Na taj način svaka knjiga dobiva zasluženu pozornost, a njegova knjižara privlači samo doista zainteresirane kupce
Japanska knjižara nudi samo jednu knjigu tjedno
Suočen s teškim odabirom između stotina tisuća novih naslova koji svake godine preplave japansko tržište, vlasnik male knjižare Marioka Shoten, otvorene prošloga proljeća u tokijskoj Ginzi, odlučio je u ponudu staviti samo jedan naslov tjedno. Na taj način svaka knjiga dobiva zasluženu pozornost, a njegova knjižara privlači samo doista zainteresirane kupce.
- Čini se da je naš koncept naišao na opće simpatije, budući da nam dolaze posjetitelji sa svih strana svijeta - ocijenio je vlasnik Yoshiyuki Shoten, koji je dosad na taj način prodao 2100 knjiga.
Morioka je prethodno deset godina vodio drugu knjižaru, gdje je u ponudi imao dvjestotinjak knjiga.
- Običavao sam organizirati nekoliko književnih predstavljanja godišnje na koja su dolazili uglavnom ljudi koje je zapravo zanimala samo ta jedna knjiga. To mi je dalo ideju o knjižari koja bi bila održiva i uz samo jedan naslov - kazao je.
- Modernom tržištu knjiga prijeti rast popularnosti elektroničke knjige i širenje online društvenih medija, no knjiga i dalje ostaje fizički predmet posebna šarma, smatra Morioka. Knjiga posjeduje posebnu privlačnost koju sasvim sigurno nikada ništa neće ugroziti - tvrdi.