Obavijesti

Tech

Komentari 14

Kako se Nikon planira boriti protiv sve boljih foto-telefona?

Kako se Nikon planira boriti protiv sve boljih foto-telefona?
7

Šef Nikona Europe, Takami Tsuchida, komentirao je rezultate tvrtke i što planiraju poduzeti, ali i kako se planiraju boriti sa sve naprednijim kamerama u telefonima

Nikonov Yellow Store u zagrebačkom City Centru One West radi već neko vrijeme, no u četvrtak su ga svečano otvorili šef Nikona Europe Takami Tsuchida i regionalni menadžer Nikona Makato Sone. 

Upravo su ovu prigodu iskoristili i kako bi predstavili svoj najnoviji fotoaparat, Nikon Df retro dizajna, koji bi trebao pomoći kompaniji u oporavku burzovnih pokazatelja i prodajnih brojki, a baš je ovdje krenuo u službenu prodaju. Reuters je u srijedu objavio kako je Nikonova dionica u Tokiju pala 23,6 posto u odnosu na prošlu godinu. 

Takami Tsuchida u razgovoru za 24sata.hr komentirao je razloge ovog pada i smanjenja prognoze prodaje. Rekao je kako kompanija ovisi o digitalnim fotoaparatima, a tržište digitalnih fotoaparata je pod utjecajem prodaje pametnih telefona, ali i ekonomske situacije na određenim tržištima poput Kine i Europe gdje su susreli poteškoće i morali smanjiti planove prodaje. Dodaje i da to nije vezano samo za Nikon, već se javlja i kod konkurencije. 

- U usporedbi s prvotnim planovima, morali smo smanjiti plan prodaje, količine i proizvodnju, a i to je vjerojatno utjecalo na vrijednost dionice - rekao je Tsuchida.

Jesu li pametni telefoni imali najveći utjecaj na rezultate?

Pametni telefoni, možda i tableti te novi uređaji sigurno utječu, ali više na tržište kompaktnih digitalnih fotoaparata. Vjerujem da na DSLR tržištu te kod mirrorless uređaja imamo još potencijala jer penetracija u kućanstvima nije još velika. Naravno, u razvijenim tržištima poput nordijskih zemalja vidimo određenu stagnaciju ili pad, ali u novim i rastućim tržištima, pa i Hrvatskoj, možemo očekivati rast. Naravno ako se popravi ekonomska situacija.

Kako planirate povećati SLR i mirrorless prodaju? Koji će biti ključni potezi?

DSLR uređaji sve su popularniji među mladima, ali i djevojkama. Nisu jeftini kao kompaktni fotoaparati, ali trudimo se ugraditi najnovije tehnologije u tijelu fotoaparata i nuditi ih po pristupačnijim cijenama. Uz Nikon se ranije vezao dojam da se radi o uređajima samo za profesionalce. Sada imamo niz uređaja koji su namijenjeni početnim korisnicima, koji to cijene. Naša strategija je pružiti korisnicima najprimjereniji proizvod s najnovijim tehnologijama, naravno ovisno o tipu korisnika, početnici, amateri, polu-profesionalci i profesionalci.

Je li retro uređaj poput DF-a jedan od takvih koraka, koji će popraviti rezultate?

Naravno, ovo nije fotoaparat koji će se prodavati u ogromnim količinama, ali od predstavljanja početkom mjeseca, potražnja za njim raste. Možda je razlog tome što se ovdje radi o kombinaciji naše precizne mehanike, ali i najnovijih digitalnih tehnologija koje su ujedinjene u jednom uređaju. Sve te kotačiće možete podesiti i ima puno ljudi koji vole taj osjećaj kontrole.

Kamere na mobitelima sve su kvalitetnije, poput Nokijine Lumije 1020 ili fotoaparata u Sony Xperiji Z1. Kako se planirate boriti s takvim uređajima?

Kompaktni fotoaparati su najviše pod utjecajem pametnih telefona, ali pogledamo li o kojem se segmentu najviše radi, to su uređaji od 100 do 200 eura. To znači, osnovni modeli fotoaparata. Ljudi koji kupuju osnovne razine fotoaparata, kupuju ih kako bi nešto snimili i to podijelili s prijateljima na društvenim mrežama. Mi imamo high-end kompakte ili Coolpix S800c s Androidom koji omogućuje dijeljenje sadržaja. Ako predstavimo nešto što je novo, inovativno i privlačno ljudima tada se možemo odvojiti od pametnih telefona. Možda će low-end segment i dalje biti pod utjecajem pametnih telefona, ali ako se koncentriramo na proizvode s dodanom vrijednosti imat ćemo puno prilika.

Planirate li proširiti liniju proizvoda poput S800c? 

Trenutno istražujemo što bi bilo najprimjereniji i najbolji način za slanje slika i dijeljenje sadržaja. 

Kako vidite tržište u Hrvatskoj, a i Europi u sljedećem razdoblju?

Koliko znam, nakon 2008. godine potonulo je tržište potrošačke elektronike, a to je uključivalo i tržište digitalnih fotoaparata. Ali, od tada vidimo znakove oporavka. Kao što sam rekao tijekom svečanosti, uspostavili smo distribucijsku mrežu s Fototehom u Hrvatskoj i popravili našu tržišnu poziciju. Zadovoljni smo rezultatima i većim rastom od rasta tržišta. Otvorenje ovakvog Yellow Storea je najbolji način za direktnu komunikaciju s korisnicima, ali i za popraviti prodajne rezultate.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 14
Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati
VRLO VAŽNO

Ovaj neočekivani simptom raka crijeva ne smijete ignorirati

Stopa kolorektalnog raka među osobama mlađima od 50 godina raste od 1990-ih, a točan razlog ovog porasta još nije poznat. Stručnjaci smatraju da je uzrok povezan sa stilom života i okolišnim faktorima
Vanga je prorekla sve, čak i kad će svijet završiti: Ovo su savjeti i upozorenja koja je ostavila...
MISTIČNA SLIJEPA PROROČICA

Vanga je prorekla sve, čak i kad će svijet završiti: Ovo su savjeti i upozorenja koja je ostavila...

Proučavala je ljude koji su joj dolazili na 'konzultacije', u njenom društvu su navodno bili razni svjetski moćnici, stručnjaci za Vangu govore kako ih je mogla sve 'pročitati kao knjigu'...
Analitičar: Kalik se s trenerima često svađao oko pozicije...
JOSIP PAUŠIĆ ZA 24SATA

Analitičar: Kalik se s trenerima često svađao oko pozicije...

Nije htio igrati ‘desetku’, gdje sada briljira. Valdas Dambrauskas znao ga je potjerati s treninga. A za Rijekin ‘Arsenalov korner’ zaslužan je Krizmanić, igrač Gorice