Avion koji se kreće kroz zrak može se podizati uvis zbog toga što zrak potiskuje njegova krila
Kako se zrakoplov održava u zraku?
Da bi razumjeli kako avion može letjeti, možemo zamisliti zrak oko nas kao ocean, ocean zraka. Ako se shvati kako voda uspijeva podići na svoju površinu predmete kada teče ispod njih i pored njih, lakše je razumjeti i načelo leta aviona.
Ako se daska veže iza brzog motornog čamca, moguće je vidjet da ona ostaje na vodenoj površini dok se motorni čamac kreće, zato što brzo protjecanje vode ispod daske razvija sile koje uslijed djelovanja zraka tlače dasku naviše. Kad kretanje prestane, tlak nestaje, a daska tone.
Avion koji se kreće kroz zrak može se podizati uvis zbog toga što zrak potiskuje njegova krila. Zrak se pri tomu ponaša baš kao i voda prema dasci.
Avion se podiže uvis na još jedan način - kad zrak prolazi pored krila aviona, onaj dio zraka koji se kreće preko gornje površine krila struji po neznatno krivoj liniji. Na taj se način stvara bezzračni prostor iznad površine krila preko koje zrak struji.
Istodobno, zrak koji se nalazi ispod krila potiskuje krilo naviše, te se ono još više podiže. Avion se uopće neće moći podizati ako se istodobno ne kreće i prema naprijed. To kretanje prema naprijed se postiže uporabom pogonske snage motora koji pokreće propeler.
Kako propeler pokreće avion prema naprijed?
Propeler se može zamisli kao zavrtanj. Svaki put kad se okrene zavrtanj u drvetu, on se pokrene prema naprijed. Propeler se „uvrće“ u zrak na sličan način zbog toga što se zrak, kada se brzo krećemo, ponaša kao čvrsta materija.
Može se opaziti da kada puše snažan vjetar, na tijelu ga osjećamo kao nešto čvrsto. Kada pilot stavi u pokret propeler, on se u početku ne okrene dovoljno brzo da bi se mogao zabijati u zrak poput zavrtnja. No, kad se brzina okretaja poveća, on se zabija u zrak i tako vuče avion prema naprijed. Tim potiskom se savlađuje otpor aviona tijekom kretanja prema naprijed. Podizanjem pomoću krila svlada se sila Zemljine teže ili gravitacija. Te dvije akcije zajedno omogućuju avionu da se održava u zraku i da se kreće kroz zrak, piše e-kako.