U kontekstu grafike Unreal i CryEngine često se spominju kao najnaprednija rješenja, no engine obuhvaća puno više, a manjim timovima mogli bi biti 'tvrd orah'
Je li najveći i najskuplji engine i najbolji odabir za razvoj igre?
Game engine okosnica je na kojoj počiva svaka video igra, od jednostavnih Android igara, sve do najzahtjevnijih i najnaprednijih PC naslova. Game engine podržava sve mogućnosti igre – od fizike, preko grafike, sve do servera. Ima ih pregršt, od vrlo jednostavnih, namijenjenih samostalnom radu, sve do kompleksnih koji omogućuju velikim timovima zajednički rad na projektu. Pri odabiru enginea često se pojavljuje stav: “jače je bolje”.
Ljudi misle da najkvalitetnije igre proizlaze isključivo iz najnaprednijih, najvećih (ujedno najtežih za naučiti) enginea. Istina je često drugačija, neke od vaših najdražih igara nisu napravljene u njima.
U kontekstu grafičkog prikaza Unreal i CryEngine često se spominju kao najnaprednija rješenja. Najčešće se fokusiramo upravo na kvalitetu grafike koju pružaju, zaboravljajući pritom koliko ljudi i vremena je bilo potrebno da se postigne takva kvaliteta vizuala. Razumljivo je da svi koji razmišljaju o svojim idejama automatski zamisle i najkvalitetniju grafiku, što ih pak navodi da odabiru Unreal Engine ili CryEngine kao kamen temeljac budućeg projekta. Takav odabir sasvim je validan – ako je tim (bez iskustva) spreman provesti sljedećih nekoliko godina u izradi jedne te iste igre! Iskustva u centru za game dizajn ukazuju nam da je takvih timova iznimno malo.
Ako manjim timovima ne preporučujemo Unreal ili CryEngine, što nam onda preostaje? Odgovor nije nimalo lagan. Enginea ima puno, a razlike u funkcionalnosti nisu na prvu očigledne. Vrlo često odabir predstavlja mješavinu prednosti, mana i osobne privrženosti izgledu i funkcionalnosti dotičnog. Pri odabiru, bitno je prepoznati karakteristike tima koji će raditi igru i sukladno tome odabrati najprikladniji alat. Kroz naše godine iskustva i potrebe obrazovanja u Centru, odabrali smo primarno dva enginea koji su se pokazali najprikladnijima: Construct 2 i Unity.
Construct 2 (https://www.scirra.com/) je game engine koji se iznimno brzo razvija, a omogućava sasvim samostalnu izradu 2D igara – kako jednostavnih platformera, tako i naprednih strategija. Construct smo odabrali jer (za razliku od većine ostalih) ne zahtijeva predznanje programiranja i vrlo lagano se i brzo uči. Prvu igru s “grubim” grafikama moguće je napraviti u svega par dana.
PREDNOSTI:
• nije potrebno programersko predznanje
• prikladan za samostalni rad
• podržava bitne platforme: PC, Mac, Linux, Android, iOS, HTML5, itd.
• velik i prijateljski community koji je spreman pomoći u razvoju i učenju
• niska cijena
MANE:
• ne podržava 3D grafiku
• Potrebna dodatna prilagodba igre za izdavanje na Android i iOS
Unity (http://unity3d.com/) najbrže je rastući 3D game engine na svijetu i u samom startu je ciljano rađen za manje timove tj. indie segment tržišta. Nedavno je dobio i svoju 2D komponentu, a stalni razvoj ohrabruje tvrdnju da bi ubrzo mogao prestići i naprednije 3D engine po pitanju funkcionalnosti.
PREDNOSTI:
• jednostavniji za korištenje od usporedivih 3d enginea
• prikladan za timove
• podržava bitne platforme: PC, Mac, Linux, Xbox, Playstation, Android, iOS, itd.
• veliko integrirano tržište gotovih grafika, modela i skripta
• daleko jeftiniji od konkurencije
MANE:
• zahtijeva znanje programiranja (Javascript, C# ili Boo)
• “zatvoren” izvorni kod engine-a
Koji engine će vama biti prikladniji sasvim ovisi o vašim potrebama, ali vam toplo preporučujemo da pogledate Construct 2 i Unity kao rješenja za vaše projekte. Bilo bi nam drago da u komentarima podijelite svoja iskustva i mišljenje o raznim sustavima koje ovdje nismo spomenuli!
Lovro Nola direktor je Machine, prvog hrvatskog centra game dizajna, u kojem nude programe edukacije za sve koji se žele baviti industrijom video igara te programe inkubacije za već postojeće timove.