Polovica škola u Hrvatskoj, nažalost, sigurno nema ni infrastrukturu ni nastavnike koji bi se uopće mogli prijaviti na natječaj. Zašto? Jer se u obrazovanje godinama ne ulaže, a samo ambiciozni ravnatelji ili nastavnici uspjeli su se kroz razne projekte, često i uz vlastita sredstva, izboriti za kakvu takvu modernizaciju škola. Često su u akcijama opremanja škola sudjelovali i roditelji, dok je s državnog vrha rijetko kad kapnula kakva potpora. U Hrvatskoj je tako normalno da jedna škola ima pametne ploče, a druga nema grijanje. U samom startu slabije opremljene škole eliminirane su iz utrke za pilot-projekt.
Stoga, osim što je bitno čim prije krenuti s reformom i uložiti u modernu nastavu u modernim školama, nužno je kroz vrijeme provedbe pilot-projekta osigurati svim školama, nastavnicima i učenicima iste uvjete kako bi s konačnom provedbom reforme svi mogli krenuti istodobno. Jer samo tako se može postići jednako obrazovanje za sve hrvatske učenike