Vucina 'no comment' kampanja, s vizijom kolektivnog 'šmrkanja janjetine', izruguje se s tužnom činjenicom da vodeće stranke nisu u kampanji izložile ništa konkretno
Kampanja je bila mlaka, Vuco je neočekivano sve objasnio
Bila je ovo najgora predizborna kampanja ikad. Ako bismo dosege buduće politike mogli ocjenjivati prema porukama koje smo čuli, ne piše nam se dobro. Lišena vizije, oslobođena od sadržaja kampanja se kod 'kukurikavaca' svela na isticanje zdravorazumskih fantazija o boljem životu, a kod 'hadezeovaca' na poruku upućenu svim 'klijentima' - izađite na izbore i dajte nam glas, kako biste sačuvali to što imate jer dođu li 'crveni' na vlast, nosit ćete gaće na štapu.
Jedino što će se još neko vrijeme prepričavati iz ove kampanje, poduhvati su usamljenih ridikula. Siniša Vuco koji je citirao sam sebe slikajući se ispred janjeta na ražnju, Mladen Schwartz koji želi ući u parlament da bi ukinuo parlamentarizam i uspostavio korporativni fašistički sustav sa smrtnom kaznom strijeljanjem i vješanjem te Željko Kerum nalik na klauna iz cirkuske šatre, unijeli su nešto originalnosti u kampanju - ali bolje i da nisu.
Iz ove kampanje nismo saznali kakvi će biti ovi koji dolaze i čemu se možemo nadati. Nisu to, dakle, hrabri, realistični vizionari već naprosto ljudi koji će u datom trenutku iskoristiti ogorčenje nacije koja će s jakim argumentima glasati jedino "protiv". A to će, čini se, biti sasvim dovoljno.
Želite istinu? Bolje da vam ne kažemo...
Zadnjih je dana 'Triljski slavuj' uspio je nekoliko puta probuditi uspavanu predizbornu scenu. Siniša Vuco najprije je, ispred janjeta koje se vrti na ražnju, izložio svoj program, koji se sastoji u tome da je on vođa, a svi koji mu daju od dvije do pet kuna - apostoli! Drugih ideja ispred tog ražnja nismo čuli. No kako u kasnijem tijeku kampanja odmiče, doznajemo da je Vucin cilj - “janjetina svima, a ne samo njima”. U TV predstavljanju, njegov kandidat na 15 pitanja o hrvatskim političkim problemima, 15 puta odgovara na isti način:
“Izborni stožer Siniše Vuce nema komentara”... Iako izgleda iščašeno, kampanja Siniše Vuce politički je performans, koji prokazuje svu bijedu aktualne hrvatske politike. Vucina “no comment” kampanja, s vizijom kolektivnog “šmrkanja janjetine”, izruguje se s, - doduše, više nego tužnom - činjenicom da vodeće stranke nisu u kampanji izložile ništa konkretnije ideje, vizije i zamisli o izvlačenju zemlje iz gliba.
Nećemo puno pogriješiti ako kažemo da je SDP-ova kampanja “no comment”, a HDZ-ova “janjetina svima”. Dražen Budiša pronicljivo je kritizirao takvu kampanju. U Španjolskoj su, kaže ovaj veteran, konzervativci brutalno jasno rekli naciji kakvo je stanje i gdje će rezati - i dobili izbore. Naši favoriti šute. Sutra, kad dobiju vladu i počnu rezati, ljudi će ih napasti zbog izborne obmane. Vuco je, iščašeno, ali jasno, upozorio na to.