Liz Wald i Anastasia Emmanuel iz Indiegoga su govorile o uspješnim kampanjama i podijelile savjete onima koji razmišljaju svoj startup financirati na ovaj način
Kako do novca na Indiegogu? 'Crowdfunding je težak posao'
Liz Wald iz crowdfunding platforme Indiegogo poručila je onima koji se misle okrenuti grupnom financiranju vlastitih projekata kako su najuspješniji primjeri kampanja pokazali da se osim novca za razvoj ideje može dobiti puno više. Pritom je spomenula podatke o onome što potencijalni kupci stvarno žele, novi uvid u vlastiti projekt...
Govoreći o budućem smjeru crowdfundinga rekla je kako male tvrtke mogu ostvariti novi rast, ali i kako je trend velikih etabliranih kompanija da se uključe na crowdfunding platforme. Tako je spomenula primjere Philipsa i Chivasa koji su prikupljali novac za nove ideje, a dodala je da ćemo sigurno vidjeti još više velikih tvrtki koje će na ovaj način predstavljati neke nove ideje i s malim troškom ispitivati tržište.
Svima koji misle pokrenuti neku kampanju i skupljati novac, poručila je da sve što su mislili napraviti u prvom tjednu kampanje, trebaju napraviti 10 puta više.
Direktorica Indiegoga za Europu, Anastasia Emmanuel, u svojoj se prezentaciji fokusirala na savjete i trikove koji će pomoći u pripremi što bolje kampanje. Budućim pokretačima kampanja poručila je kako ovdje nije stvar samo u financiranju, već i u ljudima (crowd). Navodeći primjere uspješnih kampanja spomenula je i bend Protest the Hero koji je pokrenuo kampanju nakon što ih je diskograf otpisao. No, kako su skupili daleko više od planiranog brzo su im opet postali zanimljivi te ih je bend odbio, ali su nakon nekoliko mjeseci ipak se dogovorili oko suradnje jer se pokazalo da očito imaju publiku koja želi plaćati njihovu glazbu.
Emmanuel je poručila kako je crowdfunding težak posao i da nema pravog vremena za pokretanje kampanje, odnosno da nikad neće stvari biti idealne. Dodala je da se samo možemo potruditi da nam bude lakše ili teže. Za one koji imaju neki proizvod najbolje bi vrijeme bilo kad smo spremni za tržište.
Prolazeći kroz sve faze pripreme projekta, poput marketinga ili izrade kvalitetnog videa, poručila je da kod postavljanja cilja kampanje on treba biti što niži, a ne lakomo očekivati da ćemo skupiti 10 puta više nego trebamo. Tako, da ako nam za minimum razvoja za tržište treba 50.000 eura, to bi trebao biti iznos koji ćemo odrediti. Istaknula je kako je 87 posto kampanja koje su ostvarile zadani cilj, isti premašilo za 30 posto.