U Komarnu je prije nekoliko dana uplovio kineski potopni brod jedan od najvećih Zhen Hua 7. Dugačak je 250 metara i jedan je od najvećih takvih brodova na svijetu...
Kinezi su doplovili u Komarnu: Kreće gradnja Pelješkog mosta
U Komarnu, na mjesto gdje će se graditi Pelješki most u četvrtak je stigao 250-metarski kineski potopni brod Zhen Hua 7. Na ogromnom brodu bila su tri manja plovila i velika dizalica za postavljanje pilota kojih će na mostu ukupno biti 130.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Brodom su dopremljena i dva testna pilota, koji će se ugraditi u temelje mosta. Tik iznad mjesta Duboka na Pelješcu već su izgrađena i naselja za radnike.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU:
Kinezi bi pelješki most trebali izgraditi u idućih 36 mjeseci.
Ravnatelj Lučke uprave Ploče i docent na Pomorskom fakultetu u Splitu, doktor znanosti Tomislav Batur, kazao je za HRT da su trenutačno u tijeku akcije iskrcaja plovila s ovog velikog broda - dva remorkera za postavljanje sidara, jedno plovilo za pobijanje pilota i jedna teglenica za prijevoz tereta. Sutra se očekuje iskrcaj dva testna pilota, a zatim bi brod mogao isploviti iz Komarne, kazao je Batur za HRT.
Napominje da se radi o potopnom brodu, vrlo tehnološki složenom.
- Uranja se do maksimalnog gaza od 22 metra, pri čemu određena plovila koja se nalaze na njemu mogu s njega isploviti i na njega uploviti. To je jedan od takvih većih brodova na svijetu. Svi naši resursi su uključeni, a ono što nije moguće naći na našem tržištu, koristi se iz Kine, rekao je Batur.
Diplomirani inženjer građevine Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta za praćenje realizacije ugovora za izgradnju Pelješkog mosta, objasnio je da su piloti građevinski konstruktivni elementi koji omogućavaju temeljenje konstrukcije svih objekata u jezerima, morima...
- Testim pilotima će se provjeriti tehnologija izvođača, je li zadovoljavajuća. Zatim slijedi nastavak pobijanja novih pilota, od kojih su 24 na putu prema Hrvatskoj. Najduži je 126 metara, rekao je Šegedin za HRT.
Na pitanje može li nešto poći po zlu, rekao je da nepoznanica nema, ali da su nepredviđeni događaji uvijek mogući. Napomenuo je da je izvođač radova veoma iskusan, da postoje nadzorni inženjeri, ako se uoče problemi, da ih se riješe.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić kazao je da se ova kineska korporacija pokazala kao ozbiljna tvrtka, dali su najpovoljniju ponudu, imaju reference te nema razloga sumnji da ovaj projekt mogu izvršiti.
Komentirajući najavu člana Predsjedništva BiH Željka Komšića o podizanju tužbe protiv Hrvatske zbog gradnje Pelješkog mosta, ustvrdio je da Komšić i neki drugi bošnjački političari za takvo što nemaju nikakvih argumenata.
- Hrvatska ima pravo povezati svoj teritorij - rekao je Dobroslavić.
Smatra da je riječ o predizbornoj retorici. Pelješki most ocijenio je ključnim za za prometno povezivanje juga Hrvatske i istaknuo da je nužna i autocesta od Dubrovnika do čvorišta Metković, jer se tek tada može govoriti o kvalitetnoj povezanosti s ostatkom Hrvatske i Europskom unijom.
Iskusni Kinezi: Napravili nekoliko mostova
Podsjetimo, Pelješki most gradi China Road and Bridge Corporation, podružnica kineske državne tvrtke China Communications Construction Company. Njihova primarna djelatnost uključuje izgradnju autocesta, mostova, luka, tunela, sustava odvodnje i drugih civilnih građevina. Ukupna vrijednost tvrtke je 665,483.000 dolara.
U njihove najveće građevinske projekte spadaju mostovi Donghai, Hangzhou Bay, Shanghai Yangtze River i Jintang. U regiji su već gradili most između Zemuna i Borče u Srbiji te izvode radove na dionici autoceste Bar – Boljari u Crnoj Gori.
Građevinski stručnjaci tvrde da je najveća nepoznanica u cijelom projketu Pelješkog mosta sastav podmorja ispod mosta, koji će se provjeriti bušenjem.