Obavijesti

Sport

Komentari 20

Kobni let: Poletjeli su tek iz 4. pokušaja, je li se avion zaledio?

Kobni let: Poletjeli su tek iz 4. pokušaja, je li se avion zaledio?
18

Zrakoplovni stručnjak tvrdi da avion u kojemu je bio nogometaš Emiliano Sala nije smio poletjeti iz Nantesa. Let po noći s takvim avionom je bio kao let iznad Antarktike po najvećoj zimi. Igrač je prijevoz organizirao sam

Još uvijek traje potraga za avionom koji je u ponedjeljak navečer nestao s radara na letu iz Nantesa u Cardiff. U avionu su bili argentinski nogometaš Emiliano Sala (28) i pilot. On je na oko 1524 metara nadmorske visine tražio dopuštenje da se spusti na 700 metara, a posljednji kontakt s kontrolom leta je izgubljen nakon toga. Prije nestanka s radara nije poslao nikakvu poruku koja ukazuje na kvar letjelice ili neku drugu poteškoću.

Avion je nestao iznad La Manchea, sjeverno od otoka Alderneya u britanskim međunarodnim vodama, a riječ je o modelu Piper Malibu PA-46. Iako se isprva vjerovalo da je riječ o privatnom zrakoplovu vlasnika nogometnog kluba Cardiff, Vincenta Tana koji je kod nas poznat i kao vlasnik bh. prvoligaša FK Sarajeva, predsjednik Cardiffa tvrdi da je igrač sam organizirao let.

Let između Nantesa i Cardiffa je međunarodni i prekomorski let, stoga je plan leta bio obavezan. Prema pravilima, pilot je morao održavati radio kontakt s kontrolnim tornjevima zemalja koje je prelijetao i strogo se držati dogovorene rute. Avion je uzletio u 20:15 iz Nantesa, a ubrzo je kontakt s njim preuzeo kontrolni centar u Brestu koji ga je zatim proslijedio londonskoj kontroli. S njihovih je radara i nestao u 21:30 sati.

Pokretanje videa...

00:31

Sun piše kako je avion uspio poletjeti tek iz četvrtog pokušaja. Zrakoplovni stručnjak Jorge Polanco tvrdi da nikada nije ni smio uzletjeti.

- Piper Malibu je odlična letjelica s jednim motorom. Ima kapacitet za sedam putnika, ali sam iznenađen da su let organizirali po noći s obzirom na trenutačnu zimu u Europi - rekao je argentinskom TyC Sportsu Polanco.

- To vam je kao da letite na Antarktici po zimi. Na avionu takve veličine se može dogoditi smrzavanje koje lako može zaustaviti motore - dodao je.

Vrijeme, s obzirom na snježne uvjete, nije bilo idealno, ali moglo se bez većih problema letjeti ako je sve na avionu bilo odleđeno.

Avion s jednim motorom i jednim pilotom

Propelerski zrakoplov PA-46 s jednim motorom nije ovlašten za javni prijevoz putnika, zbog toga je let bio upisan kao privatni. Ovaj model tvrtke Piper Aircraft iz Floride je registriran u Sjedinjenim Američkim Državama, a ne u Francuskoj jer su tamo administrativna i tehnička pravila jednostavnija, odnosno manje su složena od onih u Europi.

Zrakoplov je opremljen autopilotom koji smanjuje radno opterećenje pilota, ali ne i snimačem leta pa će i uzrok nesreće zbog toga biti teže odrediti. Crne kutije su obvezne samo u letjelicama koje se koriste za javni prijevoz putnika, a imaju najmanje 20 mjesta. 

Za razliku od Polanca, jedan od pilota koji su imali priliku upravljati ovim modelom aviona nije oduševljen njegovim performansama.

- To je avion s jednim motorom od 310 konja koji kombinira krhke sustave i podložan je otkazivanjima. U letjelici je jedan pilot, što u većini situacija nije problem, ali zahtijeva puno organizacije i treba znati kako reagirati ako se pojavi problem - rekao je francuskom Le Pointu pilot kojemu model PA-46 nije ustao u dobrom sjećanju jer je i sam imao problema s njim.

Sala je odbio ugovor u Kini, ali bojao se uoči polijetanja

Emiliano Sala je potpisao za Cardiff u rekordnom ugovoru vrijednom 17 milijuna eura. Istom je letjelicom doputovao u Nantes pokupiti svoje stvari i pozdraviti se s bivšim suigračima. Kada se ukrcao, prijateljima je poslao poruku da se boji.

- Ušao sam u avion koji izgleda kao da će se raspasti. Idem u Cardiff. Sutra ću već trenirati s novim suigračima. Ako vam se ne javim za sat - sat i pol, ne znam hoće li poslati nekoga da me traži... Bojim se - rekao je u posljednjoj glasovnoj poruci.

Engleski mediji pišu kako je prije potpisivanja za Cardiff odbio ponudu iz Kine, a jedna od posljednjih izjava koju je dao medijima je bila:

- Jedva čekam upoznati nove suigrače i baciti se na posao.

Uoči utakmice Cardiffa veliki transparent

Wales Online piše kako će se na Cardiffovom stadionu postaviti transparent dugačak 20 metara.

- Nikada te nismo vidjeli kako igraš i nikada te nismo vidjeli kako zabijaš, ali voljet ćemo te zauvijek Emiliano - pisat će.

Sportski mediji širom svijeta noćas su na svojim naslovnicama imali sliku argentinskog nogometaša sa snažnim porukama.

- Nestanak ratnika - piše L'Equipe koji u članku naglašava da je čekanje za navijače u Nantesu nepodnošljivo jer su igrača obožavali zbog svojih borbenih kvaliteta.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 20
Transferi uživo: Ikona Slavena ostaje u klubu, za Selahija se interesiraju Englezi i Talijani
ZIMSKI PRIJELAZNI ROK

Transferi uživo: Ikona Slavena ostaje u klubu, za Selahija se interesiraju Englezi i Talijani

Zimski prijelazni rok u HNL-u počinje 10. siječnja, ali klubovi već tjednima marljivo rade na pojačanjima. Pod posebnim povećalom bit će Hajduk, Rijeka i Dinamo koje u nastavku sezona čeka dramatična borba za titulu
Petar i Luka Sučić zajedno su proslavili Božić: Jedan detalj zabrinuo je Dinamove navijače
U UTRCI JE S VREMENOM

Petar i Luka Sučić zajedno su proslavili Božić: Jedan detalj zabrinuo je Dinamove navijače

Petar je podvrgnut operaciji 25. studenog, prije više od mjesec dana, a ostaje za vidjeti hoće li pobijediti u utrci s vremenom i biti spreman za prvu utakmicu Dinama nakon zimske pauze
Dinamo besplatno gubi jednog od najvećih talenata u klubu?!
BEZ PRAVOG PLANA

Dinamo besplatno gubi jednog od najvećih talenata u klubu?!

Noa Mikić je ušao u zadnjih šest mjeseci ugovora s 'modrima' tako da može započeti pregovore s drugim klubovima, pa na ljeto besplatno napustiti Maksimir. Zainteresiranih ima, a Dinamo još ne odustaje...